וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בביירות: פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה ספג מכה קשה

27.8.2019 / 21:23

לוואלה! NEWS נודע כי אחד הרכיבים שנפגע בפיצוץ ברובע הדאחייה, הגיע במיוחד מאיראן ללבנון והיה יחיד מסוגו במדינה. בשל כך צפוי כעת עיכוב דרמטי במפעל הטילים של הארגון השיעי, שנועדו לאיים על אתרים אסטרטגיים בישראל

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לוואלה! NEWS נודע הערב (שלישי) כי הפגיעה ברכיבים במהלך פיצוץ שאירע בליל שבת ברובע הדאחיה בביירות תגרום לעיכוב משמעותי בפרויקט הטילים המדויקים של איראן וחיזבאללה. אחד הרכיבים שנפגע הוא מיקסר, המערבב חומרים במסגרת ייצור והפקת הטיל, שהגיע מאיראן במיוחד לביירות ואין כמותו בלבנון.

בשנה שעברה חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאום באו"ם כמה אתרים לייצור טילים מדויקים ברחבי ביירות. הטילים נועדו לאיים על אתרים אסטרטגיים בישראל. לפי הערכות, כיום אין לחיזבאללה מפעל לייצור טילים מדויקים, אך בארגון עושים מאמצים רבים להשגת כלל הרכיבים שיסייעו להם בייצור סדרתי.

ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
הרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים/רויטרס

ב"טיימס" הבריטי פורסם היום כי התקיפה בביירות הייתה נגד מחסן שבו אוחסנו אמצעים החיוניים לדיוק טילים. לפי הדיווח, במחסן שהותקף היו ארגזים שהכילו מכונה לערבול חומרים לדיוק טילים. זהו דיווח ראשון שעוסק ביעד ספציפי שהותקף ברובע הדאחיה, מעוז חיזבאללה, אחרי שעד כה אמר הארגון השיעי כי שני כלי טיס בלתי-מאוישים ממולכדים התפוצצו במקום.

גורמים המקורבים לארגון השיעי אמרו כי חיזבאללה נערך ל"תקיפה מחושבת" נגד ישראל שלא תוביל למלחמה. לדברי אחד הגורמים, "נערכת תגובה באופן שלא תוביל למלחמה שלא חיזבאללה ולא ישראל מעוניינות בה. הכיוון הוא תקיפה מחושבת, אבל כיצד הדברים יתפתחו זה דבר אחר".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים להגיב על התקיפה, שלדבריו משנה את כללי המשחק, והבטיח כי מעתה יופלו כלי טיס של ישראל בשמי לבנון. לטענת חיזבאללה, מה שהותקף היה מרכז תקשורת שלו, שספג נזק מהפיצוצים. הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן איים להגיב גם על הרג שניים מלוחמיו בתקיפה של חיל האוויר בפרברי דמשק, שעות קודם לכן, בפעולה שעליה קיבלה ישראל אחריות.

עוד בוואלה!

גייס והכשיר את החוליה: הגנרל של סולימאני שתכנן את פיגוע הרחפנים

לכתבה המלאה
תומכת מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בכפר אל-עין, לבנון, 25 באוגוסט 2019.. רויטרס
הארגון נערך ל"תקיפה מחושבת". תומכת חיזבאללה, השבוע/רויטרס

נשיא לבנון, מישל עאון, טען כי התקיפה שיוחסה לישראל היא "הכרזת מלחמה". ראש הממשלה הלבנוני, סעד אל-חרירי, הזהיר בשיחה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי התקיפה הישראלית עלול להביא להסלמה מסוכנת עם תוצאות בלתי צפויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully