וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לחדירת הרחפן: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו כמה מטרות הכוללות ציוד לחימה ימי ומתחמים של המערך האווירי של הארגון. התקיפות מגיעות לאחר שורת תקריות בגבול, בהן שיגור רחפן לשטח ישראל שפגע ברכב צבאי ומעצרם של ארבעה חשודים שחצו את הגדר. הפלגים הפלסטיניים הזהירו: נגיב על התקיפות

ללא קרדיט

תקיפת צה"ל ברצועת עזה - כל הפרטים

  • צה"ל: כלי טיס של חיל האוויר תקפו בצפון ובמרכז הרצועה
  • המועצה האזורית אשכול: הדי הפיצוצים - תוצאת תקיפות צה"ל
  • הפלגים הפלסטיניים הזהירו כי הם יגיבו על התקיפות
  • התקיפות מגיעות ברקע שורת תקריות ברצועה ביממה האחרונה

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו אמש (שבת) כמה יעדי טרור, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים של המערך האווירי של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה נעשתה בתגובה לחדירת רחפן משטח רצועת עזה לשטח ישראל והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי מוקדם יותר אתמול. "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה", הוסיפו. בתגובה, הפלגים הפלסטיניים הזהירו כי הם יגיבו על התקיפות.

במועצה האזורית אשכול הודיעו לתושבים כי הדי הפיצוצים שנשמעים באזור הם כתוצאה מפעילות צה"ל. עוד נמסר כי אין שינוי בהנחיות לתושבי האזור.

מוקדם יותר אתמול חוליית מחבלים שיגרה רחפן שחצה מדרום הרצועה לשטח ישראל. הרחפן הטיל מטען בסמוך לגדר המערכת ושב מיד לשטח הרצועה. בתגובה, כלי טיס של צה"ל ירה לעבר החוליה. לא היו נפגעים לכוחות, אך נגרם נזק קל לרכב צבאי. כמו כן, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי צה"ל פתח בירי ארטילרי לעבר עמדת תצפית של חמאס בדרום הרצועה.

במקביל, צה"ל עצר שלושה חשודים, בני 13, שחצו את גדר המערכת בדרום הרצועה לשטח ישראל. בחיפוש על החשודים נמצא סכין. מדובר צה"ל נמסר כי "החשודים נעצרו לאחר שהכוחות כיתרו וסרקו את המרחב אליו חצו". השלושה יועברו לחקירת כוחות הביטחון. זמן קצר לאחר מכן עצרו לוחמי צה"ל חשוד נוסף שחצה את גדר המערכת בצפון הרצועה לכיוון ישראל. על החשוד נתפסו שני סכינים והוא הועבר לחקירה.

ירי פצצות תאורה לקראת תקיפה בעזה, 17 באוגוסט 2019. צילום מסך
ירי פצצות תאורה ברצועת עזה/צילום מסך

בנוסף לכך, במהלך ליל שישי שוגרו חמש רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תקף כמה מטרות חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו כוללות מוצב ועמדות צבאיות, וזאת בתגובה לירי הרקטות מוקדם יותר הלילה.

בעקבות השיגורים הופעלה אזעקה בשדרות, וכן ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבמועצה האזורית שער הנגב. אחת מהרקטות נפלה מחוץ לעיר וגרמה לשריפה מאחורי שכונה שנמצאת בבנייה. לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק.

בצאת השבת אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת משטח עזה. כל ניסיון לפגוע באזרחינו או בחיילינו - נענה ויענה בתגובה תקיפה".

עוד בוואלה!

בישראל מעריכים: הג'יהאד האסלאמי ינסה להוציא לפועל פיגוע לפני הבחירות

לכתבה המלאה
מסע הלווייתו של נער פלסטיני שנהרג ברצועת על גבול עזה, 7 בספטמבר 2019. רויטרס
הלווייתו של אחד הנערים שנהרגו בעימותים בגבול עזה, אתמול/רויטרס

במהלך העימותים בגבול הרצועה ביום שישי נהרגו שני נערים פלסטינים - חאלד אבו בכר מחמד א-רבעי בן 14 ועלי סאמי עלי אל-אשקר בן 17. 6,200 מפגינים התאספו במוקדים שונים בגבול הרצועה ופתחו בעימותים עם כוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה דיווח על 76 פצועים, 46 מהם מירי חי. בחמאס הטילו את האחריות על ישראל ואמרו כי היא "נושאת בהשלכות הפשע".

(עדכון ראשון: 23:16, 8/9)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully