וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה הפלסטיני: הוקמה ועדה ליישום הפסקת ההסכמים עם ישראל

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

30.7.2019 / 13:09

מוחמד אשתייה ציין כי הוועדה הוקמה בעקבות החלטה הנהגת הרשות בדבר ביטול ההסכמים שנחתמו עם ישראל. הוא האשים את ממשלת ישראל ב"גזל אדמותינו ובהרס חיינו". על המתיחות מול חמאס: מוכנים ללכת לשם מחר ליישום הסכם הפיוס מ-2017

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה אמר היום (שלישי) כי הוקמה ועדה ליישום החלטת הנהגת הרשות הפלסטינית להפסקת ההסכמים עם ישראל. לדבריו, ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו "גונזת את אדמותינו והורסת את חיינו".

ההחלטה התקבלה בעת כינוס חירום שיזם יו"ר הרשות אבו מאזן, ובסיומו הכריז כי היא תפסיק לפעול על פי ההסכמים שנחתמו בעבר עם ישראל. הישיבה כונסה בעקבות מדיניות קיזוז כספי המסים של הרשות הפלסטינית בידי ישראל וכן הריסת הבתים בוואדי חומוס שבמזרח ירושלים.

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה בביקור ביפן - יולי 2019. רויטרס
הוקמה ועדה ליישום ההחלטה. ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתייה/רויטרס

"ישראל מנסה לייבש את מקורותינו הכספיים ומקזזת מדי חודש 41 מיליון שקלים המיועדים לאסירים", אמר אשתייה. "האמירה כאילו הרשות מממנת טרור היא לא מקובלת".

"הממשלה בהנחיית אבו מאזן החלה באסטרטגיה המבוססת על הפרדה הדרגתית מהכיבוש שכוללת ייבוא מירדן, עיראק ומצרים והפסקת העברת מקרים רפואיים לבתי חולים בישראל", הוסיף ראש ממשלת הרשות. "הדבר החשוב הוא שישראל לא רוצה ליישם את ההסכמים עליהם חתמה עם הרשות ולכן ההנהגה הפלסטינית קיבלה החלטה הנוגעת להסכמים. ישראל לא מכבדת את הסכם אוסלו, הסכם המעבר וכן את הסכמי חברון וואי, ועל כן ההחלטה התקבלה".

עוד בוואלה!

העובדים שמרוויחים יותר מיו"ר הכנסת: שיאני השכר במשכן נחשפים

לכתבה המלאה
אבו מאזן בישיבת חירום של ההנהגה הפלסטינית מחר בערב ברמאללה לדיון באתגרים הניצבים בפני הרשות ובהם קיזוז הכספים והריסת הבתים בואדי חומוס, 25 ביולי 2019. רויטרס
אבו מאזן בישיבת החירום שכינס בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטיני התייחס גם למתיחות השוררת בין הרשות לחמאס ברצועת עזה. לדבריו, הוא "מוכן ללכת לשם מחר" על מנת ליישם את הסכם הפיוס בין הצדדים שנחתם במצרים ב-2017. אשתייה טען כי יש לשים סוף למצב בו קיימים עשרה שחקנים הפועלים ברצועה. בין הכוחות אותם מנה - הרשות הפלסטינית, ישראל, מצרים, קטאר טורקיה, ארצות הברית, איראן וקפריסין. "יש ביניהם מי שרוצה לשמור על הסטטוס קוו ויש מהם מי שרוצה לשבור את המציאות, להגיע לפתרון שתי מדיניות וליישם את הפיוס - וזה אנחנו".

לגבי הפיוס הפנים הפלסטיני הביע אשתיה את נכונות הממשלה הפלסטינית ללכת מחר לרצועת עזה ולייישם את הסכם הפיוס עם חמאס , פיוס רציני המבוסס על חוק ואיש בטחון אחד.
עבאס יזם פיוס פלסטיני אלא שחמאס אינו מקבל את חזון ההנהגה בנושא הפיוס ויש ללכת לבחירות כלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully