וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי חמש רקטות לישראל: צה"ל תקף מטרות חמאס בעזה

7.9.2019 / 3:52

התרעות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה עקב שיגור חמש רקטות, שאחת מהן התפוצצה מחוץ לשדרות וגרמה לשריפה. בתגובה, כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו מוצב ועמדות צבאיות בצפון הרצועה. חמאס איים להגיב על מות שני פלסטינים בהפגנות. שליח האו"ם: "על ישראל לרסן את השימוש בכוח"

צילום: קובי ריכטר

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

  • חמש רקטות שוגרו מעזה לשטח ישראל; אין נפגעים ולא נגרם נזק
  • אחת מהרקטות נפלה מחוץ לשדרות וגרמה לשריפה בעיר
  • בתגובה לירי: צה"ל תקף כמה מטרות חמאס בצפון הרצועה
  • חמאס איים להגיב על מותם של שני פלסטינים בהפגנות בגבול
  • שליח האו"ם: "מות הפלסטינים - מחריד, על ישראל לרסן את השימוש בכוח"

חמש רקטות שוגרו אמש (שישי) מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תקף כמה מטרות חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו כוללות מוצב ועמדות צבאיות, וזאת בתגובה לירי הרקטות מוקדם יותר הלילה.

בעקבות השיגורים הופעלה אזעקה בשדרות, וכן ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבמועצה האזורית שער הנגב. אחת מהרקטות נפלה מחוץ לעיר וגרמה לשריפה מאחורי שכונה שנמצאת בבנייה. שתי תושבות לקו בחרדה, אך אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק.

השיגורים לעבר שטח ישראל מגיעים לאחר ששני פלסטינים נהרגו בעימותים שפרצו במהלך היום בגבול הרצועה. 6,200 מפגינים התאספו במוקדים שונים בגבול הרצועה ופתחו בעימותים עם כוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה דיווח על 76 פצועים, 46 מהם מירי חי. בחמאס הטילו את האחריות על ישראל ואמרו כי היא "נושאת בהשלכות הפשע".

שריפה בשטח פתוח בשדרות כתוצאה מנפילת רקטה בשטח פתוח. 06 בספטמבר 2019. יניב כליף, אתר רשמי
השריפה שפרצה בעקבות התפוצצות הרקטה/אתר רשמי, יניב כליף

מדובר צה"ל נמסר כי כמה מהמפגינים השליכו מטעני חבלה ורימונים לעבר הכוחות. בחלק מהמקרים בוצעו ניסיונות לחבל בגדר הגבול ואף לחצות אותה. כמו כן, כוחות צה"ל זיהו כמה חשודים שעברו את גדר המערכת בצפון ובדרום רצועת עזה וחזרו מיד לשטח הרצועה. שניים מהחשודים נעצרו ללא נשק והועברו לחקירה.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, צייץ הלילה בטוויטר כי מותם של שני הנערים הפלסטינים הוא "מחריד" ואמר כי ישראל מוכרחה "לרסן את השימוש בכוח, להשתמש בכוח קטלני רק כמוצא אחרון ורק בתגובה לאיום מיידי על מוות או פציעה קשה". מלאדנוב הוסיף כי "על ההפגנות להישאר שקטות. מעגל האלימות חייב להסתיים".

עוד בוואלה!

פרויקט הדיוק של חיזבאללה: ישראל תפעל בלבנון - גם במחיר של מלחמה

לכתבה המלאה
כוחות משטרה ושריפה בשטח פתוח בשדרות כתוצאה מנפילת רקטה בשטח פתוח. 06 בספטמבר 2019. יניב כליף, אתר רשמי
כוחות משטרה בסמוך לאזור השריפה, הלילה/אתר רשמי, יניב כליף

לפני שבוע נהרג אדם נוסף בהפגנות בגבול עזה, בדר א-דין אבו מוסא בן ה-25. הוא נפצע מירי במהלך עימותים עם צה"ל ממזרח לחאן יונס ומת מפצעיו בבית החולים. בנוסף אליו, 53 בני אדם נפצעו וארבעה נעצרו לאחר שחדרו מהרצועה לשטח ישראל. לצד ההפגנות, בשבוע שעבר זוהה שיגור של רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד, וכנראה שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה. בתגובה, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה.

המתיחות בגבול הרצועה באה על רקע ההסלמה שהתרחשה בשבוע שעבר בצפון והעימות הגובר בין ישראל וחיזבאללה. עם שיגור הרקטות מהרצועה בשבוע שעבר, ברשת "אל-ערביה" הסעודית הזהירו גורמים מצריים את חמאס שלא יתערב בעימות בין ישראל לבין איראן וחיזבאללה. עוד אמרו הגורמים כי קהיר פועלת למען השגת הפסקת אש ממושכת בין ישראל לבין חמאס. בקהיר הזהירו כי יסירו את תמיכתם מכל הסדר בעזה אם חמאס לא יעצור את ירי הרקטות.

(עדכון ראשון: 23:30, 6/9)

תגובת שליח האו"ם למזרח התיכון:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully