וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה הפלסטיני הנכנס: תכנית השלום של טראמפ "נולדה מתה"

17.4.2019 / 3:20

בריאיון ראשון לכלי תקשורת בינלאומי מאז שנכנס לתפקידו ביום שבת האחרון, אמר אשתיה כי הקהילה הבינלאומית תצטרף לפלסטינים בהתנגדות ל"תכנית המאה" האמריקנית. "אין לטראמפ שותפים בפלסטין, אין לו שותפים ערבים ואין שותפים אירופים", טען ראש ממשלת הרשות

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתיה ברמאללה 16 באפריל 2019. AP
אשתיה בריאיון במשרדו ברמאללה, אמש/AP

ראש הממשלה החדש של הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתיה, אמר אמש (שלישי) כי תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "נולדה מתה". בריאיון ראשון לכלי תקשורת בינלאומי מאז שנכנס ביום שבת לתפקידו, אשתיה סיפר על תכניתו לפתרון המשבר הכלכלי של הרשות, וטען כי הקהילה הבינלאומית, כולל בעלות בריתה של ארצות הברית בעולם הערבי, תצטרף לפלסטינים בהתנגדות לתכנית השלום של טראמפ. לדבריו, "אין שותפים לטראמפ בפלסטין. אין שותפים ערבים לטראמפ ואין שותפים אירופים לטראמפ".

"ישראל היא חלק מהמלחמה הכלכלית שהוכרזה עלינו על ידי ארצות הברית. כל התכנית היא לנסות לדחוף אותנו להיכנע ולהסכים להצעת שלום בלתי מקובלת", אמר אשתיה בריאיון שהתקיים במשרדו ברמאללה. לדבריו, "זו סחיטה כלכלית, שאותה אנחנו דוחים".

אשתיה, כלכלן במקצועו שחונך בבריטניה, החל את כהונתו בעת קשה עבור הפלסטינים, כשהרשות הפלסטינית שקועה בחובות כלכליים כבדים. זאת בשל החלטת ארצות הברית לקצץ את כל הסיוע שלה לפלסטינים, כולל 360 מיליון דולר שהעניקה לסוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), וההחלטה של ישראל בחודש בפברואר האחרון להקפיא כ-5% מהמסים שהיא מעבירה לרמאללה מדי חודש בשל תמיכתה במשפחות של אסירים ושל מחבלים.

לקריאה נוספת
הפלגים הפלסטיניים על עסקת המאה: "נורמליזציה עם ישראל - בגידה"
בכיר פלסטיני: אבו מאזן מוכן לפגוש את נתניהו ללא תנאים מוקדמים
לאחר ההכרה בריבונות בגולן: ממשל טראמפ פרסם מפה חדשה של ישראל

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתיה במשרדו ברמאללה 16 באפריל 2019. AP
"ישראל היא חלק מהמלחמה הכלכלית שהוכרזה עלינו על ידי ארצות הברית". אשתיה/AP

ברשות מסרבים לקבל את יתר הכספים עד להפשרת אלו שהוקפאו, והיא הודיעה על קיצוץ במשכורות של עובדיה. לפי דוח שפורסם לפני שבוע, הבנק העולמי דיווח כי הגירעון של הרשות עלה מ-400 מיליון דולר בשנה שעברה למיליארד דולר בשנה הנוכחית.

אשתיה מנה רעיונות לפתרון המשבר. הוא ציין שחתך במענקים שניתנו לשרי הקבינט, ואמר כי ישאף לקדם את החקלאות הפלסטינית, את הכלכלה ואת החינוך בדרכים בהן ניתן להפחית את ההישענות הכלכלית על ישראל. לדוגמה, הציע ראש הממשלה לייבא דלק מהמדינה השכנה ירדן, במקום מישראל, ולהשיק מטבע פלסטיני. כמו כן, אשתיה גם אמר שיחפש סיוע כלכלי מתורמים ערבים ואירופים.

עוד באותו נושא

אבו מאזן מינה ראש ממשלה חדש, וקיצץ משכורות בשל ההקפאה של ישראל

לכתבה המלאה
ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתיה ברמאללה 16 באפריל 2019. AP
"אנחנו מעוניינים בסיום הכיבוש. אי אפשר ליהנות מהחיים תחת כיבוש". ראש ממשלת הרשות/AP

למרות המתחים עם ישראל וארצות הברית, אשתיה אמר כי הפלסטינים נותרים מחויבים להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967.

בנוגע לתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, "עסקת המאה", אמר אשתיה שלאחר כל הצעדים שעשתה וושינגטון לטובת ישראל, במיוחד בהכרה בירושלים, לא נשאר על מה לקיים משא ומתן. ראש הממשלה הפלסטיני הוסיף כי כל הצעה המתעלמת מהדרישות העיקריות של הפלסטינים - תידחה על ידי הקהילה הבינלאומית.

"איפה תהיה לנו המדינה הפלסטינית? אנחנו לא מחפשים אוטונומיה. אנחנו מחפשים מדינה ריבונית". לדבריו, "הפלסטינים לא מעוניינים בשלום כלכלי. אנחנו מעוניינים בסיום הכיבוש. אי אפשר ליהנות מהחיים תחת כיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully