וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוריקן שלא פגע באלבמה: "הממשל איים לפטר מי שלא יגבה את טראמפ"

בניו יורק טיימס דווח כי שר המסחר הזהיר בכירים שעליהם להתנער מהודעה שסתרה את טענות הנשיא על כך שהסופה בדרך לאלבמה. הם אכן הוציאו הודעה חריגה, על אף שההוריקן העוצמתי לא היה בדרך לפגוע במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר המסחר של ארצות הברית ווילבר רוס איים לפטר בכירים בשירות מזג האוויר הפדרלי אלא אם הם יתמכו בטענות של הנשיא דונלד טראמפ שהוריקן דוריאן עשוי לפגוע באלבמה - כך דווח אתמול (שני) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, זה הוביל את הסוכנות לפרסם הצהרה שתמכה בעמדת הנשיא והתנערה מהודעה של לשכה אזורית של הסוכנות שסתרה את דבריו.

במשרד המסחר אמרו כי הדיווח בניו יורק טיימס "שגוי". "השר רוס לא אייטם לפטר שום עובד של NOAA בשל תחזיות והצהרות פומביות לגבי הוריקן דוריאן", אמר דובר של המשרד. ההוריקן לא פגע באלבמה, אך החריב חלקים נרחבים מאיי בהאמה, שבהם נהרגו לפחות 30 בני אדם. עם זאת, הרשויות מזהירות כי המספר הסופי עלול להסתכם בכמה מאות עד אלפים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מציג את מפת התקדמות הוריקן דוריאן, 5 בספטמבר 2019. AP
טראמפ מציג את המפה עם סימון בטוש סביב אלבמה/AP

בתדרוך שקיים טראמפ בחדר הסגלגל ביום רביעי האחרון, הוא עדכן את הציבור על התקרבותה של הסופה העוצמתית, והציג מפה מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA) מ-29 באוגוסט. המפה הייתה כמעט זהה, אך מי שבחן אותה מקרוב הבחן בהבדל אחד - היא כללה עיגול שחור סביב מדינת אלבמה שלא הופיע בגרסה המקורית.

בבית הלבן אישרו בהמשך כי המפה אכן שונתה עם טוש מחיק, אבל לא נאמר מי אחראי לכך. טראמפ הזהיר בחשבון הטוויטר שלו כי אלבמה עשוי להיפגע יחד עם מדינות אחרות "בעוצמה גבוהה יותר מהמצופה", אולם שירות מזג האוויר הלאומי (NWS) בבירמינגהאם, אלבמה, הגיב כעבור כמה דקות ואמר כי אלבמה אינה נמצאת בנתיב של דוריאן. ה- NWS הוא חלק מה-NAOO, שהוא ענף של משרד המסחר.

לפי הדיווח האחרון בניו יורק טיימס, שציטט שלושה גורמים המעורים בנושא, רוס איים ביום שישי לפטר בכירים ב-NOAA אם הם לא יתמכו בטראמפ בפומבי. בעיתון דווח כי האיום היוביל להצהרה החריגה, שלא הייתה חתומה, על ידי הסוכנות בהמשך היום, שבה נאמר כי ייתכן שהוריקן דוריאן "ישפיע על אלבמה". ההודעה התנערה מזו של ה-NWS בבירמינגהאם.

טראמפ טרם הגיב להתפתחויות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully