וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איוב, השתגעת?": הקלטות התערבותו של נתניהו בשוק התקשורת

בהקלטות שפורסמו ב"חדשות 13" נשמע ראש הממשלה כשהוא פועל לטובת חדשות ערוץ 20 ומבקש לבטל את מועצת הכבלים והלוויין. בשיחה נוספת הוא נשמע גוער בשר התקשורת לשעבר על אזכור של איילת שקד בחוק שיזם הליכוד: "מי עושה את הדבר הזה?"

צילום: ספי עובדיה, חדשות 13, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשמע הערב (שני) בהקלטות שפורסמו בחדשות 13 כשהוא מקיים התייעצויות סביב תחום התקשורת. בין היתר, נשמע נתניהו כשהוא פועל לטובת חדשות ערוץ 20 ומבקש לבטל את מועצת הכבלים והלוויין.

נתניהו נשמע שואל בכיר בליכוד: "עכשיו איך מצילים את החדשות (של ערוץ 20) עד אז, זה ייקח לנו כמה חודשים".
בכיר בליכוד: "של ערוץ 20?
נתניהו: "כן"
בכיר בליכוד: "למה? יש סכנה שיסגרו אותו עכשיו?"
נתניהו: "לא נותנים לו לשדר חדשות. מה עם ההפרות של ערוץ 10? מה עם ההפרות של ערוץ 2?".
שר התקשורת לשעבר איוב קרא נשמע אומר: "אגב, לכולם יש הפרות. לכולם".
נתניהו: "מה עם ההפרות האלה? איך הם עושים דבר כזה?
קרא: "עכשיו מה אתה מציע (פונה לבכיר בליכוד)? יש לי אפשרות, תקשיב, יש לי אפשרות".
נתניהו: "אתה יכול לפזר את המועצה דרך אגב?"
קרא: "יש לי סעיף 6, תסתכל שם, של מועצת הכבלים והלוויין".
נתניהו: "למה לפזר? בוא נבטל אותה"
קרא: "לבטל אותה. נבטל אותה. זו הכוונה, או לבטל או לפזר, זו הבדיקה שצריכה להיעשות עכשיו. אני חושב שצריך אולי לתקן את החוק".

איוב קרא, בנימין נתניהו בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, אתר רשמי
"איוב, אתה השתגעת?". נתניהו עם קרא/אתר רשמי, נועם מושקוביץ

קרא היה בעבר מקורב מאוד לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, אך לאחר מינויו לתיק התקשורת ובמיוחד בשנה האחרונה, בלשכת נתניהו לא היו מרוצים מתפקודו במשרד והיחסים הצטננו. בפריימריז האחרונים בליכוד נתניהו לא תמך במאבק של קרא לשמור על מקומו בשריון ששמור להבטחת ייצוג למגזר המיעוטים והוא נדחק למקום לא ריאלי ברשימה.

"תגיד לי אתה השתגעת? 'איוב ושקד'?"

בהמשך נשמע נתניהו גוער בשר לשעבר קרא לאחר שקיבל בעיתון "דה מרקר" אזכור משותף בעיתון עם שנואת נפשו - יו"ר ימינה ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד.

נתניהו: "אני קורא בדה מרקר, אתה קראת את דה מרקר?"
קרא: "כן. אחרי שיצאתי מאצלך שאלתי את איילת שקד אם אני יכול לעשות הסתייגות"
נתניהו: "תגיד לי אתה השתגעת? 'איוב ושקד'?"
קרא: "לא"
נתניהו: "זה מה שהציל את ערוץ 20?"
קרא: "אבל אני רוצה שהיא תעביר לי את החוק מהר"
נתניהו: "איוב, אתה השתגעת? הם מעכבים את זה. מי עושה את הדבר הזה? מי עשה את זה? מי יזם את זה?"
קרא: "אבל זה שלנו"
נתניהו: "סליחה? שקד שלנו?"
קרא: "לא! החוק שלנו, היא לא שייכת לו"

"באו לקלל ויצאו מברכים"

נתניהו התייחס להקלטות באירוע ליכוד של ראשי רשויות תומכי ליכוד בבית ראש הממשלה בירושלים ואמר כי "ערוץ 13 באו לקלל ויצאו מברכים. הם הציגו הקלטות שבהן אני נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20 שעמדו לסגור אותו. הם אומרים: 'רגע, איך ראש הממשלה אחרי שלא היה שר תקשורת, איך היה מותר לו לנסות להציל את ערוץ 20?'. התשובה היא - שזה מה שהיועמ"ש אמר. כשהוא אמר לי לא לעסוק בנושאי בזק ויס בזמן שהייתי שר תקשורת, הוא גם הגדיר שאני יכול לעסוק בכל שאר הדברים וזה מה שעשיתי. אבל אחרי שסיימתי להיות שר תקשורת יכולתי להמשיך לעסוק בכך באופן חוקי לגמרי. זה פשוט לא יאומן".

"אז מנסים להאשים אותי על זה שניסיתי להציל את כבשת הרש של התקשורת הימנית, המעט של המעט, ערוץ 20. אני גאה בזה", הוסיף. "אני מבקש לקבל מדליה על זה ואני מבקש להעלות את ההקלטות האלה לכל חברינו שיראו מי באמת נלחם על זה. הגיוון בתקשורת זה יעד שאני מקדם עשרות שנים. אני מאמין שזה אחד הכשלים של הדמוקרטיה הישראלית שיש רגולציה וכל מיני סגירות שלא נותנים - השמאל נלחם כמו אריה, נלחם לסגור את ערוץ 7, נלחם נגד ישראל היום, נלחמו למנוע את הקול הקטן ביותר לאנשי הימין שהם רוב העם".

יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר בתגובה כי "כך נשמע אדם שאיבד כל רסן ומעצור, וחושב שהשרים ומוסדות השלטון הם כלים במגרש המשחקים הפרטי שלו. יש רק תרופה אחת נגד התמכרות לשררה - החלפת שלטון נתניהו".

איילת שקד כעת בכנס התאחדות התעשיינים בת"א, 2 בספטמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, TPS
"מי עשה את זה? מי יזם את זה?". שקד/TPS, קובי ריכטר/TPS

ח"כ משה יעלון (כחלון לבן) הוסיף כי "גם הערב אנחנו מקבלים עדות נוספת למלחמה הנואשת של נתניהו בתקשורת החופשית, בגלל הסתבכויותיו. גם הערב אנחנו עדים לרמיסת שלטון החוק, כדי להימלט מספסל הנאשמים. הגיע הזמן לשים לזה סוף. ב-17 בספטמבר כחול לבן תיקח את ההגה לידיים. אנחנו נחזיר את מדינת ישראל למסילה".

אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי הגיב להקלטות בטוויטר וצייץ: "חשיפה של ספי עובדיה האמיץ: נתניהו, ב-ק-ו-ל-ו, מתערב בשוק התקשורת בניגוד מוחלט להנחיות בית המשפט. הידיים ידי קרא, הקול קול נתניהו. ראש הממשלה המושחת ביותר בתולדות ישראל. נתניהו למשפט על שוחד, מרמה והפרת אמונים. ואל תשכחו, עדיין נדרשת ועדת חקירה ממלכתית על פרשת הצוללות וכלי השיט".

מועמדי המחנה הדמוקרטי, יאיר גולן ויאיא פינק, פנו הערב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה מיידית בעניין וכתבו כי יש למנוע את המשך התערבותו של ראש הממשלה בשוק התקשורת. עוד הוסיפו: "ראש הממשלה איבד כל רסן, יש לך חובה לעצור את השחיתות ואת ההפרה הבוטה של צו בית המשפט".

ממפלגת העבודה-גשר נמסר כי "מנלדבליט חייב להורות על פתיחת חקירה בעניין המשך בחישת נתניהו בשוק התקשורת. לביבי אין שום קווים אדומים ואין גבולות. החוק והנחיות היועץ המשפטי הם אפילו לא המלצה מבחינתו. מדהים שאחרי שכבר נחשף שהסתיר את ניגוד העניינים בינו לבין אלוביץ' ומנדלביט הרחיקו ממשרד התקשורת, הוא המשיך לנסות להנדס את שוק התקשורת ע"פ צרכיו. מעניין אלו עבירות הוא עושה עכשיו מאחורי הקלעים".

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully