וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייס והכשיר את החוליה: הגנרל של סולימאני שתכנן את פיגוע הרחפנים

27.8.2019 / 19:00

במסגרת השקת חשבונות הדיגיטל של דובר צה"ל בפרסית, פורסם מבנה הפיקוד והשליטה של חוליית כוח קודס האיראני. מי שנחשב לאחראי לניסיון שיגור הרחפנים המתאבדים לעבר ישראל הוא ראש הכוחות האיראניים בסוריה, ג'ואד רפארי, שתחתיו פועלים עשרות אלפי פעילים

צילום: דובר צה"ל, טוויטר, עריכה: ניר חן

צה"ל חשף היום (שלישי) את מבנה הפיקוד והשליטה של חוליית כוח קודס האיראני שהובילה את פיגוע הרחפנים שסוכל בדמשק. מי שנחשב למפקד האחראי לניסיון הפיגוע הוא ג'ואד רפארי, המשמש כראש הכוחות האיראניים בסוריה ותחתיו פועלים עשרות אלפי פעילים ברחבי המדינה. רפארי נמצא תחת פיקודו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, אותו האשימה ישראל כמי שהוביל את המתקפה שכוונה נגד מטרות ישראליות בצפון הארץ.

רפארי הוא שגייס את חברי החוליה, בהם חסן יוסף זביב ויאסר אחמד סאהר, דאג להכשרתם ופיקח על הוצאת ניסיון הפיגוע לפועל. השניים, ילידי לבנון בשנות ה-20 לחייהם, נהרגו בתקיפת צה"ל.

ג'ואד ע'פארי. אתר רשמי
ראש הכוחות האיראניים בסוריה. רפארי/אתר רשמי
מבנה הפיקוד של כוח קדס האיראני לפיגוע רחפנים בישראל משטח סוריה. אתר רשמי
מבנה הפיקוד של כוח קדס האיראני לפיגוע רחפנים בישראל משטח סוריה/אתר רשמי

תרשים מבנה הפיקוד של החוליה נחשף במסגרת חשבונות הדיגיטל של דובר צה"ל בפרסית, שהושקו השבוע. זאת הפעם הראשונה שדובר צה"ל פותח פלטפורמת הסברה רשמית לקהל האיראני, והחשבונות יהיו זמינים בטוויטר, טלגרם ובאינסטגרם תחת השם "צבא ההגנה לישראל".

"עם פתיחת החשבונות בפרסית, יפעיל דובר צה"ל פלטפורמות בשש שפות: עברית, אנגלית, ערבית, צרפתית, ספרדית ופרסית. לחשבונות אלה מילוני עוקבים בכל העולם, והן משמשות כלי מול קהלים רבים", נמסר מדובר צה"ל.

עוד בוואלה!

תאילנד בטירוף: הארמון פרסם תמונות נדירות של פילגש המלך

לכתבה המלאה
חשבונות הטוויטר של דובר צה״ל בשפה הפרסית. אתר רשמי
צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של צה"ל בפרסית/אתר רשמי
חשבונות האינסטגרם של דובר צה״ל בשפה הפרסית. אתר רשמי
צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של צה"ל בפרסית/אתר רשמי

דובר צה"ל רונן מנליס תיאר את מתווה הפיגוע שסוכל בדמשק, וסיפר כי כלל הטסה של כמה רחפנים לעבר מטרות ישראליות בצפון המדינה. לדברי מנליס, ביום חמישי האחרון נעשו כמה פעולות לשיבוש ניסיונות הכוח. "במספר פעולות שיבוש הפעילים לא הצליחו במשימתם, ונאלצו לחזור לנקודת ההתחלה עם הרחפנים". ציוד הפיגוע הושמד במחסן, כשבתוך הבית היו כמה פעילים.

בעקבות התקיפה הישראלית בסוריה שיגר סולימאני איום ישיר לעבר ישראל. "הפעולות המשוגעות של ישראל יהיו הנשימה האחרונה שלה", כתב בציוץ שפרסם בטוויטר.

ברקע האיומים, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להפסיק את התקפות איראן נגד ישראל. "איראן פועלת בחזית רחבה כדי להוציא התקפות טרור רצחניות נגד מדינת ישראל", אמר נתניהו והבהיר: "ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל דרך שתידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully