וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח לוואלה! NEWS על עסקת המאה: "בלי מדינה הסכסוך יימשך זמן רב"

15.4.2019 / 16:09

אחרי שדווח כי תכנית השלום של טראמפ לא תכלול ריבונות פלסטינית, אמר מזכ"ל הוועדה המרכזית של הפתח כי הפתרון לסכסוך חייב להתרכז בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, זכות שעליה הדורות הבאים לא יוותרו. "כל ניסיון לפגוע בזכויות העם הפלסטיני יוביל בסופו של דבר לפיצוץ"

רויטרס

בתגובה לדיווח ב"וושינגטון פוסט" לקראת פרסום "עסקת המאה" של ממשל טראמפ, מזכ"ל הוועדה המרכזית של הפתח, ג'יבריל רג'וב, אמר היום (שני) לוואלה! NEWS כי "הפתרון לסכסוך הישראלי-ערבי חייב להתרכז בהקמת שתי מדינות לשני עמים כשבירת פלסטין היא ירושלים".

רג'וב הוסיף כי "ללא פתרון זה, צפוי הסכסוך להימשך עוד זמן רב, וכל ניסיון לפגוע בזכויותיו של העם הפלסטיני יוביל בסופו של דבר לפיצוץ. הדורות הבאים בקרב הפלסטינים לעולם לא יוותרו על זכותם למדינה עצמאית וריבונית".

עסקת המאה של טראמפ - עוד בוואלה! NEWS:
הפלגים הפלסטיניים על עסקת המאה: "נורמליזציה עם ישראל - בגידה"
הסוד של הממשל: "תכנית השלום תצא לאחר שתקום ממשלה, תדרוש פשרות מכולם"
שרטוט גבולות והסדר קבע: קושנר מדבר על תוכנית השלום של טראמפ

ג'יבריל רג'וב בראיון לוואלה!TALK עם יעקב אילון, רמאללה, 1 באוקטובר 2017    2017. ראובן קסטרו
"הדורות הפלסטינים הבאים לא יוותרו על זכותם למדינה". ג'יבריל רג'וב/ראובן קסטרו

על פי הדיווח, תכנית השלום שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יציג בקרוב תכלול פיתוח כלכלי לצד הכרה ב"אוטונומיה" - ולא ב"ריבונות" פלסטינית. גורמים המעורים בתכנית, שפרטיה נותרו חסויים עד היום, אמרו כי היא תכלול הצעות מעשיות לשיפור חייהם של הפלסטינים, אך לא תצא מנקודת ההנחה שעליה התבססו המאמצים האמריקנים למשא ומתן בין הישראלים והפלסטינים ב-20 השנים האחרונות.

בכיר בבית הלבן אמר ביום שישי האחרון כי "הסתכלנו על המאמצים הקודמים מתוך ההבנה שמה שנוסה בעבר - לא עבד. נקטנו גישה לא שגרתית שלא מסתירה את המציאות, אלא אומרת את האמת".

עוד באותו נושא

דיווח: "עסקת המאה" של טראמפ - לא תכלול הקמת מדינה פלסטינית

לכתבה המלאה
ג'ארד קונשר מחייך בזמן פגישת נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
אבו מאזן האשים בעבר את הממשל האמריקני בהטייה לטובת ישראל. טראמפ, קושנר ונתניהו/רויטרס

על רקע הדיווח, פוליטיקאים אירופים בכירים לשעבר גינו את המדיניות החד-צדדית, כלשונם, של ממשל טראמפ בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, וקראו לדחות כל תכנית שלום שתוצע על ידו - אלא אם תהיה הוגנת כלפי הפלסטינים. במכתב לאיחוד האירופי ולממשלות באירופה, שנחתם על ידי 25 שרי חוץ לשעבר, שישה ראשי הממשלה מרחבי היבשת ושני מזכ"לי נאט"ו לשעבר, הם אמרו ש"הגיע הזמן שאירופה תעמוד על העקרונות הבסיסיים שלה בנוגע לשלום בין הישראלים לפלסטינים".

הבכירים האירופים קראו לתמיכה בפתרון שתי המדינות ולדחייה של כל תכנית שלא תכלול הקמת מדינה פלסטינית עם ירושלים בתור הבירה המשותפת של שתי המדינות. הם ביקרו את הנשיא טראמפ ואמרו כי "למרבה הצער, הממשל האמריקני הנוכחי נסוג מהמדיניות האמריקנית ארוכת השנים".

צעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפלגים הפלסטיניים בעזה קראו להסלמת העימות עם ישראל. גבול הרצועה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

אחרי דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבערב הבחירות הצהיר על תמיכתו בריבונות הישראלית בגדה המערבית, התחזקה הערכתם של דיפלומטים ומומחים כי ממשל טראמפ ייתן אור ירוק לשליטה בשטחים שעומדים בלב המחלוקת. בעבר הבטיח נתניהו לשקול את התכנית, אחרי שטראמפ אמר כי היא תדרוש ויתורים משני הצדדים. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים את ארצות הברית בהטייה לטובת ישראל.

אתמול קראו הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה ל"הסלמת העימות" עם ישראל ולתמיכה באסירים הביטחוניים השובתים רעב. בהודעה, שפורסמה לקראת פרסום עסקת המאה, אמרו הפלגים כי "כל מאמצי הנורמליזציה עם הישות הם בגידה בקורבנות של עמנו ובדם השהידים והם דקירה בגב האומה, ומי שקוראים לנורמליזציה צריך להעמידם למשפט באשמת בגידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully