וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף נפגש עם מקרון: "לא נפתח את הסכם הגרעין למו"מ חדש"

23.8.2019 / 19:30

שר החוץ האיראני דן עם נשיא צרפת בהסכם ואמר כי הפגישה הייתה מועילה, אך הדגיש כי טהראן לא תסכים לתנאים חדשים. זאת על רקע המתיחות של ארצו מול ממשל טראמפ שפרש מההסכם

אתר רשמי

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר היום (שישי) כי לא ייפתח מחדש המשא ומתן על הסכם הגרעין - כך דיווחה היום סוכנות החדשות האיראנית אילנא. זריף נפגש היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, לדון בעסקת הגרעין ואמר כי הפגישה הייתה "מועילה". פגישתו של שר החוץ האיראני עם המנהיג הצרפתי, מתרחשת על רקע סירובו של הממשל האיראני לדון בהסכם בוושינגטון.

בחודש שעבר הוזמן שר החוץ האיראני לדון בהסכם עם נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, אך הממשל בטהראן סירב לפגישה. מאוחר יותר הסביר זריף את הסירוב כי בארצו לא מעוניינים בתמונה משותפת, אלא בתוצאות ממשיות. הוא אף התייחס למגעים שהתקיימו בין ארצות הברית וקוריאה הצפונית, שהניבו סיקור תקשורתי נרחב, אך ללא תוצאות נראות לעין.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף ב-27 ביולי 2019. רויטרס
איראן לא תשוב לשולחן המשא ומתן. זריף/רויטרס

לאחרונה איראן שבה והזהירה כי תפחית מהתחייבויותיה מההסכם, בשל פרישתה ארצות הברית והטלת הסנקציות. זאת, אלא אם החתומות הנותרות על ההסכם ימצאו דרכים להגן על הכלכלה האיראנית מפני הסנקציות שהטילה ארצות הברית. "במצב הנוכחי, הפעימה השלישית להפחתת התחייבויותינו תיושם כעת", אמר זריף בריאיון.

בחודש שעבר איראן הודיעה על הגברת רמת העשרת האוריניום מכפי שהותר לה בהסכם. עם זאת, גורמים רשמיים באיראן אמרו כי כל נסיגותיה מההתחייבויות בהסכם הגרעין הן הפיכות, כל עוד החתומים ימשיכו לעמוד בהתחייבויותיהם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית בבית הלבן עם נשיא רומניה, 20 אוגוסט 2019. רויטרס
זריף סירב להיפגש עם הנשיא טראמפ בוושינגטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully