וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: אבו מאזן מוכן לפגוש את נתניהו ללא תנאים מוקדמים

יפעת רוזנברג ומאיה הורודניצ'אנו

16.4.2019 / 12:28

שר החוץ הפלסטיני אמר לסוכנות הידיעות ספוטניק כי יו"ר הרשות יסכים לפגוש את ראש הממשלה אם מוסקבה תארח את הפגישה. עם זאת, אל-מלאכי הוסיף כי הרשות דוחה כל הצעה להסדר שאינו כולל עצמאות פלסטינית, לאחר הדיווח כי עסקת המאה של טראמפ לא כוללת הקמת מדינה פלסטינית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מוכן לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ללא תנאים מוקדמים במוסקבה - כך אמר היום (שלישי) שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי לסוכנות הידיעות ספוטניק. אל-מאלכי הוסיף כי הרשות דוחה כל הצעה להסדר ישראלי-פלסטיני שאינו כולל את עצמאות מדינת פלסטין. לדבריו, אבו מאזן צפוי לבקר במוסקבה בשלושת החודשים הקרובים, אולם טרם נקבעו התאריכים בערוצים הדיפלומטיים.

בכיר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי ההודעה על נכונות אבו מאזן לפגוש את נתניהו ללא תנאים מוקדמים מציבה סימני שאלה לגבי עמדתן והעובדה שהציב מאות תנאים כדי לפגוש את הכוחות הפלסטינים".

אתמול דווח ב"וושינגטוו פוסט" כי תכנית השלום שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יציג בקרוב תכלול פיתוח כלכלי לצד הכרה ב"אוטונומיה" - ולא ב"ריבונות" פלסטינית. גורמים המעורים בתכנית, שפרטיה נותרו חסויים עד היום, אמרו כי היא תכלול הצעות מעשיות לשיפור חייהם של הפלסטינים, אך לא תצא מנקודת ההנחה שעליה התבססו המאמצים האמריקנים למשא ומתן בין הישראלים והפלסטינים ב-20 השנים האחרונות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בית לחם, 26 ביוני 2012. רויטרס
אבו מאזן לצד פוטין/רויטרס

שר ההסברה הפלסטיני נביל אבו רודיינה אמר היום כי "כל עוד ירושלים וסוגיית הפליטים לא על השולחן, גם תכנית טראמפ לא תהיה על שולחן". אבו רודיינה אמר את הדברים בפגישה ברמאללה עם עיתונאים ישראלים, שאורגנה על ידי יוזמת ז'נבה. אבו רודיינה הוסיף ואמר שכל תכנית צריכה להתבסס על העקרונות הקודמים של המו"מ - שתי מדינות על בסיס גבולות '67 עם חילופי שטחים ושתי בירות בירושלים.

לדבריו, הוועד המרכזי של אש"ף יתכנס בקרוב ויקבל החלטות קשות לגבי הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל ונסיגה מפרוטוקול פריז המסדיר את היחסים הכלכליים בין הצדדים. "החלטת ישראל לקצץ 42 מיליון שקל לחודש מכספי המסים המגיעים לנו גורם להפסקת משכורות לאנשי הביטחון שלנו ויהיו לו השלכות חמורות", ציין.

עוד באותו נושא

בכיר בפתח לוואלה! NEWS על עסקת המאה: "בלי מדינה הסכסוך יימשך זמן רב"

לכתבה המלאה

"הפתרון חייב להתמקד בשתי מדיניות"

בתגובה לדיווח ב"וושינגטון פוסט" מזכ"ל הוועדה המרכזית של הפתח, ג'יבריל רג'וב, אמר אתמול לוואלה! NEWS כי "הפתרון לסכסוך הישראלי-ערבי חייב להתרכז בהקמת שתי מדינות לשני עמים כשבירת פלסטין היא ירושלים".

רג'וב הוסיף כי "ללא פתרון זה, צפוי הסכסוך להימשך עוד זמן רב, וכל ניסיון לפגוע בזכויותיו של העם הפלסטיני יוביל בסופו של דבר לפיצוץ. הדורות הבאים בקרב הפלסטינים לעולם לא יוותרו על זכותם למדינה עצמאית וריבונית".

בכיר בבית הלבן אמר ביום שישי האחרון כי "הסתכלנו על המאמצים הקודמים מתוך ההבנה שמה שנוסה בעבר - לא עבד. נקטנו גישה לא שגרתית שלא מסתירה את המציאות, אלא אומרת את האמת".

(עדכון ראשון: 8:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully