וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנת חיים": אחרי ההרס באיי הבהאמה, ארה"ב נערכת להוריקן דוריאן

הסופה המוגדרת בדרגה 2 הגיעה לאזור קרוליינה הדרומית ועושה את דרכה צפונה במעלה החוף, ובשבת צפויה להכות בקנדה. הרשויות קראו לתושבים להתפנות לאחר שיותר ממאה אלף כבר נותקו מחשמל ורחובות במדינה מוצפים. במקביל, ההרס במדינה הקריבית גורר כאוס ברחובות הנטושים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

הוריקן דוריאן צפוי להוביל ל"התפרצות סופה מסכנת חיים" במעלה החוף המזרחי בארצות הברית, אחרי שגרם לנזקים ולמותם של לפחות 20 בני אדם באיי הבהאמה. הסופה, שמוגדרת כעת בדרגה 2, מכה באזור קרוליינה הצפונית והדרומית ונעה באיטיות צפונה. עשרות אלפי אזרחים נותקו מחשמל, ותושבי ג'ורג'יה ווירג'יניה התבקשו להישמע להנחיות הרשויות.

מטאורולוגים צופים כי הוריקן דוריאן צפויה להיחלש במהלך הימים הקרובים. הרוחות נעות בשלב זה במהירות מקסימלית של 175 קמ"ש, שנחלשה החל משעות הבוקר.

מרכז ההוריקן הלאומי של ארצות הברית הודיע כי בשעה 11:00 (שעון מקומי) הסופה הייתה במרחק של 80 ק"מ דרום-מזרחית לצ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית, והתקדמה צפונה במהירות של כ-12 קמ"ש. "דוריאן ממשיך להכות בחופי מדינות קרוליינה. תנאי ההוריקן צפויים להגיע לאזורים נוספים במהלך היום", נמסר. על פי ההערכות, ההוריקן צפוי להתקדם לכיוון צפון-מזרח ולהאיץ את מהירותו.

הוריקן דוריאן, 05.09.19. רויטרס
הצפות ברחובות קרוליינה הדרומית, היום/רויטרס

בקרוליינה הדרומית נערכים לסופה קיצונית והשפעותיה כבר מורגשות באזור. יותר ממאה אלף בני אדם נותרו ללא חשמל, ותיעוד מהרשתות החברתיות הציג שיטפון ברחובות צ'רלסטון.

לפי התחזית, הוריקן דוריאן יתקרב לחופי קרוליינה הדרומית במהלך היום, והלילה יגיע סמוך לחופי קרוליינה הצפונית ויישאר באזור מחר. לאחר מכן יעבור מדרום-מזרח לניו אינגלנד ובשבת יגיע לנובה סקוטיה שבקנדה.

עוד בוואלה!

השליח המיוחד של טראמפ למזה"ת גרינבלט עוזב את תפקידו

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מציג את מפת התקדמות הוריקן דוריאן, 5 בספטמבר 2019. AP
טראמפ מציג את מפת התקדמות הוריקן דוריאן, היום/AP

נתונים מציגים כי המים עשויים לעלות לגובה 2.4 מטרים מעל הקרקע בחופי קרוליינה הדרומית. כמו כן, צפויים לרדת עד 38 ס"מ של גשם בימים הקרובים. "הזמן לעזוב אוזל", אמר המושל הנרי מקמאסטר. יותר מ-2.2 מיליון תושבים התבקשו להתפנות מבתיהם.

מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אחז מפה ושגה בהערכתו כי הסופה עשויה להכות באלבמה. כמה עדים אמרו כי זה היה נראה כאילו המדינה הוקפה בקו בעזרת טוש. לאחר מכן אמר טראמפ כי הוא לא יודע למה הגרף הראה זאת.

הרס וכאוס באיי הבהאמה

ב-1 בספטמבר הכתה הסופה באיי הבהאמה עם רוחות של 297 קמ"ש - המהירות הגבוהה ביותר שנרשמה ביבשה אי פעם. במשך יומיים הכה ההוריקן באיי אבאקו וגראנד בהאמה שבצפון הארכיפלג. ראש הממשלה רוברט מיניס כינה את הסערה "אחד המשברים הלאומיים הגדולים ביותר בתולדות המדינה". הוא אף צופה כי מספר הקורבנות יעלה.

למרות שגראנד בהאמה סבלה מנזק חמור והצפות, איי אבאקו הוכו באופן הקשה ביותר. תצלומי אוויר חשפו הרס רב - בתים, כבישים וחנויות נחרבו לגמרי בעוד המים נותרו עומדים. שר הבריאות דואן סנדס סיפר ל"וושינגטון פוסט" כי 17 בני אדם נהרגו מאיי אבאקו, ושלושה נוספים בגראנד בהאמה. מאמצי החיפוש אחר קורבנות נוספים נמשכים.

תושבי איי הבהאמה לאחר הוריקן דוריאן, 5 בספטמר 2019. AP
"אחד המשברים הגדולים ביותר בתולדות המדינה". תושבי איי הבהאמה, היום/AP

"שום דבר לא נותר ברוב אזורי מארש הארבור", אמר אלישיה קוק, שהתפנתה מאזור איי אבאקו. "אנשים מתחילים להיכנס לפאניקה: בוזזים ושודדים". בוב קורני, שחולץ מהמקום, סיפר כי הוא ואשתו תפסו מחסה בחדר בנם בקומה השנייה. "המים הגיעו עד לצוואר שלי. נשארתי ככה במשך שעתיים או שלוש... הבן שלי... הוא הוציא אותנו והועברו למקום מבטחים", שחזר.

"עברנו כל מיני סוגים של הוריקנים וסופות: אף פעם לא היה משהו רע כל כך", הוסיף קורני. "זה היה כמו לעמוד באמצע האוקיינוס. גלים, המים פשוט הכו בנו. זה היה פשוט נורא".

הוריקן דוריאן, 05.09.19. AP
קרוליינה הדרומית, היום/AP
הוריקן דוריאן מתקרב לקרוליינה הצפונית, 5 בספטמבר 2019. רויטרס
קרוליינה הדרומית, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully