וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פילבר העיד: 'נתניהו הורה שירידת המחירים בבזק לא תהיה חדה'"

ב"חברת החדשות" נחשפה עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שהפך לעד מדינה בתיק 4000. "נתניהו לא הכיר את המושגים המדויקים ואמר שאלוביץ' דיבר איתו, אז גם הבנתי שצריך לגמור את המיזוג של בזק ויס", סיפר בעדותו. נתניהו: "השקרים של פילבר לא היו מחזיקים דקה בעימות"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז

ב"חברת החדשות" נחשפה הערב (שלישי) עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולימים עד מדינה בתיק 4000. "בכל הנושא של השוק הסיטונאי והאינטרנט הוא (נתניהו) לא הכיר את המושגים המדויקים, הוא אמר שאלוביץ' דיבר איתו", העיד פילבר. "הוא אמר לי אל תבטל את התחרות, אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות. אז גם הבנתי שצריך לגמור את המיזוג של בזק ויס".

"באחד מהימים הראשונים בשבוע הראשון, בשעת הערב נקבעה לי פגישה מסודרת אצל שר התקשורת וראש הממשלה", שחזר אלוביץ' את עדותו בפרשת בזק-וואלה, בה החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. "ראש הממשלה ישב בכיסאו, ניגשנו לשולחן, התיישבנו התחלנו לפטפט ואז יש לפעמים את הקטע שהוא קצת יותר נינוח, קצת פותח את החליפה ואומר: 'בוא נעבור לכורסאות'", לוקח סיגר מתחיל לעשן".

שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

פילבר תיאר כי היו על הפרק שני נושאים אחד מהם היה השוק הסיטונאי.

חוקר: "ומה הבנת?"
פילבר: "שיש את הסוגיות של בזק ויס תטפל בזה ותגמור את זה. אתה לא צריך לשאול אותו עד מתי כי אני מבין שמבחינתי זאת המשימה אני מכיר אותה כבר או את חלקה ואם לא, אני לומד אותה ומבין שיש איזה דד ליין. מה שאני מבין שאני חייב לעשות את זה".
חוקר: "למה אתה מרגיש חייב?"
פילבר: "משתי סיבות: א', זה המבחן הראשון שלי כמנכ"ל וב', שראש הממשלה מעלה בשיחה כזאת מכל ענייני המשרד את זה אז אני מבין שזה מהנושאים החשובים לו. אתה מתחיל תפקיד ועוד לפני שאתה נכנס לתפקיד בא אליך איתן צפריר (ראש מטה שר התקשורת) ואומר לך: 'יש אישור על הפרק אתה מאשר? תמצא דרך לאשר'. ברור לי שהמיזוג הזה הוא אסון לאומי. אסור לי לעשות אותו בשום פנים ואופן אבל אף אחד לא אמר לי את זה. כל מה שאמרו לי כאילו שצריך להתקדם, שברגר (מנכ"ל משרד התקשורת שפוטר) שם מגבלות, שברגר שם משקולות בלתי עבירות וצריך לפתוח את החסם הזה, זה הרושם שאני מקבל בעניין שמדיניות השר (נתניהו) זה לפתוח את החסימות ולאשר את המיזוג וברגע שאני שומע את זה ממנו זה מסתדר לי ומתחבר."

עוד בוואלה!

גייס והכשיר את החוליה: הגנרל של סולימאני שתכנן את פיגוע הרחפנים

לכתבה המלאה
טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו, 27.08.2019. עמית שאבי, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

חוקר: "ממי קיבלת את הדד ליין?"
פילבר: "מאלי קמיר" (היועץ לענייני רגולציה של בזק)
חוקר: "היה דיבור שצריך לעשות את זה מהר? שיש דד ליין?"
פילבר: "כן, כן ראש הממשלה מדבר על הזמן הקרוב אני לא חושב שהוא ידע את התאריך המדויק אבל אצל נתניהו מכבים שריפות מטפלים במה שהוא מבקש מחר בבוקר. אם אתם שואלים אותי למה אני יושב כאן עכשיו ולמה אני אחרי ההסכם (הסכם עד מדינה). זה בדיוק הנקודה שבה אולי זה בגלל שהיה לי סוג של בלאק אאוט או ליקוי מאורות, או רצון להתעלם. בן אדם אחר היה אולי נדלק ומתחיל לחשוב אבל אני מבחינתי נמצא במצב נפשי כפול פעם: אחת מרגיש מבסוט, מאושר ומרוצה שקיבלתי תפקיד שקיבלתי הזדמנות להוכיח ורציתי להוכיח הצלחה ומקצועיות; פעם שנייה הייתי צריך לחתוך בין היותי איש האמון, איש הסוד של נתניהו לבין העובדה שהייתי פקיד ציבור ועכשיו עובד אך ורק לפי ההנחיות החד משמעיות והיחידות של היועצת המשפטית של המשרד".

נתניהו: "השקרים של פילבר לא היו מחזיקים דקה"

נתניהו הגיב הערב בחשבון הפייסבוק שלו לחשיפת העדות וטען כי תיק 4000 הוא "עלילת דם". בפוסט נכתב כי "עכשיו ברור לכולם מדוע המשטרה והפרקליטות סירבו בכל מחיר לאפשר לראש הממשלה נתניהו להתעמת עם עד המדינה מומו פילבר. השקרים שלו לא היו מחזיקים דקה בעימות כזה. הערב חשפו ערוץ התעמולה 12 ודובר הפרלקיטות גיא פלג, מבלי לשים לב, שתיק 4000 הוא עלילת דם שאינה מתבססת על נתונים או מסמכים אלא רק על שקרים של עד המדינה מומו פילבר, שכדי לחלץ את עצמו מאחריות פלילית למעשים שעשה ללא קשר לראש הממשלה, העליל שקרים על נתניהו כדי שהחוקרים ירדו ממנו"..

עוד נכתב כי "לא רק שכל ההחלטות על בזק-יס קיבלו את האישורים של עשרות רגולוטורים ואנשי מקצוע שאיש מהם לא היה כפוף לפילבר או לנתניהו, אלא היה זה דווקא שר התקשורת נתניהו שתחת כהונתו הונהגה הרפורמה התחרותית של השוק הסיטונאי שעלתה לאלוביץ ובזק מיליארדי שקלים, הקריסה את מניית בזק וחסכה מיליארדים לכל אזרחי ישראל".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
הגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בפרשה. מנדלבליט/ראובן קסטרו

בפברואר האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי נתניהו יואשם, בכפוף לשימוע, בלקיחת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים בתיק 4000, בפרשת בזק-וואלה. התיק נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ובנם יאיר, נסגר.

את גלגולה הראשון של החקירה, זה שנערך ברשות לניירות ערך, סיים פילבר עם המלצה לכתב אישום בשל יחסיו הפסולים, לכאורה, עם בזק. לפני שנה, לאחר שהחקירה עברה ללהב 433, והעבירה שיוחסה לו כבר הייתה חמורה הרבה יותר, פילבר עבר גם הוא צד.

המנכ"ל לשעבר קשר עבור החוקרים את נתניהו באופן ישיר להחלטות שהתקבלו במשרד התקשורת בנוגע לבזק, ולפי התביעה היו שוות לשאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, מאות מיליוני שקלים. בנוסף, סיפר על פגישות שקיים בעצמו עם ניר חפץ, בהן הועברו לו כביכול מסרים מנתניהו בעניין בזק. סנגוריו של פילבר, עורכי הדין דרור ארד אילון ויובל נחמני, סיכמו עם הפרקליטות כי הלקוח שלהם, שעמד בפני המלצה לכתב אישום, לא יעמוד כלל לדין פלילי.

"נתניהו הוא המושחת הגדול בתולדות ישראל"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בתגובה לפרסום כי זהו "עוד ערב של גילויי שחיתות מחרידים על חשבון האזרחים וכנראה גם על חשבון ביטחון המדינה. הממצאים שפורסמו הערב מחייבים את היועמ"ש לפתוח בחקירה מידית של מעורבות ראש הממשלה בעסקת הצוללות. לא ייתכן שראש הממשלה יבצע עסקאות נשק המשפיעות על המאזן האסטרטגי באזור תוך חשד לעירוב שיקולים אישיים. תמונת השחיתות הנחשפת לעיננו חייבת להתברר".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אמר כי "האובססיה של החשוד מבלפור לתקשורת עלתה למשלם המסים מיליארד ו-800 מיליון שקלים. נתניהו כנראה המושחת הגדול בתולדות מדינת ישראל. כמו שנתניהו לקח את כספי המסים ונתן למקורביו, כך הוא ימכור כל דבר בתמורה לחסינות".

מטעם מפלגת העבודה-גשר נמסר כי "העדות המלאה של עד המדינה פילבר שבה ומוכיחה: נתניהו מכר את האינטרסים של הציבור הרחב בלי בושה לחברו המיליארדר, וכבר מזמן אינו כשיר למלא את תפקידו. החשיפה של חדשות 12 שבה ומזכירה את מה שמה מונח על הכף בבחירות הקרובות - אם ינצח חס וחלילה יהפוך ביבי את בלפור לעיר מקלט מעבריינות בכל מחיר".

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully