וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים ל"עסקת המאה": התכנית של טראמפ תפורסם בתחילת יוני

רויטרס וטל שלו

18.4.2019 / 0:38

ממשל טראמפ אישר כי קושנר, אחד מאדריכלי "עסקת המאה", אמר בשיחה עם שגרירים זרים כי היא תדרוש פשרה משני הצדדים. התכנית צפויה להיחשף עם סוף חודש הרמדאן. ראש הממשלה הפלסטיני אמר כי התכנית "נולדה מתה", ושליחו של טראמפ הגיב לו: "למה אתה מקווה שהשלום ייכשל?"

צילום: רויטרס, CNN וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

תכנית השלום של הממשל האמריקני תפורסם אחרי הקמת ממשלה חדשה בישראל ובסוף חודש הרמדאן, שאמור לחול בתחילת חודש יוני - כך אישר אתמול (רביעי) שליח הנשיא למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. בשיחה שקיים ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא דונלד טראמפ, הוא הדגיש כי העסקה תדרוש פשרות הן מישראל והן מהפלסטינים. "הוא ביקש מהם לשמור על ראש פתוח", אמר גורם שנכח בשיחה. "עלינו להסתכל על פשרות הגיוניות שיהפכו את השלום לבר-השגה", אמר קושנר.

הממשל מגבש בשנתיים האחרונות את ההסכם, המכונה "עסקת המאה", על רקע ספקות רבים לגבי תוכנו. הפלסטינים דוחים אותו עוד בטרם נחשף, לאחר שטראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר את השגרירות האמריקנית לשם. בישראל, לחשיפה הקרובה של התכנית עשויה להיות השפעה על הרכבת ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו.

לקריאה נוספת:
ראש הממשלה הפלסטיני הנכנס: תכנית השלום של טראמפ "נולדה מתה"
בכיר פלסטיני: אבו מאזן מוכן לפגוש את נתניהו ללא תנאים מוקדמים
בכיר בפתח לוואלה! NEWS על עסקת המאה: "בלי מדינה הסכסוך יימשך זמן רב"

ג'ארד קונשר מחייך בזמן פגישת נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
קושנר מאחורי נתניהו וטראמפ בבית הלבן, בחודש שעבר/רויטרס

ראש הממשלה החדש של הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתיה, אמר שלשום בריאיון ראשון לכלי תקשורת בינלאומי כי התכנית "נולדה מתה". בריאיון סיפר על תכניתו לפתרון המשבר הכלכלי של הרשות, וטען כי הקהילה הבינלאומית, כולל בעלות בריתה של ארצות הברית בעולם הערבי, תצטרף לפלסטינים בהתנגדות לתכנית השלום של טראמפ.

לדבריו, "אין שותפים לטראמפ בפלסטין. אין שותפים ערבים לטראמפ ואין שותפים אירופים לטראמפ. ישראל היא חלק מהמלחמה הכלכלית שהוכרזה עלינו על ידי ארצות הברית. כל התכנית היא לנסות לדחוף אותנו להיכנע ולהסכים להצעת שלום בלתי מקובלת", אמר אשתיה בריאיון שהתקיים במשרדו ברמאללה. לדבריו, "זו סחיטה כלכלית, שאותה אנחנו דוחים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך פסגת הליגה הערבית בתוניסיה 31 במרץ 2019. רויטרס
הפלסטינים דוחים את ההסכם עוד בטרם פורסם. אבו מאזן, בחודש שעבר/רויטרס

שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב הלילה לדבריו של אשתיה בחשבון הטוויטר שלו ושאל "מדוע ראש הממשלה הפלסטיני מקווה שהתכנית 'תיוולד מתה' ושהשלום ייכשל? אם הם יעבדו איתנו, משהו נפלא עשוי לקרות לפלסטינים". הוא התייחס גם לטענות על סחיטה כלכלית וכתב כי "אמרנו שוב ושוב שזאת לא רק תכנית כלכלית".

בתגובה, אשתיה ענה לגרינבלט בטוויטר וצייץ כי "יוזמה פוליטית שלא קוראת לסיום הכיבוש הישראלי, מקימה מדינה פלסטינית ריבונית ועצמאית שבירתה ירושלים, בגבולות 1967 ועם יישוב הפליטים, לא מקובלת על הפלסטינים".

(עדכון ראשון: 18:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully