וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-700 בתים: הקבינט אישר קידום תכניות לבנייה לפלסטינים בשטח C

30.7.2019 / 23:03

בתום שתי ישיבות בנושא, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד את קידום תכנית בנייה בשטחי C של הגדה המערבית. השרים עודכנו שבמקביל יקודמו גם תכניות לפיתוח כ-6,000 יחידות דיור בהתנחלויות בשלבים שונים של תכנון ובנייה. ההחלטה ניתנה לקראת הגעת קושנר לירושלים

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (יום שלישי) קידום תכניות לבנייה של כ-700 בתים לפלסטינים בשטחי C של הגדה המערבית, בתום שתי ישיבות ארוכות שנערכו בנושא בתחילת השבוע. מדובר באישור חריג של בנייה לפלסטינים בשטחי C, שאושר פה אחד על ידי כל שרי הקבינט כולל בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, אך השרים עודכנו שבמקביל צפויים להיות מקודמים גם תכניות לפיתוח כ-6,000 יחידות דיור בהתנחלויות בשלבים שונים של תכנון ובניה.

התוכנית שפורסמה לראשונה בכאן חדשות, אושרה בתום שתי ישיבות של הקבינט שנערכו השבוע, לקראת הגעתו הצפויה של השליח המיוחד של הבית הלבן ג'ארד קושנר לשיחות בירושלים בימים הקרובים.

ישובים בשטחים 14 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ועדת התכנון צפויה לאשר קידום בנייה של אלפי יחידות בהתנחלות/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מכוח תפקידו כשר הביטחון, לא מחויב להביא את התוכנית לאישור הקבינט. אולם, לנוכח העובדה שההחלטה מתקבלת בתקופת בחירות, הוא ביקש כנראה לקבל גיבוי פוליטי מכל חברי הקבינט למהלך שעורר ביקורת בקרב ראשי מועצות ביהודה שומרון.

נתניהו עדכן את חברי הקבינט שבשבוע הבא צפויה ועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי לאשר גם תכניות לקידום בנייה של כ-6,000 יחידות דיור בהתנחלויות, מה שצפוי לעמעם גם כן את הביקורת מימין.

השר סמוטריץ' הציג בפוסט שכתב בפייסבוק את אישור הבנייה כ"תפנית" שמונעת את "הגשמת החזון הערבי להקמת מדינת טרור" בשטחי C. "לראשונה מדינת ישראל מגבשת תוכנית אסטרטגית לסיכול הקמת המדינה הפלשתינית בלב הארץ", סמוטריץ' כתב. "כל מי שמסתובב בשטח בשנים האחרונות רואה בעיניים כלות את הכיבוש הזוחל של הערבים בשטח. מול כמעט אפס עשיה של המנהל האזרחי שרודף אחרי כל קרוואן או פחון ההתיישבות הישראלית. לראשונה מדינת ישראל תייצר סל כלים של אכיפה אמיתית שתופעל כדי לנטרל בכוח את תוכנית ההשתלטות הפלשתינית".

עוד בוואלה!

מסרי כניעה במקום איתותי אזהרה: נתניהו מביס את הפרקליטות במלחמת ההתשה

לכתבה המלאה
יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר במהלך נאומו בועידת בחריין 25  ביוני 2019. רויטרס
לקראת פרסום עסקת המאה. קושנר בוועידת בחריין/רויטרס

אישור תכנית הבנייה מגיע לקראת פרסום תוכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ, ולאחר שהשגריר האמריקני דיוויד פרידמן ושליחו של טראמפ ג'ייסון גרינבלט עורר בעבר סערה לאחר שהביעו תמיכה בזכותה של ישראל לספח חלק משטחי הגדה המערבית. קושנר סיכם בחודש שעבר את הוועידה הכלכלית בבחריין, שבה לא השתתפו נציגים ישראלים או פלסטינים רשמיים. לדבריו, מטרת הסדנה הייתה "להניח תכנית כלכלית שתציג מה קורה באזור במידה ויש פתרון פוליטי".

הצעד הבא אחרי הסדנה הוא ההיערכות לקראת פרסום החלק הפוליטי של "עסקת המאה", אך האירועים הפוליטיים בישראל השפיעו על לוחות הזמנים של הממשלה. בשיחה עם עיתונאים בתחילת החודש הבהיר קושנר כי "אין שום כוונה להתקדם עם ההשקעות האלה לפני שתהיה התקדמות פוליטית".

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully