וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הקלטות נתניהו-קרא: הכדור עובר למגרש של היועמ"ש

3.9.2019 / 10:57

במערכת הפוליטית קראו למנדלבליט לפתוח בחקירה לאחר פרסום ההקלטות של ראש הממשלה שעשויות לעמוד בניגוד להסדר שעליו חתם נתניהו, שבו נקבע כי הוא לא יכול לעסוק בעניינים הנוגעים לעסקיו של אלוביץ'. השר לשעבר קרא הכחיש כי הוא עומד מאחורי ההדלפה: "גורם רשע הקליט"

צילום: ספי עובדיה, חדשות 13, עריכה: טל רזניק

ההקלטות שחשף אתמול (שני) ספי עובדיה ב"חדשות 13", בהן נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם שר התקשורת דאז איוב קרא בנושא ערוץ 20, עשויות לעמוד בניגוד להסדר ניגוד העניינים שעליו חתם נתניהו. לקריאת ההסדר המלא.

ההסדר נערך ביוני 2016, בעקבות פנייה של ח"כ לשעבר זהבה גלאון ובעקבות תחקיר "הארץ" שחשף את הקשרים בין נתניהו לאתר וואלה!NEWS, שהיה אז בשליטת שאול אלוביץ'. נקבע בו כי נתניהו לא יכול לעסוק בעניינים הנוגעים לעסקיו של אלוביץ' - ששלט אז בקבוצת בזק, ותחתיה בין היתר בחברת Yes. במאי 2017 אף החליט נתניהו לעזוב את משרד התקשורת, ומינה תחתיו את איוב קרא.

בהקלטות שנחשפו אתמול נשמע נתניהו, בין היתר, דוחק בקרא לבטל את מועצת הכבלים והלוויין, שהערימה מכשולים בפני ערוץ 20. אף שהסדר ניגוד העניינים של נתניהו התיר לו לעסוק בענייני ערוץ 20, מועצת הכבלים והלוויין הייתה גם הרגולטור שהסדיר את פעולתה של Yes שבשליטת אלוביץ'. לכן, לכאורה, אסור היה לנתניהו לעסוק בנושא.

טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו, 27.08.2019. עמית שאבי, אתר רשמי
חתם על הסדר ניגוד עניינים ועזב את משרד התקשורת. נתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

במערכת הפוליטית התעוררה סערה בעקבות חשיפת ההקלטות ובמרכז-שמאל קראו לפתוח בחקירה. קרא הכחיש הבוקר כי הוא עומד מאחורי ההדלפה. "גורם רשע הקליט אותנו", טען קרא בריאיון לרשת ב'. "היו עוד גורמים בשיחה. עכשיו אני מפה נוסע לפוליגרף אם צריך ומעמיד עצמי לכל חקירה. אשמח מאוד שתתקיים חקירה מקיפה שתמצא אחת ולתמיד את החפרפרת נגד כל המערכת".

קרא היה בעבר מקורב מאוד לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, אך לאחר מינויו לתיק התקשורת ובמיוחד בשנה האחרונה, בלשכת נתניהו לא היו מרוצים מתפקודו במשרד והיחסים הצטננו. בפריימריז האחרונים בליכוד, נתניהו לא תמך במאבק של קרא לשמור על מקומו בשריון ששמור להבטחת ייצוג למגזר המיעוטים והוא נדחק למקום לא ריאלי ברשימה.

באחת ההקלטות שנחשפו אמש נשמע נתניהו גוער בשר לשעבר קרא לאחר שקיבל בעיתון "דה מרקר" אזכור משותף בעיתון עם שנואת נפשו - יו"ר ימינה ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד: "תגיד לי אתה השתגעת? 'איוב ושקד?'. מי עושה את הדבר הזה? מי עשה את זה? מי יזם את זה?".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין רחוק מ-61, המפלגות הגדולות מתחזקות

לכתבה המלאה
איוב קרא בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"גורם רשע הקליט אותנו, אני נוסע לפוליגרף". קרא/ראובן קסטרו

בהקלטה נוספת נשמע נתניהו בשיחה עם קרא ועם בכיר בליכוד, כשהוא שואל "עכשיו איך מצילים את החדשות (של ערוץ 20) עד אז, זה ייקח לנו כמה חודשים". הוא הוסיף כי "מה עם ההפרות של ערוץ 10? מה עם ההפרות של ערוץ 2?". כשקרא התייחס למועצת הכבלים והלוויין אמר לו נתניהו: "לבטל אותה. נבטל אותה. זו הכוונה, או לבטל או לפזר, זו הבדיקה שצריכה להיעשות עכשיו. אני חושב שצריך אולי לתקן את החוק".

שקד התייחסה לחשיפת הקלטות בחשבון הטוויטר שלה וצייצה: "אכן פעלתי יחד עם שר התקשורת להציל את ערוץ 20, למדינת ישראל מגיעה תקשורת מגוונת עם שלל דעות, זה ערוץ חשוב שמשמיע קולות אחרים. כמו שגיוונתי את מערכת המשפט כך חשוב לגוון את התקשורת".

איילת שקד כעת בכנס התאחדות התעשיינים בת"א, 2 בספטמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, TPS
"חשוב לגוון גם את התקשורת". שקד/TPS, קובי ריכטר/TPS

מועמדי המחנה הדמוקרטי, יאיר גולן ויאיא פינק, פנו אמש ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה מיידית בעניין וכתבו כי יש למנוע את המשך התערבותו של ראש הממשלה בשוק. עוד הוסיפו כי "ראש הממשלה איבד כל רסן, יש לך חובה לעצור את השחיתות ואת ההפרה הבוטה של צו בית המשפט".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ממפלגתם הגיב להקלטות בטוויטר וצייץ: "חשיפה של ספי עובדיה האמיץ: נתניהו, ב-ק-ו-ל-ו, מתערב בשוק התקשורת בניגוד מוחלט להנחיות בית המשפט. הידיים ידי קרא, הקול קול נתניהו. ראש הממשלה המושחת ביותר בתולדות ישראל. נתניהו למשפט על שוחד, מרמה והפרת אמונים. ואל תשכחו, עדיין נדרשת ועדת חקירה ממלכתית על פרשת הצוללות וכלי השיט".

תגובת שקד בטוויטר:

גם בעבודה-גשר תקפו את נתניהו וקראו ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה. "מנלדבליט חייב להורות על פתיחת חקירה בעניין המשך בחישת נתניהו בשוק התקשורת", נמסר מהמפלגה. "לביבי אין שום קווים אדומים ואין גבולות. החוק והנחיות היועץ המשפטי הם אפילו לא המלצה מבחינתו. מדהים שאחרי שכבר נחשף שהסתיר את ניגוד העניינים בינו לבין אלוביץ' ומנדלבליט הרחיקו ממשרד התקשורת, הוא המשיך לנסות להנדס את שוק התקשורת על פי צרכיו. מעניין אלו עבירות הוא עושה עכשיו מאחורי הקלעים".

נתניהו באירוע של הליכוד: "אני גאה בזה"

נתניהו התייחס אתמול להקלטות באירוע של ראשי רשויות תומכי ליכוד בבית ראש הממשלה בירושלים ואמר כי "ערוץ 13 באו לקלל ויצאו מברכים. הם הציגו הקלטות שבהן אני נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20 שעמדו לסגור אותו. הם אומרים: 'רגע, איך ראש הממשלה אחרי שלא היה שר תקשורת, איך היה מותר לו לנסות להציל את ערוץ 20?'. התשובה היא - שזה מה שהיועמ"ש אמר. כשהוא אמר לי לא לעסוק בנושאי בזק ויס בזמן שהייתי שר תקשורת, הוא גם הגדיר שאני יכול לעסוק בכל שאר הדברים וזה מה שעשיתי. אבל אחרי שסיימתי להיות שר תקשורת יכולתי להמשיך לעסוק בכך באופן חוקי לגמרי. זה פשוט לא יאומן".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
במערכת הפוליטית קראו לו לפתוח בחקירה. מנדלבליט/ראובן קסטרו

"אז מנסים להאשים אותי על זה שניסיתי להציל את כבשת הרש של התקשורת הימנית, המעט של המעט, ערוץ 20. אני גאה בזה", הוסיף. "אני מבקש לקבל מדליה על זה ואני מבקש להעלות את ההקלטות האלה לכל חברינו שיראו מי באמת נלחם על זה. הגיוון בתקשורת זה יעד שאני מקדם עשרות שנים. אני מאמין שזה אחד הכשלים של הדמוקרטיה הישראלית שיש רגולציה וכל מיני סגירות שלא נותנים - השמאל נלחם כמו אריה, נלחם לסגור את ערוץ 7, נלחם נגד ישראל היום, נלחמו למנוע את הקול הקטן ביותר לאנשי הימין שהם רוב העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully