וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההכרה בריבונות בגולן: ממשל טראמפ פרסם מפה חדשה של ישראל

16.4.2019 / 22:47

השליח האמריקני למזרח התיכון חשף בחשבון הטוויטר שלו את המפה, כשלושה שבועות לאחר הכרזת הנשיא טראמפ. ברקע הדיווחים על פרסום עסקת המאה ביקש גרינבלט לחדול את משחקי הניחושים והספוקלציות בנושא. "הסכמים הוגנים דורשים פשרות, רק הצדדים יפתרו את הקונפליקט", כתב

אתר רשמי

שליח הבית הלבן למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט פרסם היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו מפה חדשה של ישראל הכוללת את רמת הגולן תחת ריבונות ישראלית. זאת, כשלושה שבועות לאחר שחתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הצו המכיר בעצמאות ישראל בגולן.

על רקע הדיווחים על פרסום תכנית השלום של טראמפ צייץ גרינבלט כי הוא מציע להפסיק עם משחקי הניחושים. "הספקולציות לא מסייעות ופוגעות במאמץ", כתב. "ג'ארד (קושנר), שגריר ארצות הברית בישראל ואני מעריכים את העניין במאמצי השלום שלנו בשנתיים האחרונות", כתב גרינבלט. "אבל, אנחנו לא מתכוונים לחשוף פרטים על התכנית מבעוד מועד. עבדנו קשה לנסח את מה שאנחנו מאמינים כהוגן, ריאליסטי ובר ביצוע בתכנית. הסכמים הוגנים דורשים פשרות. רק הצדדים עצמם יכולים לפתור את הקונפליקט. אנחנו מאמינים שתכניתנו תוכל לסייע להם לעשות זאת".

לקריאה נוספת בנושא
בכיר פלסטיני: אבו מאזן מוכן לפגוש את נתניהו ללא תנאים מוקדמים
בכיר בפתח לוואלה! NEWS על עסקת המאה: "בלי מדינה הסכסוך יימשך זמן רב"
דיווח: "עסקת המאה" של טראמפ - לא תכלול הקמת מדינה פלסטינית

מפת ישראל החדשה שפרסם הממשל האמריקני

ב"וושינגטון פוסט" דווח אתמול כי תכנית השלום של ממשל טראמפ כוללת הצעות מעשיות לשיפור חייהם של הפלסטינים, אך ככל הנראה תמנע הקמת מדינה פלסטינית ריבונית לצד ישראל. עסקת המאה צפויה להתפרסם בקרוב, עם ניצחונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות, אחרי יותר משנתיים שבהן גובשה על ידי חתנו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, וצוותו המצומצם. עד היום פרטיה של התכנית נותרו חסויים, אך גורמים אמריקניים מעריכים כי היא נסוגה מעמדת המוצא של תמיכה בפתרון שתי המדינות, שעליה התבססו סבבי המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים ב-20 השנים האחרונות.

גורמים ערביים המעורים בהצעתו של קושנר אמרו כי הוא לא חשף בפניהם אף פרט, אך אמר שהתכנית תכלול פיתוח הזדמנויות כלכליות עבור הפלסטינים ותעגן את השליטה הישראלית בגדה המערבית. לפי אנשים ששוחחו עם צוותו של קושנר, התכנית תכלול פיתוח כלכלי עבור הפלסטינים לצד הכרה במדינת ישראל, שמנגד תכיר ב"אוטונומיה" - ולא ב"ריבונות" פלסטינית.

עוד באותו נושא

במדיניות החוץ של ממשלת נתניהו החמישית - מה שהיה הוא שיהיה

לכתבה המלאה
פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט 20 ביוני 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הסכמים הוגנים דורשים פשרות". נתניהו וגרינבלט, 2017/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתגובה לדיווח ב"וושינגטון פוסט", מזכ"ל הוועדה המרכזית של הפתח, ג'יבריל רג'וב, אמר לוואלה! NEWS כי "הפתרון לסכסוך הישראלי-ערבי חייב להתרכז בהקמת שתי מדינות לשני עמים כשבירת פלסטין היא ירושלים". רג'וב הוסיף כי "ללא פתרון זה, צפוי הסכסוך להימשך עוד זמן רב, וכל ניסיון לפגוע בזכויותיו של העם הפלסטיני יוביל בסופו של דבר לפיצוץ. הדורות הבאים בקרב הפלסטינים לעולם לא יוותרו על זכותם למדינה עצמאית וריבונית".

מלך ירדן, עבדאללה השני, אמר היום כי פתרון הבעיה הפלסטינית לא יושג אלא באמצעות פתרון שתי המדינות, שכולל הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 4 ביוני 1967 ובירתה מזרח ירושלים. "ירדן לא תקבל שיופעלו עליה לחצים בשל עמדותיה כלפי הסוגיה הפלסטינית וירושלים".

(עדכון ראשון: 18:32)

ג'ארד קושנר במהלך ועידה בבית הלבן 2 באפריל 2019. רויטרס
לא חשף אף פרט. קושנר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully