וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: על נתניהו היה להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על חבריו

במשרד המשפטים לא התייחסו מפורשות להקלטות נתניהו-קרא, אך הבהירו כי הסדר ניגוד העניינים שנערך לפני שהעביר את תיק התקשורת מידיו עדיין בתוקף, וכי היה עליו להימנע מעיסוק בנושאים הנוגעים לחבריו ולהתייעץ עם היועמ"ש. במקביל קרא הגיש תלונה בגין האזנות סתר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

משרד המשפטים פרסם היום (שלישי) שורת הבהרות, זאת על רקע הפרסום בחדשות 13 של ההקלטות בהן נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם שר התקשורת דאז איוב קרא בענייני ערוץ 20. בהודעה, שאינה מתייחסת באופן ישיר להקלטות, משרד המשפטים טוען כי הסדר ניגוד העניינים שנערך ביוני 2016 עדיין בתוקף אף על פי שנתניהו כבר לא כיהן כשר התקשורת במועד ההקלטה, ולצד טענת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הוא רשאי להמשיך לעסוק בענייני משרדי הממשלה. במקביל, השר לשעבר קרא הגיש תלונה במשטרה בגין האזנות סתר בעקבות שידור הכתבה.

"בשנת 2017, ראש הממשלה התפטר מתפקידו כשר התקשורת והתייתר הצורך בהמשך הבחינה של ניגודי עניינים ביחס לתפקיד זה", צוין בהודעת משרד המשפטים. במשרד הסבירו כי "גם לאחר התפטרותו מתפקידו כשר התקשורת, הובהר כי מתוקף תפקידו כראש הממשלה, רשאי נתניהו לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, לרבות משרד התקשורת, וכי עצם העובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה. מובן כי מעורבות זו כפופה לאיסור על פעולה בניגוד עניינים".

לצד זאת הדגיש המשרד בהודעתו: "עוד הובהר כי הסדרי ניגוד העניינים שגובשו עבור מר נתניהו כשר תקשורת עדיין עומד בתקפם, שעה שראש הממשלה עוסק בנושאי משרד התקשורת. כמו כן, נוכח רגישות העניין, הובהר לראש הממשלה כי בהמשך לחוות הדעת שכבר נמסרו בנושא, עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית וכי עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת כרוך עם נושאים מעין אלו".

טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו, 27.08.2019. עמית שאבי, אתר רשמי
היה צריך להתייעץ עם היועמ"ש. נתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה להודעת משרד המשפטים כי היא "מוכיחה שראש הממשלה צדק בתגובתו והיה רשאי לפעול בעניין ערוץ 20 שאינו קשור לאף אחד בהסדרי ניגוד העניינים שנערכו לו. לכן הניסיון להשתמש בתגובת משרד המשפטים נגד ראש הממשלה הינו המשך של מסע הרדיפה השקוף והנלעג נגד ראש הממשלה נתניהו. כל מי שראה את הפרסומים מבין מיד שראש הממשלה נתניהו לא פעל למען אף חבר אלא אך ורק למען גיוון הדעות בתקשורת ולמניעת השתקת ערוץ 20 - כבשת הרש של הימין בטלוויזיה".

במקביל, קרא התייצב היום במשרדי להב 433 והגיש תלונה לאחר שלדבריו נפל קורבן להאזנות סתר ששודרו לאחר מכן בכתבה בחדשות 13. "הכתבה שהייתה אתמול בערוץ 13 הייתה מגמתית", אמר קרא. "לא אתן שייפגעו באמינות ובנאמנות שלי, לדרך שלי, לאידיאולוגיה שהלכתי בה למען עם ישראל, מדינת ישראל, הליכוד ובראש ובראשונה למען בנימין נתניהו".

עוד בוואלה!

"איוב, השתגעת?": הקלטות התערבותו של נתניהו בשוק התקשורת

לכתבה המלאה
הצהרה השר איוב קרא בלהב 433 בטרם הגשת תלונה בגין האזנות סתר בפרשת הקלטות נתניהו. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הכחיש שהדליף. השר לשעבר איוב קרא, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

הסדר ניגוד העניינים שהועלה בהבהרת משרד המשפטים, נערך בעקבות פנייה של ח"כ לשעבר זהבה גלאון ובעקבות תחקיר "הארץ" שחשף את הקשרים בין נתניהו לאתר וואלה! NEWS, שהיה אז בשליטת שאול אלוביץ'. נקבע בו כי נתניהו לא יכול לעסוק בעניינים הנוגעים לעסקיו של אלוביץ' - ששלט אז בקבוצת בזק, ותחתיה בין היתר בחברת Yes. במאי 2017 אף החליט נתניהו לעזוב את משרד התקשורת, ומינה תחתיו את איוב קרא.

בהקלטות שנחשפו אתמול נשמע נתניהו, בין היתר, דוחק בקרא לבטל את מועצת הכבלים והלוויין, שהערימה מכשולים בפני ערוץ 20. אף שהסדר ניגוד העניינים של נתניהו התיר לו לעסוק בענייני ערוץ 20, מועצת הכבלים והלוויין הייתה גם הרגולטור שהסדיר את פעולתה של Yes שבשליטת אלוביץ'. לכן, לכאורה, אסור היה לנתניהו לעסוק בנושא.

קרא היה בעבר מקורב מאוד לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, אך לאחר מינויו לתיק התקשורת ובמיוחד בשנה האחרונה, בלשכת נתניהו לא היו מרוצים מתפקודו במשרד והיחסים הצטננו. בפריימריז האחרונים בליכוד, נתניהו לא תמך במאבק של קרא לשמור על מקומו בשריון ששמור להבטחת ייצוג למגזר המיעוטים והוא נדחק למקום לא ריאלי ברשימה.

צילום: ספי עובדיה, חדשות 13, עריכה: טל רזניק

באחת ההקלטות שנחשפו אמש נשמע נתניהו גוער בשר לשעבר קרא לאחר שקיבל בעיתון "דה מרקר" אזכור משותף בעיתון עם שנואת נפשו - יו"ר ימינה ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד: "תגיד לי אתה השתגעת? 'איוב ושקד?'. מי עושה את הדבר הזה? מי עשה את זה? מי יזם את זה?".

בהקלטה נוספת נשמע נתניהו בשיחה עם קרא ועם בכיר בליכוד, כשהוא שואל "עכשיו איך מצילים את החדשות (של ערוץ 20) עד אז, זה ייקח לנו כמה חודשים". הוא הוסיף כי "מה עם ההפרות של ערוץ 10? מה עם ההפרות של ערוץ 2?". כשקרא התייחס למועצת הכבלים והלוויין אמר לו נתניהו: "לבטל אותה. נבטל אותה. זו הכוונה, או לבטל או לפזר, זו הבדיקה שצריכה להיעשות עכשיו. אני חושב שצריך אולי לתקן את החוק".


(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully