וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מינה ראש ממשלה חדש, וקיצץ משכורות בשל ההקפאה של ישראל

10.3.2019 / 21:44

מוחמד אשתיה, כלכלן במקצועו, יעמוד בראש הממשלה החדשה שתחליף את ממשלת האחדות שקרסה. בחמאס גינו: "יאריך את הפילוג". יו"ר הרשות גם צמצם את התשלומים לפקידים כדי לשמור על המענקים למשפחות המחבלים

עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מינה היום (ראשון) את הכלכלן מוחמד אשתיה לראש הממשלה החדש, אך בחמאס תקפו את המהלך ואמרו כי הוא פוגע במאמצי האחדות עם פתח. המינוי הוכרז שישה שבועות אחרי שראמי חמדאללה התפטר וממשלת האחדות קרסה סופית אחרי כישלון הצדדים ליישם את ההסכם ביניהם.

אשתיה אמר בנאום שנשא אחרי המינוי ושודר בטלוויזיה הפלסטינית כי הוא יתחיל מיד בהתייעצויות עם הפלגים האחרים באש"ף, שבראשו עומד אבו מאזן, כדי להקים ממשלה חדשה. חמאס אינו חבר באש"ף. אסמאעיל רדואן, בכיר הארגון השולט ברצועת עזה מאז 2007, אמר כי הקמת ממשלה חדשה "תאריך את הפילוג הפלסטיני".

הסכם הפיוס שנחתם בין הארגונים בקהיר בנובמבר 2017 קרס במהרה, ולא הוביל להשבת השלטון של הרשות על עזה. גם היחסים עם ישראל היו מכשול רציני בין פתח לבין חמאס, שדרש את הפסקת שיתוף הפעולה הביטחוני.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן מציג את ראש הממשלה הפלסטיני הנכנס מוחמד אשתיה, במוקטעה, רמאללה 10 במרץ 2019. אתר רשמי
אבו מאזן ומוחמד אשתיה, היום/אתר רשמי

אשתיה יידרש להתמודד עם משבר כלכלי כבד של הרשות, בשל הקיצוץ בסיוע האמריקני וההחלטה של ישראל מהחודש שעבר להקפיא כ-5% מהמסים שהיא מעבירה לרמאללה מדי חודש בשל תמיכתה במשפחות של אסירים ושל מחבלים. ברשות מסרבים לקבל את יתר הכספים עד להפשרת אלו שהוקפאו, והיום היא הודיעה על קיצוץ במשכורות של עובדיה.

סירובו של אבו מאזן לקבל את ההכנסות מהמסים, שבינואר הגיעו ל-700 מיליון שקל - כמחצית מתקציב הרשות - אילץ אותו להדק את החגורות עוד יותר כדי להמשיך בתשלום למשפחות האסירים. שר האוצר שוכרי בשארה הודיע כי המשכורות ישולמו במלואן רק לבעלי השכר הנמוך ביותר, כ-40% מעובדיה שמרוויחים 2,000 שקל או פחות מדי חודש. אלו שמרוויחים יותר, כולל שרים, יראו את משכורותיהם נחתכות בחצי.

"שום כוח לא יוכל לשנות זאת", הוא אמר במסיבת עיתונאים על המשך המענקים החודשיים למשפחות האסירים. שר האוצר הפלסטיני אמר כי הרשות תצטרך להלוות בין 50 ל-60 מיליון דולר למשך חמשת עד ששת החודשים הקרובים כדי לצלוח את המשבר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פעילות של גדוד נחשון. דובר צה"ל, אתר רשמי
כוחות צה"ל בגדה/אתר רשמי, דובר צה"ל

גורם ישראלי, ששמר על עילום שם, אמר כי המחסור בכספים הוא תוצאה של הקיצוץ האמריקני בסיוע והקפאת המסים, אך הוא אמר כי המצב נמצא תחת שליטה. "תרחיש האימים שבו הרשות מתמוטטת, או שהתיאום הביטחוני עם ישראל מפסיק להתקיים, לא יקרה", אמר הגורם. "אף אחד, כולל אנחנו וארצות הברית, לא יאפשר לזה לקרות. אם צריך, נחפש דרכים למנוע זאת".

ארצות הברית קיצצה בשנתיים האחרונות את כל הסיוע לפלסטינים, כולל 360 מיליון דולר שהעניקה לסוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א). זאת כדי ללחוץ על הפלסטינים לפתוח מחדש במשא ומתן עם ישראל, לקראת פרסום תכנית השלום של ממשל טראמפ, אולם ברמאללה דוחים את ההצעה בעקבות ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully