וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול הלך": מניין ההרוגים בהוריקן דוריאן באיי הבהאמה עלה ל-20

5.9.2019 / 5:08

עם התקדמות הסופה לכיוון החוף המזרחי, אזרחי המדינה הקריבית החלו לצאת מהמקלטים ונדהמו למראה ההריסות. הרשויות פועלות לסייע לניצולים וצופות קורבנות נוספים בעקבות ההוריקן החזק ביותר אי פעם שהכה באזור. "אנחנו זקוקים לעזרה", אמר חבר הפרלמנט

צילום: רויטרס

האדמה חרקה מתחת לרגליו של גרג אלם כשצעד על שרידי ביתו שנחרב בהוריקן דוריאן. הוא נגע בקורות המנופצות והצביע על העצים שקרסו. "שתלנו את העצים האלה בעצמנו. לכל דבר יש זיכרון", אמר אלם. "זה כל כך עצוב".

ההרס שנגרם בעקבות הסופה במהלך שתי היממות שהכתה באיי הבהאמה חשף קרקע בוצית ובתים מוצפים ברחבי המדינה. מניין ההרוגים בהוריקן החזק ביותר שהכה אי פעם באזור עלה הלילה (חמישי) ל-20 בני אדם והרשויות צופות קורבנות נוספים.

הריסות באיי הבהאמה בעקבות הוריקן דוריאן, 4 בספטמבר 2019. AP
ההוריקן החזק ביותר שהכה אי פעם באיי הבהאמה. הריסות בית בעקבות נזקי הסופה/AP

כעת כשהסערה עושה את דרכה לחוף הדרום-מזרחי של ארצות הברית ומאיימת על ג'ורג'יה וקרוליינה הצפונית והדרומית, אזרחי הבהאמה החלו לצאת מהמקלטים ונדהמו למראה בתיהם. ג'ורג' בולטר עמד תחת השמיים הבהירים וסקר את ההריסות של מה שהיה פעם ביתו. הוא החל לפלס את דרכו בין עיי החורבות, מנסה למצוא כל דבר שיוכל להציל. "איבדתי הכול", אמר בולטר. "איבדתי את כל הבגדים של התינוק והבן שלי. אין לנו איפה לגור. הכול הלך".

הממשלה שלחה מאות שוטרים ונחתים לאיים המוכים, יחד עם רופאים, אחיות וצוות רפואי נוסף בניסיון להגיע לקורבנות ההמומים ולהשתלט על האסון. "כרגע יש הרבה אי ודאות. אנחנו זקוקים לעזרה", תיאר חבר הפלרמנט איראם לואיס.

עוד בוואלה!

רוחאני: נפתח צנטריפוגות כחלק מצמצום המחויבות להסכם הגרעין

לכתבה המלאה
הריסות באיי הבהאמה בעקבות הוריקן דוריאן, 4 בספטמבר 2019. AP
"אין איפה לגור". מארש הארבור/AP

משמר החופים האמריקני, חיל הים הבריטי וארגוני סיוע בהם האו"ם והצלב האדום הצטרפו למאמץ להעביר אוכל ותרופות לניצולים ולפנות בעזרת מסוק את אלו הזקוקים לכך. לונדה סויר נחתה עם שני ילדיה ושני כלביהם בעיר הבירה נסאו לאחר שחולצו בעזרת מסוק ממארש הארבור שבאיי אבאקו. "אני פשוט אסירת תודה שאני בחיים. אלוהים הציל אותי", תיארה. סויר סיפרה כי ביתה הוצף לגמרי והיא ומשפחתה נמלטו לבית של חברים, שם המים הגיעו לקומה השנייה ותוך שניות נשאו אותם לגג. לדבריה, הם צפו על מזרן במשך כשעה וחצי עד שהמים החלו לסגת.

סנדרה קוק, המתגוררת בעיר הבירה, תיארה כי גיסתה נלכדה תחת הגג שלה במשך 17 שעות באיי אבאקו וכיסתה עצמה בווילון האמבטיה בעת שהמתינה לחילוץ. "הכלב התיישב עליה כדי לשמור על חום גופה עד שהשכנים הצליחו להגיע", אמרה. "כל המשפחה שלי מתגוררת במארש הרבור וכולם איבדו הכול. אין אדם אחד שיש לו עדיין מקום לגור בו".

אישה מחולצת מביתה באיי הבהאמה בעקבות הוריקן דוריאן, 4 בספטמבר 2019. AP
אישה מחולצת על ידי מתנדבים/AP
הריסות באיי הבהאמה בעקבות הוריקן דוריאן, 4 בספטמבר 2019. AP
שרידי בית במארש הארבור/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully