וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוואי: שרידי אדם נמצאו בבית של הרודן לשעבר

תושבים איתרו עצמות במבנה שהיה בבעלותו של אלפרדו סטרוסנר, הגנרל שהנהיג שלטון ברזל במשך 35 שנה. הרשויות ינסו לגלות אם הן שייכות לקורבנות המשטר הימני, שבתקופתו נהרגו או הועלמו 423 איש

שרידים שנמצאו בבית של רודן פרגוואי לשעבר, אוגוסט 2019. אתר רשמי
בפרגוואי נוהגים לחפש אחרי אוצרות. השרידים שנמצאו/אתר רשמי

הרשויות בפרגוואי פתחו בחקירה אחרי ששרידי אדם נמצאו בנכס שהיה שייך בעבר לדיקטטור אלפרדו סטרוסנר, שבתקופת שלטונו בת 35 השנים נהרגו או הועלמו לפחות 423 בני אדם. עצמות השייכות לפי ההערכות לארבעה אנשים נמצאו מתחת לחדר אמבטיה בבית סמוך לסידוד דל אסטה, העיר השנייה בגודלה במדינה. לפי דיווחים מקומיים, משפחות החיות במבנה חפרו בחיפושן אחרי אוצר קבור - מנהג נפוץ במדינה - כשמצאו את השרידים.

מריה סטלה קסרס, מנהלת "מוזיאון הזיכרונות", המוקדש להצגת הפשעים שנעשו תחת המשטר הימני, אמרה כי יש חשיבות עצומה בבדיקה זהירה של השרידים על מנת לגדול אם הם שייכים לקורבנות השלטון. "הקורבנות אינם רק האנשים שנעלמו, אלא גם משפחותיהם והקהילות. זהו פשע נמשך נגד האנושות שלא יסתיים עד שהשרידים יימצאו, יזוהו ויוחזרו".

רודן פרגוואי אלפרדו סטרוסנר, ספטמבר 1977. AP
מת בגלות בברזיל ב-2006. סטרוסנר/AP

רוגליו גויבורו, ראש המחלקה לזיכרון היסטורי ופיצויים במשרד המשפטים, אמר לערוץ C9N המקומי כי תיפתח חקירה כדי לזהות למי שייכות העצמות.

סטרוסנר היה הרודן ששלט למשך הזמן הרב ביותר בהיסטוריה המודרנית של אמריקה הלטינית, מההפיכה הצבאית שהוביל ב-1954 ועד ב-1989, כששותפו הוותיק גנרל אנדרס רודריגס הוביל התקוממות נגדו. הוא מת בגלות בברזיל ב-2006. הוא דיכא את האופוזיציה ביד ברזל, ומעשי המשטר נחשפו לעולם ב-1992 כש-700 אלף מסמכים שחיברו כוחות הביטחון - שכונו "ארכיוני הטרור", נמצאו בחדר נעול בתחת משטרה בבירה אסונסיון.

הם ניפקו גם עדויות להשתתפותה של פרגוואי באותה תקופה במבצע "קונדור" בהובלת ארצות הברית, שבמסגרתו שיתפו הדיקטטורות הצבאיות הימניות ביבשת פעולה נגד השמאל, בגיבוי אמריקני. קורבנות נוספים היו חברי קהילת הלט"ב, קהילות ילידיות ונערות שנוצלו מינית בידי המשטר.

עד היום אותרו גופותיהם של רק 37 איש שנרצחו בידי הדיקטטורה, ורק ארבע מהן זוהו. פעילי זכויות אדם מאשימים את הנשיא הנוכחי, מריו אבדו בניטס - בנו של המזכיר הפרטי של סטרוסנר - בחוסר מימון הולם לעבודת החקירה, בדומה לכישלונם של ממשלים קודמים.

  • עוד באותו נושא:
  • פרגוואי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully