וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקר במצח נחושה: נסראללה מטפס על עץ עם כל לבנון

27.8.2019 / 13:38

ההסלמה הרטורית וההבטחות של מזכ"ל חיזבאללה להגיב על "התוקפנות" הישראלית עשויות להתגלות כעוד טעות קריטית. כשתתברר התמונה, יובהר שמה שנפגע היה בעיקר כבודו של חיזבאללה ונסראללה, ולבנון עלולה למצוא עצמה מסובכת בהסלמה קשה

עריכה: עמית שמחה

במשך שנים נהנה מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מתדמית של מנהיג דובר אמת. לא רק בלבנון, אלא בכל רחבי המזרח התיכון. לעתים, בעיקר בשנים שלאחר הנסיגה הישראלית מלבנון וסביב מלחמת לבנון השנייה, התדמית הזו הייתה מוצדקת: הוא הודה בחישוב המוטעה שעשה כשהחליט לאפשר את החטיפה של שני החיילים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, בתחילת מלחמת לבנון השנייה, ולרוב "עמד במילתו".

ואולם, בהתפתחויות האחרונות סביב התקיפה הישראלית מדרום לדמשק ובעיקר סביב שני כלי הטיס הבלתי מאויישים המסתוריים שהתרסקו או התפוצצו בדאחייה של ביירות - נסראללה משקר. במצח נחושה. הוא שיקר בנאום שלשום שהתייחס לאירועים האחרונים, וגם בהודעה שהארגון פרסם הלילה כי שני הכטב"מים "הישראליים" נשאו חומר נפץ.

ראשית, כפי שכבר פורסם בשלל כלי תקשורת, אין מדובר בכטב"מים ישראלים. הם גם אינם נראים ככה. כל ילד בדאחיה יכול להבין שגם אם ידה של ישראל במעשה, הרי שלא הייתה פה כוונה להפציץ/לחסל וכיוצא בזה אלא להעביר מסר. גם אם לרגע נאמין לתיאורו של נסראללה מנאומו האחרון שבו סיפר כיצד אחד הטיסנים הללו טס בגובה נמוך כל כך מעל ראשי האנשים שהצליחו להפילו באמצעו זריקת אבנים - האם מישהו במזרח התיכון שכבר נתקל במזל"טים ישראלים זוכר תיאור מוזר שכזה? האם תושבי רצועת עזה, פעילי חמאס, ג'יהאד אסלאמי וכיוצא בזה מכירים טיסנים ישראלים מסוג שכזה שעוד מתפוצצים וגורמים נזק מזערי במיוחד?

גם בחינה של התמונות והסרטונים של זירת "הפיצוץ", משרדי ההסברה של חיזבאללה, מבהירים שוב שאם "האויב הציוני" היה רוצה לפגוע במשרדים הללו, התוצאה הסופית הייתה נראית אחרת לחלוטין.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בלבנון 25 באוגוסט 2019. רויטרס
משקר במצח נחושה. נאומו של נסראללה, השבוע/רויטרס

נסראללה הסביר שהתגובה של חיזבאללה לא תהיה על הטיסנים שהתפוצצו בביירות אלא על הרג שני הפעילים של הארגון בעקרבא מדרום לדמשק. אך גם כאן התיאור התמים של נסראללה צריך להעלות לא מעט תהיות וסימני שאלה, בלבנון ומחוצה לה. אולי רגע לפני שחיזבאללה ונסראללה גוררים את מדינת לבנון להסלמה או למלחמה חלילה, יסביר הארגון במה בדיוק עסקו שני פעיליו באותה וילה מסתורית מחוץ לדמשק.

האם אותם שניים - חאסם זאביב ויאסר סאהר, שעברו הכשרות בהפעלת טיסנים באיראן, בילו שם את הימים האחרונים של חופשת הקיץ, על שפת הבריכה בחיק המשפחה, ממש לפני החזרה ללימודים? או שמא עסקו בתכנון וניסיון לביצוע פיגועים? ואם אכן השניים בילו שם במשימה צבאית, האם לישראל אין את הלגיטימציה להגן על עצמה מפני תוקפנות קרבה ובאה?

הבעיה שכרגע הצמרת הלבנונית וכמובן קהל מעריצי הארגון שבויים בשקרים של נסראללה. ספק אם הנשיא הלבנוני מישל עאוון, אשר מיהר אתמול לטעון שמדובר ב"הכרזת מלחמה", הבין מה בדיוק התרחש באירוע בדאחיה. עאוון, שהיה בעברו רמטכ"ל צבא לבנון וניהל קרבות נגד חיזבאללה בעברו, יודע עד כמה המניפולציות התקשורתיות של הארגון יכולות להוביל להתרסקות של המדינה.

בינתיים, הגרסה הישראלית הרשמית לא נשמעה בנושא - וכך הזירה נותרה לשלל שקרים מופרכים שמפריח חיזבאללה לאוויר העולם ויצרו עץ גבוה שעליו נסראללה יחד עם כל לבנון מטפסים, מבלי לדעת מה האמת.

עוד בוואלה!

ברזיל דחתה את הסיוע לשריפות באמזונס: "אנחנו לא מושבה"

לכתבה המלאה
כוחות חיזבאללה בלבנון במהלך נאומו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה 25 באוגוסט 2019. רויטרס
לבנון עלולה למצוא את עצמה מסובכת בהסלמה קשה/רויטרס

ההסלמה הרטורית וההבטחות של נסראללה להגיב על "התוקפנות" הישראלית, עשויות להתגלות כעוד טעות קריטית שעשה האיש. אין לו עילה אמיתית לתגובה. כאשר תתברר התמונה, יובהר שמה שנפגע היה בעיקר כבודו של חיזבאללה ונסראללה. הוא הושפל, והאגו של האיש מנחה כעת את פעולותיו. הבעיה היא שלא רק את שלו.

מדינת לבנון, על שלל עדותיה, עסקה רק לפני כמה ימים באירוע שהתרחש באחד ממועדוני הלילה של ביירות, כאשר אחד מאותם כדורי תאורה זוהרים נפל והתנפץ מעל ראשי הבליינים (לפחות באירוע הזה אף אחד לא טוען שמדובר בכטב"מ ישראלי). במקום בידיעות מהסוג הזה, לבנון עלולה למצוא עצמה מסובכת בהסלמה קשה מול ישראל שבבסיסה נובעת מהאגו הנפוח של מזכ"ל חיזבאללה.

ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים, 25 באוגוסט 2019. AP
ההרס בדאחייה אחרי תקרית המל"טים, ראשון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully