וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקהילה הבינלאומית: פעלו להפסקת התקפות איראן נגד ישראל

26.8.2019 / 23:49

ברקע הכרזת נשיא צרפת על פגישה אפשרית בין טראמפ לרוחאני ואיומי טהראן לאחר סיכול הפיגוע בדמשק, ביקש רה"מ ממנהיגי העולם לסייע בבלימת איראן: "נגן על ביטחוננו בכל דרך". סגן נשיא ארה"ב: "לישראל הזכות להגן על עצמה". ברק: "תפנית ביחס טראמפ לאיראן - אור אדום לנו"

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (שני) לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להפסיק את התקפות איראן נגד ישראל. "איראן פועלת בחזית רחבה כדי להוציא התקפות טרור רצחניות נגד מדינת ישראל", אמר נתניהו והבהיר: "ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל דרך שתידרש".

דבריו של נתניהו מגיעים ברקע הכרזתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מוקדם יותר במהלך פסגת G-7 בביאריץ שבצרפת, כי הצליחו לייצר תנאים לפגישה אפשרית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לנשיא איראן חסן רוחאני. בעת הפסגה בצרפת התייחס טראמפ לאפשרות של פגישה עם המנהיג האיראני בשבועות הקרובים. "פגישה עם איראן בשבועות הקרובים נשמעת לי ריאליסטית", אמר. "לאיראן פוטנציאל אדיר".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי), התייחס גם הוא לדבריו של מקרון וטראמפ, וצייץ כי "מסתמנת תפנית ביחס של טראמפ אל איראן, כולל אפשרות למפגש נשיאים. זה אור אדום עבור כולנו, שמחייב אזהרה מפני תלות היתר של נתניהו בנשיא טראמפ ובתפניות החדות בעמדותיו". עוד צייץ ברק כי "בצפון קוריאה ראינו איומי מלחמה שהסתיימו בחיבוקים".

רה"מ, בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי במהלך סיור ביטחוני בצפון 25 באוגוסט 2019. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
נתניהו בסיור בצפון, אתמול/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

כמו כן, אמירתו של ראש הממשלה מתייחסת לאיומים שמשמיעים בכירים איראנים, בהם מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, נגד ישראל לאחר סיכול פיגוע הרחפנים האיראני בדמשק. סולימאני שיגר אמש איום ישיר לעבר ישראל בעקבות התקיפה הישראלית בסוריה. "הפעולות המשוגעות של ישראל יהיו הנשימה האחרונה שלה", כתב בציוץ שפרסם בטוויטר.

ברקע האיומים, הביעה ארצות הברית את תמיכתה בישראל. סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הייתה לי שיחה נהדרת עם ראש הממשלה נתניהו הבוקר. ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים. תחת הנשיא דונלד טראמפ, אמריקה לעד תעמוד לצד ישראל".

ברוסיה הזהירו כי תקיפות ישראל באזור עלולות להוביל לעימות צבאי ולהוביל להשלכות לא צפויות. ממשרד החוץ הרוסי נמסר "המתיחות באזור לאחר תקיפות ישראל החל מ-24 באוגוסט בסוריה ולבנון היא דאגה רצינית עבור מוסקבה. רוסיה ציינה כמה פעמים כי החומרה של פעולות מסוג זה תגביר את המתיחות האזורית, והזהירה מפני עימות צבאי רחב היקף". במוסקבה קראו לכל הצדדים לשמור על איפוק ולפעול בהתאם לחוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

עוד בוואלה!

המרוץ לזכייה בנובל: טראמפ רוצה הישג מדיני גם על חשבון נתניהו

לכתבה המלאה
תדרוך בנוכחות נשיא צרפת, עמנואל מקרון ושר החוץ האיראני מוחמד זריף בביאריץ, צרפת על רקע פסגת G-7 
25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
פגישה אפשרית עם טראמפ. מקרון וזריף בתדרוך במהלך הפסגה בצרפת, אתמול/אתר רשמי

בתוך כך, שר האוצר וחבר הקבינט משה כחלון התייחס הערב למתיחות הביטחונית ברקע הדיווחים על תקיפה בלבנון הלילה בסמוך לגבול סוריה, שיוחסה לישראל. "עברנו 72 שעות מאוד מתוחות וקריטיות", אמר כחלון. "שני דברים חשוב לי לציין: אחד, כל פעולות צה"ל נועדו למנוע התקפה על ישראל. נמשיך בהתאם להחלטת הקבינט. לא נעצור - לא ראש הממשלה, לא הקבינט, ולא צה"ל וכוחות הביטחון שמגיע להם שאפו ענק".

"ראש הממשלה אמר פעם שכל פיצוץ במזרח התיכון מייחסים לישראל", הוסיף כחלון. "אז אני רוצה לומר לכם שמייחסים לנו דברים שגם לא שלנו. כדי לא להגיד מה שלנו ומה לא, אז אני אומר לכם שמייחסים לנו גם דברים שהם לא שלנו".

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully