וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן על "עסקת המאה" של טראמפ: נתניהו לא מאמין בשלום

21.4.2019 / 16:07

יו"ר הרשות נפגש עם נשיא מצרים בקהיר, ותקף את ישראל על קיצוץ כספי המסים של הפלסטינים ואמר כי היא מפרה את הסכם אוסלו. זאת לקראת פרסום תכנית השלום של הממשל האמריקני בחודשים הקרובים

רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מאמין בשלום עם הפלסטינים. את הדברים אמר במהלך ביקורו במצרים, לקראת פרסום "עסקת המאה" של הממשל האמריקני. הוא נפגש עם שרי החוץ של הליגה הערבית ועם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

הוא אמר כי הוא השעה את היחסים עם הממשל האמריקני אחרי החלטתו של נשיא ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות לעיר. עם זאת, הוא הדגיש כי שיתוף הפעולה בלחימה בטרור נמשך.

עוד אמר אבו מאזן כי הפלסטינים לא מכירים בשום סיפוח של ישראל, כולל ברמת הגולן. בחודש שעבר הכירה וושינגטון בריבונות ישראל על השטח שנכבש מסוריה במלחמת ששת הימים, בניגוד לעמדת מרבית הקהילה הבינלאומית. אבו מאזן האשים את ישראל בהפרת ההסכמים שחתמה עם הרשות, כולל הסכמי אוסלו, בין היתר בשל החלטה לקזז מכספי המסים שהיא מעבירה לרמאללה בשל תמיכה באסירים הכלואים בישראל.

לקריאה נוספת על עסקת המאה
מתקרבים ל"עסקת המאה": התכנית של טראמפ תפורסם בתחילת יוני

אבו מאזן עם פמלייתו בדרך לכינוס הליגה הערבית בקהיר, מצרים 21 באפריל 2019. רויטרס
מגייס תמיכה בקרב מדינות ערב. אבו מאזן בקהיר, היום/רויטרס

תכנית השלום שמגבשת ארצות הברית בשנתיים האחרונות אמורה להתפרסם בתחילת יוני, עם תום חודש הרמדאן. ג'ארד קושנר, יועצו של טראמפ ואחד מאדריכלי ההסדר, אמר בשבוע שעבר לשגרירים זרים כי שני הצדדים יידרשו להתפשר וביקש מהם "לשמור על ראש פתוח" לגבי התכנית. לפי דיווחים אמריקניים, התכנית לא תכלול הקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל.

"כמה זמן נמשיך לשאת את זה שישראל אינה מכבדת את ההסכמים?", אמר אבו מאזן. "אנחנו מחויבים להם עד עכשיו. אמרנו לישראל 'למה שלא נשב אנחנו ואתם והאמריקנים לדון בנושא הפסקת המשכורות למשפחות האסירים והשהידים, או שאתם תשכנעו אותנו או שאנחנו נשכנע אתכם?".

יו"ר הרשות הוסיף כי טראמפ אמר לו שהוא מוכן לפתרון שתי מדינות על בסיס קווי '67, אלא שאחד מיועציו אמר לו "תאט". "טראמפ, ישמור אותו האל, הכריז על ירושלים בירת ישראל והפסיק את כל הסיוע שניתן לנו מהממשלים הקודמים", אמר. "ישראל רוצה לצחוק עלינו, אחרי שלקחה את ירושלים, מחקה את זכות הפליטים והכשירה את ההתנחלויות לא נותר לה דבר לתת לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
"אחד מיועציו אמר לו להאט". טראמפ ונתניהו בבית הלבן, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully