וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלחה מחבלים לפיגועים: בית המשפט חייב את הרשות בתשלום פיצויים

קרובי משפחה של נפגעים בפיגועים בתחילת שנות ה-2000 תבעו את הרשות הפלסטינית ואת אש"ף על אחריותם לפעולות האיבה. בית המשפט המחוזי בי-ם פסק כי הרשות תפצה את המשפחות לאחר שנקבע כי הגופים סייעו ברכישת אמצעי לחימה, ערכו טקסים לזכר המחבלים ותמכו במשפחות האסירים

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק היום (שני) כי הרשות הפלסטינית ואש"ף אחראים לשורת פיגועים בתחילת שנות ה-2000, במסגרת תביעות נזיקין של משפחות הקורבנות שהוגשו בסיוע ארגון "שורת הדין". בית המשפט קבע כי הרשות תשלם 5.5 מיליון שקלים הוצאות משפט, גובה הפיצויים ייקבע בהמשך. בין הפיגועים שנידונו בתביעה, הלינץ' ברמאללה בשנת 2000, פיגוע אוטובוס הילדים בכפר דרום ב-2001, הפיגוע במדרחוב בירושלים ב-2001 ופיגוע מכונית התופת בצומת מגידו ב-2002.

בפסק הדין קובע השופט משה דרורי כי אש"ף והרשות הפלסטינית, שבראש שניהם עמד יאסר ערפאת, "הכינו תשתית טרור מסועפת ומאורגנת לביצוע פיגועים נגד ישראל". בפסיקה נכתב כי שני הגופים שלחו את המפגעים לביצוע מרבית הפיגועים והיללו את המחבלים, וכן תמכו כספים, סייעו ברכישת אמצעי לחימה, ערכו טקסים לזכר המחבלים, תמכו במשפחות האסירים וכן אשררו בדיעבד פיגועים שבוצעו גם על ידי גופים אחרים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנאום ברמאללה, נובמבר 2016. רויטרס
אבו מאזן על רקע תמונתו של ערפאת/רויטרס

"אש"ף, הרשות הפלסטינית, ערפאת, ואבו מאזן, וכן בכירים נוספים כמו מרואן ברגותי, כולם חתרו למטרה אחת: הרג יהודים וישראלים ופגיעה במדינת ישראל. הדרכים לכך היו רבות, הן באידיאולוגיה ובתכנון של הפיגועים", כתב השופט דרורי והוסיף: " לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בבעיה אנושית קשה: משפחות שלמות נפגעו באחת עקב הירצחם של יקיריהם, או פציעתם הקשה. גם שופט שדן בקור רוח וביישוב הדעת בכל טענה וטענה, מנתח אותה ומכריע בה לכאן או לכאן, אינו יכול לשכוח כי מדובר בבני אדם".

האחריות הוטלה על הרשות הפלסטינית גם במקרים של פיגועים שבוצעו על ידי חמאס או הג'יהאד האסלאמי. נשיאת ארגון שורת הדין עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר אמרה כי "בית המשפט עשה היום צדק לאומי והוביל לניצחון היסטורי, כאשר המסר ברור - דמם של נפגעי הטרור אינו הפקר. המטרה הפלסטינית היתה רצח עם נגד יהודים בישראל, ועל כך היא תשלם כעת ביוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully