וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן ביצעה ניסוי בטיל חדש: "אחד הימים המוצלחים של האומה"

24.8.2019 / 11:03

מפקד משמרות המהפכה הודיע כי טהראן ביצעה שיגור של טיל חדש על מנת לבצע בדיקה. סלאמי אמר כי "המדינה שלנו היא תמיד הזירה לבחינת מגוון מערכות הגנה ואסטרטגיות ואלו תנועות ללא הפסקה לקראת צמיחת כוח ההרתעה שלנו"

אתר רשמי

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, אמר היום (שבת) כי טהראן ערכה ניסוי מוצלח בטיל חדש. "המדינה שלנו היא תמיד משמשת זירה לבחינת מגוון מערכות הגנה ואסטרטגיות ויש תנועות בלתי-פוסקות לקראת חיזוק כוח ההרתעה שלנו. אתמול היה אחד הימים המוצלחים של האומה הזו", אמר סלאמי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים, מבלי לפרט באיזה טיל מדובר.

איראן חשפה ביום חמישי האחרון את מערכת הגנה אווירית מתוצרתה, שלדבריה היא הגרסה המקומית למערכת ה-S-300 הרוסית. ההכרזה על המערכת הניידת החדשה מגיעה בזמן של מתיחות גואה עם ארצות הברית, כשביוני הצליחה טהראן להפיל מל"ט אמריקני בשמי המפרץ באמצעות טיל קרקע-אוויר מתוצרתה. התקרית קירבה את שתי המדינות לעימות צבאי, עד שהנשיא דונלד טראמפ עצר ברגע האחרון.

נשיא איראן, חסן רוחאני בטקס חשיפת בוואר 373, מערכת הגנה אווירית חדשה שחשפה איראן, 22 באוגוסט 2019. רויטרס
רוחאני בטקס חשיפת מערכת הגנה אווירית, חמישי/רויטרס

חשיפת המערכת שודרה בטלוויזיה הממלכתית, ובטקס נכח הנשיא חסן רוחאני. הרפובליקה האסלאמית פיתחה תעשיית נשק מקומית גדולה לאור הסנקציות הבינלאומיות ואמברגו הנשק המוטלים עליה ומונעים ממנה לייבא כלי נשק רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully