וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע ראשון בתיקי רה"מ: איש העסקים רובינשטיין יגיע לפרקליטות

31.7.2019 / 6:30

זאב רובינשטיין החשוד בסיוע לשוחד יתייצב הבוקר בפרקליטות בתל אביב. במסגרת תיק 4000 נחשד נתניהו שדאג להטבות רגולטוריות עבור אלוביץ' בתמורה להטיית הסיקור בוואלה! NEWS. על פי החשד רובינשטיין תיווך בין הצדדים, אך פרקליטיו טוענים: "אין ולא היה לו כל קשר למיוחס"

ללא קרדיט

הפרקליטות תערוך הבוקר (רביעי) שימוע לאיש העסקים זאב רובינשטיין, החשוד בסיוע לשוחד במסגרת תיק 4000. זהו השימוע הראשון שנערך בתיקי ראש הממשלה, והוא ייערך בפני פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן ארי, שמלווה את החקירות בשלושת "תיקי האלפים". מצדו של רובינשטיין צפויים להגיע לשימוע סנגוריו - עורכי הדין פנינת ינאי ומיכה פטמן.

במסגרת תיק 4000, על פי החשד, דאג ראש הממשלה בנימין נתניהו להטבות רגולטוריות לאיש העסקים שאול אלוביץ', בתמורה להטיית הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה אז בשליטתו. על פי כתבי החשדות שנמסרו לחשודים, סגן יו"ר הבונדס רובינשטיין תיווך בין בני הזוג אלוביץ' לבני הזוג נתניהו, על ידי העברת דרישות הסיקור של בני הזוג נתניהו מצד אחד, ובמקביל העברת מסרים שנגעו למידת ההיענות לדרישות. זאת, לכאורה, כאשר היה מודע לכך שבתמורה להטיית הסיקור קידם נתניהו עבור אלוביץ' מהלכים שהיטיבו עם עסקיו. "כמו כן", צוין בכתב החשדות. "לפי הראיות, רובינשטיין העביר מספר פעמים מסרים לנתניהו באמצעות מקורביו בהם ביקש להיטיב עם אלוביץ' בענייניו העסקיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוד שתיווך בין בני הזוג אלוביץ' לנתניהו - והיה מודע לתמורה. זאב רובינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד האירועים המוזכרים בכתב החשדות נוגע לידיעות שפורסמו באתר וואלה! NEWS בראשית דצמבר 2013, ועסקו בהוצאות משפחת נתניהו במעון ראש הממשלה. "בעקבות הפרסומים", נכתב, "הנחו בני הזוג נתניהו את מר אלוביץ' באמצעות רובינשטיין לדרדר את הידיעות האמורות למקום פחות בולט באתר... על פי הנחיית מר אלוביץ' דורדרו הידיעות למקום שולי באתר, וכתבה אחת אף הוסרה לגמרי מן האתר".

פרקליטיו של רובינשטיין, עורכי הדין ינאי ופטמן, מסרו כי הוא "ביקש לקיים את השימוע בעניינו במהירות האפשרית וללא דיחוי, וזאת לנוכח העובדה כי אין ולא היה לו כל קשר למיוחס בכתב החשדות. לא נוכל שלא לציין בהדגשה כי גם לאחר קבלת החומר וניתוח הראיות לעומק, ברור גם לנו כי שגגה אמיתית נפלה בעצם שרבובו של מר רובינשטיין לכתב חשדות זה".

עוד בוואלה!

מסרי כניעה במקום איתותי אזהרה: נתניהו מביס את הפרקליטות במלחמת ההתשה

לכתבה המלאה

לוחות זמנים לשימוע בתיקי ראש הממשלה:

מפוצלת תיקי בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
מפוצלת תיקי בנימין נתניהו/עיבוד תמונה

הסנגורים הוסיפו עוד: "אנו סמוכים ובטוחים שלאחר השימוע בפני הפרקליטות, ובראשה פרקליטת מיסוי וכלכלה, אשר אנו מאמינים כי יתקיים באוזן כרויה ונפש חפצה, תשתכנע גם הפרקליטות כי אין למר רובינשטיין כל קשר לעניין זה וכל פעולותיו נעשו מתוך יושרה ובתם לב מוחלט, וכי הוא איננו קשור כלל לעניין".

באמצע חודש אוגוסט צפויים להתקיים שימועים לבני הזוג אלוביץ', החשודים במתן שוחד, וכן למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, החשוד במתן שוחד במסגרת תיק 2000. גם הם ייערכו בפני פרקליטת מיסוי וכלכלה בן ארי. השימוע לראש ממשלה יתקיים ב-2-3 באוקטובר בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובמידת הצורך תתקיים ישיבת שימוע נוספת בשבוע לאחר מכן. נתניהו חשוד בקבלת שוחד בתיק 4000, ובמרמה והפרת אמונים בתיקים 2000 ו-1000 (פרשת המתנות).

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
השימוע הצפוי באוקטובר הקרוב. נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully