וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ההנהגה הפלסטינית תפסיק לפעול לפי ההסכמים שנחתמו עם ישראל

אבי יששכרוף ויפעת רוזנברג

25.7.2019 / 20:57

ההחלטה בנושא התקבלה בכינוס חירום שהזעיק יו"ר הרשות הפלסטינית בעקבות מדיניות קיזוז כספי המסים בידי ישראל והריסת בתים במזרח ירושלים. "לא ניכנע לתכתיבים וקביעת עובדות בשטח, בזמן שהממשל האמריקני נותן חסות להפרות ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע הערב (חמישי) כי ההנהגה הפלסטינית תפסיק לפעול על פי ההסכמים שנחתמו בעבר עם ישראל. ההחלטה התקבלה בישיבת חירום שזימן יו"ר הרשות, בעקבות מדיניות קיזוז כספי המסים של הרשות הפלסטינית בידי ישראל וכן הריסת הבתים בוואדי חומוס שבמזרח ירושלים.

"לא ניכנע לתכתיבים וקביעת מציאות בשטח", הצהיר יו"ר הרשות הפלסטינית. הוא אף האשים את הממשל האמריקני במתן חסות ל"פשעים שמבצע הכיבוש". הוא הוסיף כי הרשות לא תיכנע גם לעסקת המאה של טראמפ, אותה כינה "עסקת הבושה". "לא נתפשר עם הכיבוש, ולא ניתן לאף אחד לשאת ולתת בשמם של הפלסטינים", חתם.

אבו מאזן בישיבת חירום של ההנהגה הפלסטינית מחר בערב ברמאללה לדיון באתגרים הניצבים בפני הרשות ובהם קיזוז הכספים והריסת הבתים בואדי חומוס, 25 ביולי 2019. רויטרס
אבו מאזן במהלך ישיבת ההנהגה הפלסטינית, הערב/רויטרס

ההנהגה הפלסטינית כינתה את מפגש החירום כ"קו פרשת המים", וייתכן כי ההחלטות שהתקבלו במסגרתו ישפיעו על אופן היחסים המתנהלים בימים אלה עם ישראל. אתמול נפגש אבו מאזן עם המלך עבדאללה השני בירדן, ועדכן אותו על ההריסות בוואדי חומס. השניים דנו בדרכים להתמודד עם "האתגרים שמציב הצד הישראלי ובהם גם החזקת הכספים הפלסטינים והמשך הבנייה בהתנחלויות".

"לא נסלח על הריסת בתים בשטחי A , לא נסלח על הריסת בתים בשטחי C", אמר אבו מאזן למלך עבדאללה לקראת כינוס ההנהגה היום. "זו הפעם הראשונה בה מתבצעת הריסה באיזור הזה וזו שיא החוצפה והתוקפנות כלפי זכויות הפלסטינים".

אבו מאזן בישיבת חירום של ההנהגה הפלסטינית מחר בערב ברמאללה לדיון באתגרים הניצבים בפני הרשות ובהם קיזוז הכספים והריסת הבתים בואדי חומוס, 25 ביולי 2019. רויטרס
"לא ניכנע לתכתיבים". אבו מאזן בישיבה, הערב/רויטרס

בפגישה הדגיש המלך עבדאללה את הצורך להגביר את המאמצים הבינלאומיים להשגת שלום קבע על בסיס שתי מדינות בהיותו הפתרון היחיד לסיום הסכסוך הפלסטיני ישראלי. הוא אמר כי יש צורך לשמור על הסטטוס קוו המשפטי וההיסטורי בירושלים וכי ירדן ממשיכה בתפקידה כשומרת על המקומות המקודשים לאסלאם ולנצרות בירושלים. המלך חזר על התנגדותה של ירדן לבנייה בשטחים הפלסטינים ולהריסת הבתים הפלסטינים וקרא לנקוט במהלך של הקהיליה הבינ"ל להפסקת הצעדים שפוגעים בזהות הערבית של ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully