וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים: משוריינים הוכנסו לרשות הפלסטינית באישור ישראל

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

21.5.2019 / 20:55

כלי הרכב הוכנסו לשטחי יהודה ושומרון דרך ירדן, זאת לאחר שהמהלך אושר עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים. גורמים ביטחוניים: ההעברה אושרה לבקשת ארה"ב ע"י שר הביטחון הקודם ורה"מ לפני יותר מ-9 חודשים

הכנסת משוריינים מירדן לרשות הפלסטינית, 21 במאי 2019. צילום מסך
כניסת המשוריינים לרשות/צילום מסך

לראשונה זה כמה שנים, כלי רכב משוריינים הועברו לידי הרשות הפלסטינית דרך ירדן, זאת לאחר שישראל התירה את הכנסתם לשטחיה. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, עשרת הרכבים שהוכנסו כבר לפני יומיים לרשות ויועדו לאזור חברון במסגרת "פריסת מנגנוני הביטחון של הרשות", אולם בעקבות קרב אלים בין חמולות שכלל חילופי ירי באזור שכם - הוחלט על העברה של כמה מהם לעיר.

הכנסת המשוריינים נעשתה בתיאום בין הרשות הפלסטינית לבין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, זאת לאחר שמערכת הביטחון נכנעה ללחץ הפלסטיני. גורמים ביטחוניים טוענים כי העניין אושר לבקשת האמריקנים על ידי שר הביטחון הקודם וראש הממשלה כבר לפני למעלה מתשעה חודשים וכלי הרכב סופקו לפלסטינים על ידי האמריקנים כבר לפי ארבעה חודשים.

לקריאה נוספת:
אבו מאזן: מסרבים לקבל את כספי המסים של ישראל לאחר הקיזוז
הביקורת מבית תגביר את הטרור: סינוואר לא מחכה לעסקת המאה
אבו מאזן על "עסקת המאה" של טראמפ: נתניהו לא מאמין בשלום

הכנסת משוריינים מירדן לרשות הפלסטינית, 21 במאי 2019. צילום מסך
הבקשה אושרה נקודתית. כניסת המשוריינים/צילום מסך
הכנסת משוריינים מירדן לרשות הפלסטינית, 21 במאי 2019. צילום מסך
בישראל נענו לבקשה. כניסת המשוריינים/צילום מסך

בשנה האחרונה הועברו מסרים ודרישות מהרשות הפלסטינית לדרג המדיני בישראל באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, להרחיב את אמצעי המיגון עבור מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, כולל אמצעי לחימה. ברשות נימקו את הדרישה פעמים רבות בניסיון לאכוף את החוק והסדר ברשות באפקטיביות וכן בפעילות נגד חמאס.

במסגרת הדיונים בין הרשות לישראל הנושא עלה כמה פעמים, אולם בישראל התעקשו על הסירוב להכנסת כלי הרכב. הפעם, הוחלט בישראל לאשר נקודתית את הכנסת כלי הרכב, שנועדו לאבטח את המשמרת הנשיאותי של יו"ר הרשות אבו מאזן.

נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך מפגש מנהיגים ברמאללה 20 בפברואר 2019. רויטרס
הבקשה אושרה עבור המשמר הנשיאותי. אבו מאזן/רויטרס

הכנסת המשוריינים מתרחשת בצל המשבר הכלכלי הגובר ברשות, בין השאר בעקבות סוגיית קיזוז כספי המסים. בשל כך, המצב ברשות על סף רתיחה, ואבו מאזן משלם רק חצי מגובה המשכורות לפקידים. אתמול אמר אבו מאזן כי הוא מסרב לקבל את כספי המסים שגובה ישראל עבור רמאללה, בשל הקיזוז בסכום שהיא מעבירה מהתשלום המועבר למחבלים ולאסירים הכלואים בישראל. לדבריו, הפלסטינים מוכנים לחיות בשלום עם ישראל, בתנאי שהיא תכבד את ההסכמים שעליהם היא חתומה. אבו מאזן ציין כי הפלסטינים מוכנים לחיות בשלום עם ישראל, בתנאי שהיא תכבד את ההסכמים שעליהם היא חתומה.


(עדכון ראשון: 18:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully