וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: חשפנו את התא שאחראי לפיגועי ההתאבדות בעזה

29.8.2019 / 12:10

בכיר הארגון אמר כי עשרה חשודים נעצרו במסגרת חקירת הפיצוצים, שבהם נהרגו שלושה שוטרים. בעקבות התקריות החריגות, פתח חמאס בגל מעצרים נגד הסלפים והעלה את הכוננות

בעזה הוכרז מצב חירום שלושה שוטרים פלסטינים נהרגו בפיצוצים בעזה; צה"ל: לא מכירים תקיפה/צילום: רויטרס

חמאס הודיע היום (חמישי) כי הוא חשף את התא שאחראי לפיגועי ההתאבדות שהרגו שלושה שוטרים ביום שלישי. בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק אמר כי עשרה מחברי התא נעצרו, אך הוא לא סיפק פרטים נוספים.

אתמול עצר כמה חשודים במעורבות בפיגועים, שבוצעו בידי מחבלים מתאבדים על אופנועים שתקפו עמדות משטרה. הארגון העלה את רמת הכוננות, וגורם מקומי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי תנועה סלפית מקומית, שתומכת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), חשודה בפיגועים. משרד הפנים של חמאס אמר אתמול כי הושגה התקדמות משמעותית בחקירת הפיגועים.


עוד בנושא
מצב חירום בעזה: חמאס עצר פעילים סלפים אחרי הפיגועים
שלושה שוטרים נהרגו בפיצוצים בעזה; בחמאס חושדים בסלפים

כוחות הביטחון של חמאס בודקים תעודות זהות סמוך למחסם בחאן יונס 28 באוגוסט 2019. רויטרס
שוטר של חמאס במחסום בעזה, אתמול/רויטרס

מאות בני אדם השתתפו בהלוויותיהם של השלושה, וראש הלשכה המדינית אסמעיל הנייה שידר במהלך הלילה מסרי הרגעה לתושבים. "אנחנו מבטיחים לעמנו כי לא משנה מה מקור הפיצוצים האלו, המצב יהיה תחת שליטה כפי שקרה בעבר, והם לא יערערו את היציבות ואת הנחישות של עצמו", אמר אתמול מנהיג חמאס.

פיגועי התאבדות ברחבי עזה הם נדירים מאז השתלט חמאס על הרצועה בהפיכה ב-2007. באוגוסט 2017 נהרג איש משמר הגבול של הארגון בפיגוע התאבדות בגבול מצרים. ארגונים קיצוניים, חלקם מזוהים עם דאעש, מאשימים את חמאס ביד רכה מדי מול ישראל.

עוד בוואלה!

"החשוד המיידי" בשיגורים מעזה מבליט את התרופפות שלטון חמאס

לכתבה המלאה
עמדות בידוק של חמאס ברצועה בעקבות פיגועי ההתאבדות - 28 באוגוסט 2019. רויטרס
מחסומים הוקמו ברחבי הרצועה. אתמול/רויטרס

גם אתמול זוהה שיגור מרצועת עזה לישראל. תושבים רבים במושב נתיב העשרה, שם הופעלה התרעת צבע אדום, שמעו הדי פיצוצים, אולם דובר צה"ל מסר לאחר מכן כי השיגור לא חצה לשטח ישראל. זמן קצר אחר כך תקף כלי טיס של צה"ל עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לשיגור.

ההתרעה הופעלה בזמן שכ-80 בני נוער היו בשחייה לילית בבריכת השחייה במושב. עם הישמע ההתרעה עשרות מהם רצו למיגוניות על מנת לתפוס מחסה. "היו צרחות אימה, היו 50 ילדים בתוך המים כשפתאום נשמעה האזעקה, סיפרה יפעת בן שושן תושבת מושב נתיב עשרה. "הילדים רצו מהמים ישר למיגונית, הם פחדו מאוד. היינו שם שלושה מבוגרים שעזרו להם לצאת החוצה".

כוחות הביטחון של חמאס נושאים את גופתו של אחד ההרוגים בפיצוצים בעזה 28 באוגוסט 2019. רויטרס
הלוויות השוטרים שנהרגו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully