וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בראש ברחוב סואן: עובד למען השבטים באמזונס נרצח בברזיל

הרצח של מקסייל פריירה דוש סנטוש אירע בזמן של זעם בינלאומי על האצת הרס יער האמזונס בברזיל. לפי הדיווחים, הוא נורה פעמיים, בזמן שנסע על אופנוע, לעיני משפחתו. באיגוד שייצג אותו קוראים לממשל בולסונארו לפתוח בחקירה

צילום: רויטרס

המשטרה בברזיל חוקרת רצח של גורם שפעל להגן על השבטים הילידיים ביער האמזונס מפני חקלאים וכורתי עצים. מקסייל פריירה דוש סנטוש נורה פעמיים בראשו בעיר טבטינגה, הסמוכה לגבול עם קולומביה ופרו, בפני בני משפחתו.

הרצח שלו אירע בזמן של זעם בינלאומי על האצת הרס יער האמזונס בברזיל, שבו תועדו לפחות 80 אלף שריפות מינואר ועד אוגוסט - יותר מפי שניים ממספרן בתקופה המקבילה אשתקד. בפסגה שנערכה בקולומביה ביום שישי האחרון, נציגי שבע מדינות בדרום אמריקה הסכימו על צעדים משותפים להגנה על אגן האמזונס.

הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו ספג ביקורת, מבית ומהקהילה הבילנאומית, על כך שלא עשה די כדי להגן על האזור. הוא נתמך על ידי המגזר החקלאי ותומך בפיתוח יער הגשם הגדול ביותר בעולם, בזמן שהוא תוקף פעילים למען שימור הסביבה ומקצץ בתקציבי הסוכנות להגנת הסביבה.

מבט אווירי על שטחים ביערות האמזונס שכולו על ידי שריפות הענק ליד פורטו ולהו ב-29 באוגוסט 2019. רויטרס
שטחים ביערות האמזונס שכולו בשריפות/רויטרס

האיגוד המייצד את עובדי סוכנות "פונאי", אמר כי הירי התרחש ברחוב סואן, בזמן שסנטוש נסע על אופנוע. לפי האיגוד, הוא נרצח בשל עבודתו בשמורת ואלו דו ג'בארי, שבה הוא עזר לבלום ציידים, חקלאים וחוטבי עצים מלהיכנס באופן לא חוקי לאזור. השמורה, לפי ההערכות, היא בית לריכוז הגדול ביותר בעולם של שבטים מבודדים. הוא עבד במשך 12 שנים בסוכנות, חמש מהן בתור ראש שירותי הסביבה בשמורה.

באיגוד קראו לממשלת ברזיל להראות שהיא "לא תסבול עוד אלימות נגד מי שלוקח חלק, במסגרת שלטון החוק, בהגנה ובקידום זכויות השבטים הילידיים".

פעילי סביבה מקומיים מהווים זה זמן רב מטרה עבור תעשיית המכרות והעצים. לפי הארגון הסביבתי "Global Witness", ב-2017 הייתה ברזיל המדינה הקטלנית ביותר, עם 57 פעילים הרוגים, מתוך 201 בכל רחבי העולם. בשנה שעברה עקפה הפיליפינים את ברזיל, עם 30 פעילים מתוך 164 ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully