וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית תוקפת את ביקור נתניהו בחברון: "הסלמה מסוכנת"

ראש הממשלה אמר באירוע לציון מאורעות תרפ"ט כי "איננו זרים בחברון, נישאר בה לנצח". ברשות הפלסטינית הזהירו מהשלכות הביקור ואמרו כי ממשלתו "רוצה לגרור את האזור למלחמת דת". פלסטינים תועדו שורפים את תמונותיו של נתניהו. אדלשטיין ורגב קראו להחלת ריבונות בעיר

עריכה: ליר שפיגלר

נתניהו בחברון - עדכונים אחרונים:

  • נתניהו בטקס לציון מאורעות תרפ"ט: "נישאר בחברון לנצח"
  • הרשות הפלסטינית תקפה אותו על ביקורו בעיר: "הסלמה מסוכנת"
  • אדלשטיין ורגב קראו להחלת ריבונות בחברון: "אין זמן מתאים יותר"
  • הנשיא ריבלין ביטל את השתתפותו באירוע בשל האופי הפוליטי שלו

השתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס בחברון גררה היום (רביעי) מתקפה מצד הרשות הפלסטינית, שכינתה את הביקור בעיר "הסלמה מסוכנת". נתניהו, שהגיע לאירוע הממלכתי המרכזי לציון מאורעות תרפ"ט, הכריז בנאומו כי "נישאר בחברון לנצח". בתגובה, פלסטינים תועדו כשהם שורפים את תמונותיו.

לאחר מכן, דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הזהיר מפני "ההשלכות החמורות" לביקור של נתניהו, שנועד לדבריו לזכות בקולות הימין הקיצוני לפני הבחירות בהמשך החודש. "אנחנו מטילים את האחריות להסלמה המסוכנת הזו על ממשלת הכיבוש, שרוצה לגרור את האזור למלחמת דת", אמר רודיינה. הוא הוסיף שברשות "מדגישים את הצורך של הקהילה הבינלאומית להתערב בנושא, במיוחד של אונסק"ו, כדי לשים קץ לפגיעה של ישראל בחברון".

בטקס אמר נתניהו כי "עמנו נטוע בחברון, איננו זרים בה. אנחנו לא מנשלים אף אחד, אבל אף אחד לא ינשל אותנו". לדבריו, זוהי "התשובה לכל אלו שמנסים לטשטש את מורשתנו בארץ".

טקסי אזכרה ממלכתיים לציון 90 שנה למאורעות תרפט בהשתתפות בנימין נתניהו. מערת המכפלה חברון, 4 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב/TPS, TPS
"עמנו נטוע בחברון, איננו זרים בה". נתניהו/TPS, אסתי דזיובוב/TPS

בפתח נאומו אמר נתניהו: "באנו לחברון כדי להתייחד עם הקורבנות. באנו בכדי לחגוג את הניצחון. הם חשבו שהם יעקרו אותנו, אבל הם טעו טעות מרה. חזרנו לחברון, חזרנו לבתי הכנסת והישיבות, חזרנו למערת המכפלה. זה הניצחון שלנו".

הוא הוסיף כי "במאורעות תרפ"ט המון ערבי מוסת רצח, אנס, הרס וביזה את היהודים בעיר. היו מעטים באוכלוסייה הערבית שהצילו יהודים. צריך להעריך אותם על כך".

קודם לכן, נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע שלא ישתתף באירוע, בשל העובדה שלטקס צפוי להתלוות אופי פוליטי. עם זאת, הנשיא ביקר במערת המכפלה בעיר, ואמר כי "חברון איננה מכשול בדרך לשלום, היא מבחן ליכולתנו לחיות יחד, יהודים וערבים, חיים הגונים זה לצד זה".

עוד בוואלה!

נתניהו: נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים

לכתבה המלאה
פלסטינים שורפים את תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לטקס במערת המכפלה, 4 בספטמבר 2019. רויטרס
פלסטינים שורפים את תמונתו של נתניהו בתגובה לביקור/רויטרס

בטקס השתתפה גם שרת התרבות והספורט מירי רגב, שאמרה כי "אין זמן מתאים יותר, אדוני ראש הממשלה, מלהכיל את הריבונות ביהודה ושומרון". היא הוסיפה כי "הרוצחים לא הצליחו לחסל את המפעל הציוני. הם לא הצליחו אז ולא יצליחו גם היום ולא יצליחו בעתיד. אנחנו מתמודדים מאה שנים עם טרור ערבי, שכל תכליתו להרוס את המפעל הציוני".

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא היום להחלת הריבונות הישראלית בחברון, בטקס האזכרה הממלכתי בבית העלמין בעיר לציון 90 שנה לפרעות. "90 שנה אחרי תרפ"ט, אנחנו צריכים לומר בקול ברור: הגיע זמן חברון, הגיע זמן ריבונות בחברון", אמר אדלשטיין. "הגיע הזמן שהיישוב היהודי בחברון יגדל באלפיו. הגיע הזמן שביקור במערת המכפלה יהיה הדבר הקל ביותר, הנוח ביותר, הטבעי ביותר. הגיע הזמן שחברון תהיה עיר ואם בישראל - כפי שראוי לה, כפי שראוי לנרצחי תרפ"ט, כפי שראוי לנו".

אבו מאזן בישיבת חירום של ההנהגה הפלסטינית מחר בערב ברמאללה לדיון באתגרים הניצבים בפני הרשות ובהם קיזוז הכספים והריסת הבתים בואדי חומוס, 25 ביולי 2019. רויטרס
ברשות אמרו כי ממשלת נתניהו "רוצה לגרור את האזור למלחמת דת". אבו מאזן/רויטרס

בתחילת השבוע, עם פתיחת שנת הלימודים תש"ף, הגיע נתניהו לבית ספר בהתנחלות אלקנה ואמר כי "אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים כחלק מארץ ישראל וכחלק ממדינת ישראל. אנחנו בונים כאן בתים חדשים - זה בית חדש שהוא בית ישן - זה הבית הישן המקורי של עם ישראל ואנחנו נבנה עוד אלקנה. אנחנו לא נעקור פה אף אחד. לא יהיה יותר גוש קטיף, לא יהיו יותר עקירות".

נתניהו אמר את הדברים ברקע ההיערכות לקראת פרסום עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אחרי הבחירות, והקרב מול ימינה על קולות הימין. מנגד, בשמאל מתחו ביקורת על דבריו ובמחנה הדמוקרטי אמרו כי "זהו סוף המפעל הציוני".

(עדכון ראשון: 16:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully