וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שלושה פלסטינים נעצרו במסגרת המצוד אחר המחבלים מדולב

אמיר בוחבוט, מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

24.8.2019 / 4:11

כוחות גדולים של צה"ל ממשיכים לחפש אחרי החוליה שהטמינה את המטען הקטלני במעין, ופשטו על בתים ועל בתי עסק פלסטיניים. ברשתות הפלסטיניות דווח כי צה"ל עצר שני תושבי הכפר עין עריכ ותושב עין קיניא, וכן נוחרמו מצלמות אבטחה

קרדיט: דובר צה"ל

צה"ל מנהל הלילה (שבת) מצוד נרחב אחרי חוליית המחבלים שהטמינה את המטען במעין הסמוך להתנחלות דולב, שבפיצוצו נרצחה הנערה רינה שנרב, ונפצעו אחיה ואביה באורח קשה ובינוני. בפעילות משתתף גם השב"כ, ובצבא חוששים שאותו תא טרור ינסה להוציא לפועל פיגועים נוספים. לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות צה"ל החרימו מצלמות אבטחה ממפעל בביתוניא.

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי במהלך הסריקות נעצרו שלושה פלסטינים, שניים מעין עריכ ואחד מעין קיניא. החשודים נעצרו במהלך פשיטה על כמה בתים והחרמת מצלמות אבטחה במקום. לא נמסר אם יש לעצורים קשר לביצוע הפיגוע.

אמש הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע אל זירת הפיגוע וקיים במקום הערכת מצב יחד עם מפקדים נוספים מצה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל. "אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על ידי כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה, ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור", הדגיש הרמטכ"ל. "אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה ובהמשך מתן מענה ביטחוני איכותי ורחב לתושבים המתגוררים ביהודה ושומרון".

כמו כן, כוכבי מסר את תנחומיו לבני משפחת שנרב שנפגעו במעין עין בובין שבבנימין. "אני כואב את כאבה של משפחת שנרב ואת הירצחה של רינה", אמר. "מייחל להחלמה מהירה של איתן ודביר, ומחזק את המשפחה ביום הקשה הזה".

סריקות לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון. 23 באוגוסט 2019. AP
המצוד נמשך. סריקות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון, היום/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח טלפונית עם האב, איתן, שמאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ומצבו בינוני. "רינה היא הרוגת מלכות של עם ישראל", אמר אביה של הנרצחת לנתניהו. "מאחלת לך שתמצא את הכוחות לחיות כפי שעשית עד כה. אתה משקף את היסודות של העם שלנו", השיב לו ראש הממשלה.

מאות בני משפחה וחברים הגיעו אתמול בשעות הצהריים לבית העלמין החדש בלוד, וליוו למנוחות את רינה בת ה-17. אחותה, תמר לבנוני, ספדה לה: "זכינו להיות לצידך כמעט 17 שנה, ליהנות מהטוב שלך. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנפער אינו רק במשפחת שנרב, הוא חור שנפער בלב האומה". עוד הוסיפה האחות כי "רינה תמיד ביקשה לברר וללמוד דברים. אני מבקשת מכל מי שרוצה להיות שותף, שיקבל על עצמו להוסיף אור וטוב לעם ישראל. רינה היקרה והאהובה, תודה על השנים איתך. מקווה שנצליח יחד להשלים את המשימה שהשארת לנו".

עוד בוואלה!

פעילי הטרור בגדה מקבלים השראה מההתקפלות של ישראל בפני חמאס בעזה

לכתבה המלאה
רינה שנרב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"תמיד ביקשה לברר ולדעת עוד דברים". רינה שנרב/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

מתחקיר ראשוני עולה כי חוליית מחבלים הגיעה אל המעין, הטמינה מטען חבלה על ציר הגישה למקום והפעילה אותו ממרחק של עשרות מטרים. ככל הנראה, לאחר הפיצוץ נמלטו חברי החוליה ומאז נפתחו סריקות נרחבות אחריהם.

גורמים ביהודה ושומרון העריכו כי מדובר בחוליית טרור ממוסדת, שקיבלה סיוע והכוונה להוצאת הפיגוע לפועל, ולא ביוזמה מקומית. הגורמים הדגישו כי אופן ביצע הפיגוע מעיד על תכנון מקדים, בדיקה ומעקב בשטח, וכמו כן על תזמון שלא הסתמך על מזל, אלא על העובדה שהכירו את צירי התנועה במרחב ואת רמת האבטחה סביב המעין. כתוצאה מכך, הצליחו לחמוק מהאזור ללא פגע.

(עדכון ראשון: 4:11)

אחותה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב בוכה בהלוויתה, 23 באוגוסט 2019. AP
מאות ליוו את נרצחת הפיגוע למנוחות. הלווייתה של רינה, היום/AP
פינוי מזירת הפיגוע ליד דולב. ניב אהרונסון
כוחות בזירת הפיגוע, הבוקר/ניב אהרונסון
המעיין בסמוך להתנחלות דולב בו נרצחה רינה שנרב בפיגוע, 23 באוגוסט 2019. מערכת וואלה!
הבילוי במעין הסתיים באסון. מעין עין בובין/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully