וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליון מסכות: מלזיה נחנקת משריפות יער גדולות

10.9.2019 / 14:14

הרשויות חילקו מסיכות לתושבים הורו על סגירת מאות בתי ספר במדינה סרוואק שבמזרח מלזיה, בשל ערפיח רעיל. הרשויות מאשימות את אינדונזיה השכנה, שמצדה טוענת כי מתחוללות שריפות יער בכל רחבי דרום-מזרח אסיה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מלזיה שלחה כחצי מיליון מסכות למדינת סרוואק שבמזרח המדינה וסגרה היום (שלישי) יותר מ-400 בתי ספר בעקבות התפשטות ערפיח רעיל משריפות יער. הרשויות מאשימות את אינדונזיה השכנה בזיהום האוויר, אולם בג'קרטה דחו זאת ואמרו כי השריפות מתחוללות גם במדינות אחרות באזור.

סינגפור אמרה כי תנאי האוויר לה עשויים להגיע לרמות לא בריאות במהלך 24 השעות הבאות, אם הרוח תמשיך להביא עמה זיהום. היא קראה לכל מי שלא חש בטוב לפנות לטיפול רפואי.

שריפות יער גדולות פוקדות חלקים מהאי סומטרה ובמחוז קלימנטן באי בורנאו בשבועות האחרונים, והממשלה נאלצה לשלוח אלפי חיילים ושוטרים שיאבקו בלהבות. במקרים רבים, חקלאים מציתים את השריפות לצורך גידולי שמן דקלים, ואלו גורמות לזיהום אוויר בשכנותיה של אינדונזיה. השריפות האלו מעלות חשש מפני פגיעה ארוכת טווח בבריאות התושבים ובתיירות לאזור.

עוד ידיעות מהעולם
הברחת המרגל הרוסי של ארה"ב: "צילם תמונות מהשולחן של פוטין"
"הנערה בכחול": איראנית הציתה את עצמה במחאה על איסור צפייה בכדורגל

ערפיח כבד מכסה גורדי שחקים בבירת מלזיה, קואלה לומפור, 9 בספטמבר 2019. רויטרס
ערפיח כבד מכסה את קואלה לומפור, אתמול/רויטרס

יו"ר סוכנות האקלים של אינדונזיה, דוויקוריטה קרנוואטי, דחתה את הטענות של מלזיה וסינגפור. היא אמרה כי שריפות יער זוהו גם במלזיה, בפיליפינים, בפפואה גינאה החדשה, בווייטנאם, במזרח טימור ובתאילנד. היא אמרה כי דיווחים מוקדים בכלי התקשורת לגבי ההכרה של הסוכנות בכך שהזיהום התפשט מאינדונזיה התבססו על פירוש מידע מוטעה.

השריפות בדרום-מזרח אסיה מתפשטות בזמן שהקהילה הבינלאומית טרודה מהשריפות הגדולות ביער האמזונס בדרום אמריקה, בעיקר בשטחה של ברזיל. אובדן שטחי היער ברחבי העולם נקשר לעלייה בפליטת פחמן דו-חמצני, התורם להתחממות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully