וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים המקורבים לחיזבאללה: תגובתנו לתקיפה הישראלית לא תגרור מלחמה

27.8.2019 / 17:41

שני המקורבים לארגון התייחסות לתקרית הרחפנים בביירות, אותה מייחסים בלבנון לישראל, וטענו כי יגיבו "באופן מחושב". לדברי אחד הגורמים, "התגובה לא תוביל למלחמה שלא חיזבאללה ולא ישראל מעוניינות בה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

המתיחות בגבול לבנון - כל העדכונים

  • גורמים המקורבים לחיזבאללה: "נערכים לתקיפה מחושבת נגד ישראל"
  • עוד הוסיפו הגורמים: "חיזבאללה וישראל לא מעוניינות במלחמה"
  • נתניהו במסר לנסראללה: "ישראל יודעת להגן על עצמה היטב"

חיזבאללה נערכת ל"תקיפה מחושבת" נגד ישראל שלא תוביל למלחמה - כך אמרו היום (שלישי) שני גורמים המקורבים לארגון. זאת בתגובה לתקרית הרחפנים בביירות, אותה מייחסים בלבנון לישראל. לדברי אחד הגורמים, "נערכת תגובה באופן שלא תוביל למלחמה שלא חיזבאללה ולא ישראל מעוניינות בה. הכיוון הוא תקיפה מחושבת, אבל כיצד הדברים יתפתחו זה דבר אחר".

ב"טיימס הבריטי" דווח היום כי התקיפה בביירות, שאירעה ביום שבת בלילה, הייתה נגד מחסן שבו אוחסנו אמצעים החיוניים לדיוק טילים. לפי הדיווח, במחסן שהותקף היו ארגזים שהכילו מכונה לערבול חומרים לדיוק טילים. בחיזבאללה מסרו כי שני כלי טיס בלתי מאוישים ממולכדים התפוצצו ברובע הדאחיה, מעוז הארגון בלבנון. כתוצאה מכך, מרכז תקשורת של הארגון השיעי ספג נזק מהפיצוצים.

כוחות חיזבאללה בלבנון במהלך נאומו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה 25 באוגוסט 2019. רויטרס
לא מעוניינים במלחמה. פעילי חיזבאללה, השבוע/רויטרס

יממה לאחר התקיפה, איים מזכ"ל חיזבאללה בתגובה והבטיח כי מעתה יופלו כלי טיס של ישראל בשמי לבנון. נסראללה אף איים כי התגובה תהיה מידית. "על הצבא הישראלי בגבול לחכות לתגובה מידית", אמר.

הארגון, הנתמך על ידי איראן, איים להגיב גם על הרג שניים מלוחמיו בתקיפה של חיל האוויר בפרברי דמשק, שעות קודם לכן, בפעולה שעליה קיבלה ישראל אחריות. בצה"ל הבהירו כי מטוסי קרב סיכלו פיגוע רחפנים של כוח קודס האיראני בדמשק, שנועד לפגוע במטרות ישראליות בצפון הארץ.

נשיא לבנון, מישל עאון, טען כי התקיפה שיוחסה לישראל היא "הכרזת מלחמה". ראש הממשלה הלבנוני, סעד אל-חרירי, הזהיר בשיחה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי התקיפה הישראלית עלול להביא להסלמה מסוכנת עם תוצאות בלתי צפויות.

עוד בוואלה!

תאילנד בטירוף: הארמון פרסם תמונות נדירות של פילגש המלך

לכתבה המלאה
ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים, 25 באוגוסט 2019. AP
ההרס במרכז התקשורת של חיזבאללה בביירות אחרי פיצוץ המל"טים, שלשום/AP

"אני מציע לנסראללה להירגע", אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה. "הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

בעקבות איומיו של נסראללה לתגובה מידית, תגבר צה"ל את כוחותיו לאורך הגבול עם לבנון והגביל תנועת כלי רכב באזור. תושבי הצפון המתגוררים סמוך לגבול קיבלו אמש הודעה מצה"ל בה נכתב כי "תורגש תנועה ערה במרחב לרבות שהייה בצמתים". עם זאת, בצה"ל הדגישו כי התושבים יכולים להמשיך בשגרה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully