וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה להגנת הסביבה של קנדה זוכה לאבטחה: "אויבת העם"

הדיון על משבר האקלים הוביל לדבר כמעט חסר תקדים במדינה הידועה בחופשיות שבה מסתובבים הפוליטיקאים שלה ברחובות. זאת אחרי שקת'רין מקנה ספג קללות ועלבונות ברשת וברחוב. הסוגיה צפויה להיות אחת המרכזיות בבחירות בחודש הבא

קתרין מקנה. GettyImages
לא יכולה להסתובב עוד בחופשיות. השרה לאיכות הסביבה/GettyImages

השרה לאיכות הסביבה של קנדה, קת'רין מקנה, זוכה לאבטחה אישית לאור הדיון הסוער במדינה על משבר האקלים, לקראת הבחירות בחודש הבא. זהו צעד חריג במדינה שבה בכירים בממשלה נוהגים להתרועע בציבור, אך המתקפות נגדה היו כה קשות עד שעתה היא זקוקה לעתים לאבטחה, על אף שהפרטים על המהלך החדש לא פורסמו.
.
"הסקסיזם הבוטה וההערות השנאה המופנים כלפי מי שעובד על שינויי האקלים אינם מקובלים", מסרה השרה לסוכנות הידיעות הצרפתית. היא הסבירה כי זה מקשה עליה לעשות את עבודתה ולהיות בקשר עם אנשים.

מקנה, שאחראית לגיבוש התחייבויותיה של קנדה לצמצם את פליטות הפחמן שלה ב-30% מהרמה של 2005 ועד 2030 מסגרת הסכם האקלים, ספגה איחולי מוות ועלבונות. היא כונתה "ברבי של האקלים", זבל ואויבת העם. לאחרונה, לפי לשכתה של השרה, אדם עצר לידה וליד ילדיה מחוץ לאולם והטיח בה עלבונות בוטים מחלונו.

הרטוריקה הפוליטית במדינה והשיח הציבורי הגיעו לשפל עד כדי כך שבכירים ברשויות הזהירו בפברואר חברי פרלמנט מכך שההסתה הגואה לאלימות עלולה להוביל לכך "שמישהו ייפגע מירי במהלך הקמפיין הפוליטי".

כמה פעילים למען איכות הסביבה הביעו אף הם חששות לגבי ביטחונם לאחרונה, וציינו איומים מתומכי תעשיית הנפט המתנגדים לבחינה עמוקה יותר של הקמת צינורות נפט ולמס פדרלי על פליטות פחמן.
השיח האלים לא מופנה רק כלפי הקנדים. שר החוץ לשעבר מקסים ברנייה קרא השבוע לפעילה הסביבתית גרטה תונברג בת ה-16 משבדיה "לא יציבה נפשית", לפי שחזר בו מדבריו.

סוגיית האקלים צפויה להיות נושא מרכזי במהלך הבחירות הקרובות, כששתי המפלגות המרכזיות, הצמודות לפי הסקרים, מחזיקות בעמדות מנוגות. ראש הממשלה הליברלי ג'סטין טרודו, המחפש כהונה שנייה, מציג את עצמו כלוחם בהתחממות הגלובלית, ואילו יריבו המרכזי, מנהיג השמרנים אנדרו שיר הבטיח לבטל את המס על פליטות פחמן ביום הראשון לכניסתו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully