וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הספקנו להיפרד": רינה שנהרגה בפיגוע במעין הובאה למנוחות

בבית העלמין החדש בלוד נערכה הלווייתה של רינה שנרב, שנרצחה בפיצוץ מטען חבלה בזמן שטיילה עם אביה ואחיה במעין בבנימין. "חור נפער בלב האומה", ספדה לה אחותה. האב ובנו עדיין מאושפזים בבית החולים במצב קשה-בינוני. "רינה היא הרוגת מלכות", אמר אביה לנתניהו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

מאות בני משפחה וחברים הגיעו היום (שישי) לבית העלמין החדש בלוד להלוויתה של רינה שנרב, שנרצחה הבוקר בפיצוץ מטען חבלה במהלך טיול במעין עין בובין שבבנימין. אביה איתן בן 46 ואחיה דביר-חיים תלמיד ישיבה בן 19, שהו עמה במקום ועדיין מאושפזים במצב קשה ובינוני בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

תמר לבנוני, אחותה של רינה, הודתה לכל מי שתמך במשפחתה לאחר הפיגוע וסיפרה על אחותה: "זכינו להיות לצידך כמעט 17 שנה, להינות מהטוב שלך. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנפער אינו רק במשפחת שנרב, הוא חור שנפער בלב האומה". עוד ספדה האחות "רינה תמיד ביקשה לברר וללמוד דברים. אני מבקשת מכל מי שרוצה להיות שותף, שיקבל על עצמו להוסיף אור וטוב לעם ישראל. רינה היקרה והאהובה, תודה על השנים איתך. מקווה שנצליח יחד להשלים את המשימה שהשארת לנו".

רינה שנרב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"זכינו להיות לצידך 17 שנה וליהנות מהטוב שלך". רינה שנרב/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

האב איתן, מסר דברים לנוכחים בהלוויה מבית החולים "בשום פנים ואופן אנחנו לא מתייאשים. נתחזק בתורת ישראל, בארץ ישראל ובעם ישראל. זו השלישיה שלנו, ואני חושב שגם רינה האמינה בזה". עוד אמר האב: "אני חושב שהתשובה שלנו לרוצחים זה שאנחנו כאן ונהיה חזקים. נכון, זה כואב, אבל אנחנו מתפללים שלא יהיו יותר דברים כאלה כי אנחנו בעזרת השם ננצח. דביר, כמה שניות אחרי הפיגוע הסתכלנו אחד על השני ואמרנו שנצא מחוזקים. דביר תוך כדי שהגיעו החובשים הציע שנוריד את הנעליים כדי שלחובשים לא יהיה קשה. זו התשובה שלנו לרוצחים, אנחנו כאן ונהיה חזקים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח עם האב בטלפון ואמר כי יש להתחזק מהפיגוע. "רינה היא הרוגת מלכות של עם ישראל", אמר האב לראש הממשלה שהשיב: "נכון. מאחל לך שתמצא את הכוחות לחיות כפי שעשית עד כה. אתה משקף את היסודות של העם שלנו". האב הוסיף ואמר לראש הממשלה כי הוא מעוניין שבהלווית בתו ישתתפו רק אנשים שרוצים לחזק את המשפחה וכי יש להתחזק באהבת ישראל ובתורה.

עוד בוואלה!

רינה יצאה לטיול עם אביה ואחיה במעין - ונרצחה בפיגוע

לכתבה המלאה
הלווייתה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"חור שנפער בלב האומה". הלוויתה של רינה בבית העלמין בלוד/ראובן קסטרו

אלי וייסברג דודה של הנרצחת, סיפר בהלוויה על המסר שקיבל מהאב איתן: "הוא ביקש שבהלוויה ואחריה נעסוק רק בכוחות שיש לנו, ובאהבה שיש לנו, ובעם הנפלא ובארץ הטובה שזכינו לחזור אליה. לא בחולשה וכעס וריב. להיות ראויים לקורבן הזה שהקרבנו היום. תוודאו שבהלוויה הזו יגידו רק דברים טובים".

בן דודה של רינה, נדב שנרב ספד: "רינה היתה בחורה, שכולה מלאה בנתינה אמיתית וכנה לכל הסובבים אותה. זו משפחה שהיא כולה של עשיה. הרב איתן עוסק בקרוב לבבות, ואיש שכולו חסד, וגם רינה היתה אדם של טוב לכולם. מתנדבת, העניקה אהבה שופעת לעולם ולכל מי שסובב אותה. היא חגגה יום הולדת לפני כמה ימים, ולא הספקנו להיפרד ממנה".

הלווייתה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"הוא ניסה לעזור לרינה, אבל זה היה מאוחר מדי". הלוויתה של רינה בלוד/ראובן קסטרו

שמוליק שנרב, אחיו של אב המשפחה אמר כי אחייניתו רינה "נרצחה היום על קידוש השם". לדבריו היא הייתה בחורה יראת שמיים. בחורה שכל כולה עם ישראל ואהבת ישראל. את כולה היא תרמה, אם בתנועות נוער ובהתנדבות".

דודה של רינה, סיפר גם על בוקר האירוע ואמר כי האב וילדיו הגיעו לאזור בנימין לאחר שאישרו הגעה בפני המוקד שעדכן אותם כי המקום מאובטח. לדבריו איתן סיפר לו ש "למקום הגיע רכב, זרקו מטען וקרה מה שקרה". הוא הוסיף כי האב חובש במקצועו היה זה שהזעיק את מד"א לאחר הפיצוץ. "הוא ניסה לעזור לרינה, אבל זה היה מאוחר מדי. איתן הוריד את הציצית שלו ועשה חוסם עורקים לבתו".

דקות לפני האירוע, דביר שוחח עם אביו על הקורס במד"א בו הוא משתתף ושאל אותו על מקצועו כחובש. "איתן דיבר איתו על תרומה לעם ישראל", אמר הדוד "אני מקווה שנצא מחוזקים. אלה אנשים שעם ישראל יכול להתגאות בכל אחד ואחד מהם".

הלווייתה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
מאות חברים ובני משפחה הגיעו ללוותה. בית העלמין החדש בלוד/ראובן קסטרו

ראש עיריית לוד יאיר רביבו אמר כי "הלב דואב וכואב, הדם רותח, כולנו המומים מהרצח הנפשע והנתעב. נערה חיננית ומקסימה שביקשה בסך הכל ללכת עם משפחתה לשכשכך במים הקרים של מעין דני ביום קיץ". עוד אמר רביבו כי "אותו מעין שנקרא על שם דני גונן, שנרצח לפני ארבע נשים. הם, כמו דביר שורק, צעירים שרק רצו לטייל בארץ. הצוואה של הצעירים שלנו שנמשיך לטייל במעיינות ובשבילי ארץ ישראל. אנחנו רוצים לחזק את המשפחה ולשלוח רפואה שלמה לפצועים".

הלווייתה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"תודה על השנים איתך". חברותיה של רינה בהלוויתה/ראובן קסטרו

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' דיבר גם הוא בהלוויה ואמר: "אני רוצה לפתוח בבקשת סליחה. נכשלנו במשימה לאפשר לכם לטייל ברחבי הארץ הטובה". סמוטריץ' הוסיף, "איזה רשע צריך כדי לגדוע חיים יפים כאלה. איזה רשע צריך כדי להרים על נס את המחבלים האלה. וכדי לטפל ברשע הזה ריבונו של עולם נותן לנו כוח לעשות חיל. יש לנו צבא, והוא מוכרח למגר את הרוע בנחישות. זו מצוות השם".

בעקבות הפיצוץ פרס צה"ל באזור כוחות גדולים מהחטיבה המרחבית "אפרים", והצבא מנהל מצוד אחר כלי רכב חשוד ובו ככל הנראה חוליית מחבלים שנמלט מהזירה. הרמטכ"ל אביב כוכבי אף סייר בזירת הפיגוע. כמו כן, כוחות מיוחדים שפועלים בכמה כפרים מצפון לרמאללה, פשטו על חנויות בצירי הכניסה לכפר והחרימו מצלמות אבטחה. כוחות נוספים מבצעים פעילות מוגברת באזור טול כרם.

(עדכון ראשון: 15:26)

הלווייתה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
חברותיה של רינה בהלוויתה בבית העלמין החדש בלוד/ראובן קסטרו
אמה של רינה שנרב בהלווייתה, רינה שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
אמה של רינה שנרב בהלוויתה/ראובן קסטרו
שר התחבורה חבר הכנסת בצלטל סמוטריץ' בהלווייתה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
השר בצלאל סמוטריץ' בהלווית הנרצחת/ראובן קסטרו
הרמטכ״ל אביב כוכבי מסייר בזירת הפיגוע בעין דני ליד דולב, עם מפקד הפיקוד, נדב פדן. דובר צה"ל
הרמטכ"ל כוכבי בזירת הפיגוע/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully