וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: התקיפה בביירות - נגד מתקן אחסון אמצעים לדיוק טילים

27.8.2019 / 14:40

ב"טיימס" הבריטי דווח כי כלי טיס של ישראל הפציצו מתקן במעוז חיזבאללה בבירת לבנון, שבו היה מכשיר החיוני לדיוק הטילים של הארגון השיעי. נסראללה הבטיח לנקום על התקרית החריגה, שבה לדבריו היו מעורבים מל"טים ממולכדים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

התקיפה בביירות ביום שבת בלילה הייתה נגד מחסן שבו אוחסנו אמצעים החיוניים לדיוק טילים - כך דווח היום (שלישי) ב"טיימס" הבריטי. לפי הדיווח, במחסן שהותקף היו ארגזים שהכילו מכונה לערבול חומרים לדיוק טילים. זהו דיווח ראשון שעוסק ביעד ספציפי שהותקף ברובע הדאחיה, מעוז חיזבאללה, אחרי שעד כה אמר הארגון השיעי כי שני כלי טיס בלתי-מאוישים ממולכדים התפוצצו במקום.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים להגיב על התקיפה, שלדבריו משנה את כללי המשחק, והבטיח כי מעתה יופלו כלי טיס של ישראל בשמי לבנון. לטענת חיזבאללה, מה שהותקף היה מרכז תקשורת שלו, שספג נזק מהפיצוצים. הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן איים להגיב גם על הרג שניים מלוחמיו בתקיפה של חיל האוויר בפרברי דמשק, שעות קודם לכן, בפעולה שעליה קיבלה ישראל אחריות. לדבריה, היא סיכלה פיגוע רחפנים של איראן.

ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים, 25 באוגוסט 2019. AP
נזק שנגרם למבנה בביירות אחרי התקיפה/AP

בעקבות איומיו של נסראללה לתגובה מידית, תגבר צה"ל את כוחותיו לאורך הגבול עם לבנון והגביל תנועת כלי רכב באזור. ישראל לא התייחסה לתקרית בדאחיה, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחשף בשנה שעברה את הכוונות של איראן להקים בלבנון בסיסים לדיוק טילים, שלח היום איומים משלו לחיזבאללה, ללבנון ולאיראן.

"אני מציע לנסראללה להירגע", אמר נתניהו. "הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

במקביל, גורם בשורות הפלגים ברצועת עזה אמר לרשת אל-מיאדין כי במקרה של מלחמה עם חיזבאללה, הפלסטינים יצטרפו לחזית.

המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות שבלבנון. אתר רשמי
המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות/אתר רשמי

לאחר דבריו של ראש הממשלה, מקבילו הלבנוני, סעד אל-חרירי, אמר לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי התקיפה הישראלית עלולה להביא להסלמה מסוכנת עם תוצאות בלתי צפויות. זאת כשאתמול אמר נשיא לבנון, מישל עאון, כי התקיפה שיוחסה לישראל היא "הכרזת מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully