וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים הזהירה את חמאס שלא יתערב בעימות בין ישראל לחיזבאללה

27.8.2019 / 21:10

גורמים מצריים אמרו לרשת אל-ערביה כי קהיר מפעילה לחץ על הארגון לעצור את ירי הרקטות. זאת אחרי שגורם בכיר בפלגים בעזה אמר כי במקרה של עימות, הם יסייעו לחיזבאללה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מצרים הזהירה את חמאס שלא יתערב בעימות בין ישראל לבין איראן וחיזבאללה - כך אמרו הערב (שלישי) גורמים מצריים לרשת "אל-ערביה" הסעודית. עוד אמרו הגורמים כי קהיר פועלת למען השגת הפסקת אש ממושכת בין ישראל לבין חמאס.

בקהיר הזהירו כי יסירו את תמיכתם מכל הסדר בעזה אם חמאס לא יעצור את ירי הרקטות. מנגד, הכחיש חבר הלשכה המדינית של חמאס סהיל אל-הנדי את הדיווח על המסרים התקיפים של מצרים. האזהרה ששוגרה ממצרים הגיעה לאחר שגורם בפלגים הפלסטיניים איים היום ברשת "אל-מיאדין" כי אם ישראל תפתח במלחמה עם חיזבאללה, עזה "תהיה בקו העימות".

מוקדם יותר דווח כי משלחת חמאס יצאה לקהיר כדי לקיים שיחות עם גורמים במודיעין המצרי. לדברי הגורמים, מצרים ביקשה מישראל למלא את היוזמות שלה להסדרה בעזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנייה ונציגי המשלחת המצרית בפגישה ברצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לשטח ישראל. דובר צה"ל הודיע כי כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד, וכנראה שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה. בתגובה, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה.

השיגורים שזוהו הם ירי שני בתוך יומיים מרצועת עזה לישראל. שלשום תקפו כמה כלי טיס של חיל האוויר כמה מטרות במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לירי שלוש רקטות מעזה לשטח ישראל מוקדם יותר באותו הערב. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל תקף מטרות חמאס באזור בית לאהיא.

לאחר ירי הרקטות, מסר דובר צה"ל כי לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים. בנוסף דווח על נפילת רקטה בשטח פתוח סמוך לכביש 34, ובמקום התלקחה שריפה. מעיריית שדרות נמסר כי בניין לא מאוכלס נפגע משברי טיל של כיפת ברזל בעת היירוט. לא היו נפגעים באירוע. בעקבות השיגורים, הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב ביישוב איבים, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר. בעת השמעת התרעת צבע אדום התרחש בשדרות פסטיבל "לייב שדרות" והמשתתפים נמלטו מהמקום בבהלה.

עוד בוואלה!

תאילנד בטירוף: הארמון פרסם תמונות נדירות של פילגש המלך

לכתבה המלאה
פגיעה ישירה על בניין בשדרות מנפל של כיפת ברזל. אתר רשמי
פגיעה בבניין בשדרות מנפל של כיפת ברזל, שלשום/אתר רשמי

לאחר סיכול פיגוע הרחפנים של כוח קודס האיראני בדמשק ותקרית המל"טים, גברה המתיחות בין ישראל לחיזבאללה. מוקדם יותר היום השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיומיו של מזכ"ל הארגון. "אני מציע לנסראללה להירגע", אמר נתניהו. "הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

נסראללה הזהיר כי "נגמרו הימים" שבהם ישראל תוקפת בלבנון. מזכ"ל חיזבאללה אף איים כי התגובה תהיה מידית. "על הצבא הישראלי בגבול לחכות לתגובה מידית", אמר.

(עדכון ראשון: 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully