וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב צבאי נפגע ממטען שהשליך רחפן בגבול עזה; צה"ל תקף בתגובה

7.9.2019 / 19:40

כלי טיס ירה לעבר חוליית המחבלים ששיגרה רחפן שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי אין נפגעים לכוחות. כמו כן, ארבעה חשודים שחצו את גדר המערכת לשטח ישראל נעצרו. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי צה"ל פתח בירי ארטילרי לעבר עמדת חמאס בדרום הרצועה

צילום: קובי ריכטר

כלי טיס של צה"ל ירה היום (שבת) לעבר חוליית מחבלים ששיגרה רחפן שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. הרחפן הטיל מטען בסמוך לגדר המערכת וחזר מיד לשטח הרצועה. מצה"ל נמסר כי אין נפגעים לכוחות, אך נגרם נגרם נזק קל לרכב צבאי.

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח מוקדם יותר כי צה"ל פתח בירי ארטילרי לעבר עמדת תצפית של חמאס בדרום הרצועה. במקביל, צה"ל עצר שלושה חשודים, בני 13, שחצו את גדר המערכת בדרום הרצועה לשטח ישראל. בחיפוש על החשודים נמצא סכין. מדובר צה"ל נמסר כי "החשודים נעצרו לאחר שהכוחות כיתרו וסרקו את המרחב אליו חצו". השלושה יועברו לחקירת כוחות הביטחון.

זמן קצר לאחר מכן עצרו לוחמי צה"ל חשוד נוסף שחצה את גדר המערכת בצפון הרצועה לכיוון ישראל. על החשוד נתפסו שני סכינים והוא הועבר לחקירה.

בצאת השבת אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת משטח עזה. כל ניסיון לפגוע באזרחינו או בחיילינו - נענה ויענה בתגובה תקיפה".

האמר צבאי שנפגע מרחפן בעזה, 7 בספטמבר 2019. ידיעות מהשטח בטלגרם, אתר רשמי
רכב ההאמר שנפגע מהמטען/אתר רשמי, ידיעות מהשטח בטלגרם

במהלך הלילה שוגרו חמש רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תקף כמה מטרות חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו כוללות מוצב ועמדות צבאיות, וזאת בתגובה לירי הרקטות מוקדם יותר הלילה.

בעקבות השיגורים הופעלה אזעקה בשדרות, וכן ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבמועצה האזורית שער הנגב. אחת מהרקטות נפלה מחוץ לעיר וגרמה לשריפה מאחורי שכונה שנמצאת בבנייה. שתי תושבות לקו בחרדה, אך אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק.

השיגורים לעבר שטח ישראל מגיעים לאחר ששני פלסטינים נהרגו בעימותים שפרצו במהלך היום בגבול הרצועה. 6,200 מפגינים התאספו במוקדים שונים בגבול הרצועה ופתחו בעימותים עם כוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה דיווח על 76 פצועים, 46 מהם מירי חי. בחמאס הטילו את האחריות על ישראל ואמרו כי היא "נושאת בהשלכות הפשע".

(עדכון ראשון: 12:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully