וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש מחר בלונדון עם ג'ונסון ועם שר ההגנה האמריקני

4.9.2019 / 18:47

ראש הממשלה ייצא לביקור בזק, שבמהלכו ייפגש לראשונה עם ראש הממשלה הבריטי ועם שר ההגנה בממשל טראמפ. מוקדם יותר הודיעו בלשכת נתניהו כי מסתמנת פגישה בינו לבין פוטין, שבה השניים ידונו באיראן, אך בליכוד מקווים שתסייע גם במאמץ לגיוס הקול הרוסי בבחירות

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא מחר (חמישי) לביקור בזק בלונדון, שם ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ועם שר ההגנה האמריקני מארק אספר. זאת, בהמשך להחלטתו של נתניהו לבטל את הנסיעה להודו לפגישה עם ראש הממשלה נרנדה מודי. זו תהיה הפגישה הראשונה של ראש הממשלה נתניהו עם השניים לאחר שנכנסו לתפקידיהם כראש ממשלה וכשר ההגנה, וגם בין הפגישות הראשונות של השניים עם מנהיגים מהאזור.

על פי הודעת לשכת נתניהו, נתניהו ידון עם ג'ונסון במצב באזור ועל הדרך להדוף את הטרור והתוקפנות של איראן. עם שר ההגנה אספר, ידון ראש הממשלה בצרכי הביטחון של ישראל. נתניהו ואספר שוחחו אמש בטלפון והחליטו להרחיב את שיחתם בלונדון.

מוקדם יותר הודיעו גורמים בלשכת ראש הממשלה כי מסתמנת פגישה ברוסיה בינו לבין הנשיא ולדימיר פוטין בזמן הקרוב. בלשכת ראש הממשלה עושים מאמצים גדולים לארגן פגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, או עם פוטין, עוד לפני הבחירות. הפגישה עם נשיא רוסיה, אם תתקיים, תעסוק בעיקר במאמץ למניעת ההתבססות האיראנית, אך בליכוד מקווים שהיא תסייע גם במאמץ לגיוס הקול הרוסי בבחירות.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בנאומו מחוץ לבית ברחוב דאונינג 10 בלונדון. 03 בספטמבר 2019. רויטרס
ידון עם נתניהו במצב באזור ובאיראן ג'ונסון/רויטרס
שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר, 16 ביולי 2019. רויטרס
שוחח עם נתניהו בטלפון אמש. מארק אספר/רויטרס

לשכת ראש הממשלה תכננה בתחילה ביקור קצר בן יממה אצל ראש הממשלה ההודי מודי, אך לאור התזמון הפוליטי המורכב וברקע ההסלמה הביטחונית, הנסיעה לא תצא לפועל. נתניהו שוחח עם מודי אתמול ואמר לו שבשל בשל אילוצי לו"ז - הביקור יתקיים לאחר הבחירות.

בלשכת ראש הממשלה ניסו לארגן גם מחווה פומבית מצדו של טראמפ ובשבועות האחרונים התקיימו מגעים מול הבית הלבן על פרסום הצהרה ביטחונית מיוחדת לפני הבחירות. במקביל, בלשכת נתניהו ניסו לארגן ביקור של פוטין בישראל, אך כעת נראה כי המגעים שינו כיוון לטובת נסיעה לרוסיה בישורת האחרונה של הקמפיין. אפשרות נוספת שנבחנה היא מפגש משולש נוסף של היועצים לביטחון לאומי מישראל, רוסיה וארצות הברית בישראל, בדומה לפסגה קודמת שהתקיימה ביוני האחרון.

גם לפני הבחירות האחרונות, בחודש אפריל, נתניהו נסע לרוסיה בישורת האחרונה של הקמפיין - חמישה ימים לפני הבחירות. במהלך הביקור הוא נפגש עם הנשיא פוטין ובסופו השיב לארץ את שרידי גופתו של החייל זכריה באומל, שנהרג בקרב סולטן יעקוב.

(עדכון ראשון: 16:11)

עוד בוואלה!

מתנה מטראמפ ומתקפות בתוך הגוש: המפלגות נערכות לישורת האחרונה

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין במוסקבה, 4 באפריל 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם פוטין בביקור שהתקיים בחודש אפריל האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully