וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית דרור נושמים לרווחה ממעצר החשודים בדקירה: "חיכינו לזה"

אחרי ששני החשודים בדקירת אחיהם בתל אביב הסגירו את עצמם למשטרה, מנהלת ההוסטל ללהט"ב "בית דרור" סיפרה כי הנער הפצוע חשש שיתקפו אותו שוב. "כולם נשמו לרווחה", אמרה. "אני בטוחה שזה ירגיע אותו". סגן ראש העיר טמרה: "אני מצטער שזה קרה, אבל אני בטוח שהם לא אשמים"

חשד לסכסוך על רקע משפחתי- צעיר בן 19 נפצע קשה מדקירה בהוסטל בתל אביב; הדוקר טרם נתפס/צילום: אבי כהן

מעצר החשודים בדקירת הנער - עדכונים אחרונים:

  • שני החשודים בדקירת הנער בת"א הסגירו את עצמם למשטרה
  • מנהלת ההוסטל בית דרור: "הוא חושש לחייו, כולם נשמו לרווחה"
  • סגן ראש העיר טמרה: "אנחנו עיר שמאמינה בקבלת האחר"
  • בארגוני הקהילה הגאה בירכו על המעצר: "מקווים שיהיה האחרון"

בהוסטל "בית דרור" בירכו הערב (שלישי) על מעצרם של שני החשודים בדקירת אחיהם, הנער בן ה-16 שהותקף ביום שישי בסמוך למקלט שברחוב יחיעם בתל אביב. יעל סיני המנהלת את ההוסטל, המשמש קורת גג לבני נוער מהקהילה הלהט"בית, אמרה כי "המעצר של שני האחים מאוד מרגיע. מאוד חיכינו לזה. הנער מאוד חשש שיבואו לתקוף אותו שוב. גם עם הנערים וגם עם הצוות דיברנו, וכולם נשמו לרווחה".

ארבעה ימים אחרי האירוע, הנער עדיין מאושפז בבית החולים איכילוב שבעיר. הוא נותח באותו היום ומאז חל שיפור במצבו, שמוגדר כעת כבינוני. "אנחנו עם הנער כל יום בבית חולים", עדכנה סיני. "בינתיים הוא רק בשלבי התעוררות, אז הוא לא ממש מדבר. הוא גם מסר לנערים בבית דרור שהוא אוהב אותם ושהוא מתגעגע, וגם אמר שהוא חושש לחייו. אני בטוחה שזה טיפה ירגיע אותו".

זירת דקירת הנער בן ה-16 בתל אביב - 26/7. אבי כהן
זירת הדקירה ברחוב יחיעם בתל אביב, ביום שישי/אבי כהן

מוקדם יותר היום שני האחים, תושבי טמרה שבצפון הארץ, נעצרו לאחר שהסגירו את עצמם לידי המשטרה. עאמר אבו אלהיג'א, סגן ראש העיר טמרה וקרוב משפחה של הנער הפצוע ואחיו העצורים, אמר לוואלה! NEWS כי הוא איננו מאמין שהם אשמים במעשה. "אני מצטער שקרה דבר כזה לאח שלכם, אבל קרה מה שקרה ואני בטוח שהם לא אשמים. אני לא מאמין שיעשו דבר כזה. נחכה שהאמת תצא לאור".

למשפחה בטמרה עסק לטלפונים סלולריים וסגן ראש העיר אמר כי "זו משפחה טובה ומיוחדת, יש להם עסקים, הם עובדים עצמאיים ותומכים באנשי העיר והעיר". לדבריו, בימים האחרונים "פעמיים הלכתי אליהם הביתה בסוף השבוע והם לא היו בבית וגם האימא לא הייתה בבית כי היא הלכה לבית החולים לבן שלה. אמרתי לאח הגדול שלהם שיסגירו את עצמם ושמעתי מהדוד שהם יסגירו את עצמם ביום ראשון או שני, ואני לא יודע למה חיכו עד היום".

עוד בוואלה!

ליברמן התחייב: מי שיגיד לא לממשלת אחדות - לא נמליץ עליו לנשיא

לכתבה המלאה
הכניסה לבית דרור. בועז אפרת, אתר רשמי
הכניסה לבית דרור/אתר רשמי, בועז אפרת
לאייטם דקירת הנער סמוך למקלט לנוער להט"בי בתל אביב. ערן אבן, אתר רשמי
ההוסטל בית דרור/אתר רשמי, ערן אבן

עו"ד נדאל עותמאן, סגן ראש העיר טמרה, בירך גם הוא על כי האחים הסגירו את עצמם וביקש "קודם כל למסור איחולי החלמה לנער הפצוע". "אנחנו מקווים שהמשפחה כולה תוכל להכיל את האח ובכל מקרה אנחנו נגיש כל עזרה אפשרית", אמר. "מחלקת הרווחה מטפלת כבר נקודתית בעניין הזה, ואנחנו מאד מקווים שאירוע כזה לעולם לא יחזור עוד".

עותמאן אמר כי "אנחנו בטמרה כמובן עיר שמאמינה בקבלת האחר ומקדמת את הרעיון הזה גם בחינוך הערכי הפורמאלי ובחינוך הלא פורמאלי. האירוע הכה בתדהמה את תושבי טמרה והשיח כאן הוא שאסור לפגוע באדם באשר הוא אדם, ללא קשר לנטיותיו או זהותו".

"טוב שנעצרו החשודים בתקיפת הנער בתל אביב בשבוע שעבר", אומרת לוואלה! NEWS גם חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (חד"ש). "המקרה הזה חשף איך שנאת השונה וההומופוביה הם נגע מסוכן גם בחברה שלנו. אני מקווה שהנער יתאושש ושהאחראים אשר יהיו ישלמו על מעשיהם".

"זה מצב חירום"

גם באיגי, ארגון הנוער הגאה, בירכו על המעצר ומסרו: "טוב שעצרו את האחים החשודים בפשע השנאה הקשה שהיינו עדים לו ביום שישי האחרון. לבנות ובני הנוער הלהט"ב בישראל מגיע לחיות בביטחון מלא, בלי לפחד מקרובי משפחה חשוכים ואלימות מלאת שנאה ברחובות. אנחנו מתפללים לשלומו של הנער הפצוע ומקווים שהוא יהיה האחרון ברשימה ארוכה מדי של קורבנות שנאה ולהט"פוביה".

איתי פנקס ארד, מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל אביב-יפו, הוסיף כי הוא "מברך את משטרת ישראל על לכידת החשודים בדקירה ומצפה למצות איתם את ההליכים. חשוב במיוחד עכשיו להשמיע קול ברור מצד מנהיגות הציבור הערבי בישראל נגד אלימות ובעד סובלנות וקבלה כלפי הקהילה הגאה".

הפגנת הלהט"ב בתל אביב, 28.07.2019. בועז אפרת, אתר רשמי
הפגנת הקהילה הטרנסית בתל אביב, ביום ראשון/אתר רשמי, בועז אפרת

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אמר כי "טוב כי המשטרה עצרה את החשודים בדקירה ואנחנו מפצירים למצות את חומרת הדין. זהו פשע שנאה בתזמון מטלטל, בשבוע בו אנחנו מציינים עשור לרצח הלא מפוענח בבר נוער וארבע שנים לרצח בעקבות המחדל במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, המציאות לא מרפה, זהו מצב חירום".

חיזקי הוסיף כי "בישראל שנת 2019, חייהם של מי שאינם נכנסים לתוך תבניות והגדרות וקטגוריות, נמצאים בסכנה. הקהילה הגאה בישראל ממשיכה לספוג אלימות, הסתה ודיכוי יום יום שעה שעה. אנחנו נמשיך במאבק עד שכל אחד ואחת מאיתנו יוכלו לחיות בבטחון, בלי פחד, בכל מקום ובכל מגזר".

בעקבות הדקירה, התקיימה ביום ראשון צעדת מחאה בתל אביב תחת הכותרת "נלחמות על החיים", בהובלת הקהילה הטרנסית. המפגינים, בהם חברי כנסת ומנהיגי הקהילה הגאה, צעדו משדרות וושינגטון לרחוב רוטשילד, הניפו את דגל הקהילה וקראו לשוויון זכויות. סיני נאמה על הבמה באירוע ואמרה כי "לא מספיק שהחניכים שלנו מרגישים בטוחים בבית דרור, מגיע להם להיות בטוחים בכל מקום. הדקירה פגעה בגופו של נער אחד, היא טלטלה משפחה אחת, אך זהו לא אירוע פרטי. זה אחד מרגעי השיא שחברי הקהילה שלנו סופגים יום-יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully