וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים

1.9.2019 / 12:16

בטקס פתיחת שנת הלימודים בהתנחלות אלקנה הבטיח ראש הממשלה כי "אנחנו לא נעקור פה אף אחד. לא יהיה יותר גוש קטיף, לא יהיו יותר עקירות". הדברים נאמרו ברקע ההיערכות לקראת פרסום עסקת המאה של הנשיא טראמפ אחרי הבחירות, והקרב מול ימינה על קולות הימין

צילום: אבי כהן, עריכה: עמית שמחה

ראש ממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) כי "אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים כחלק מארץ ישראל וכחלק ממדינת ישראל". נתניהו השתתף בטקס פתיחת שנת הלימודים בבית ספר בהתנחלות אלקנה, שם אמר: "אנחנו בונים כאן בתים חדשים - זה בית חדש שהוא בית ישן - זה הבית הישן המקורי של עם ישראל ואנחנו נבנה עוד אלקנה. אנחנו לא נעקור פה אף אחד. לא יהיה יותר גוש קטיף, לא יהיו יותר עקירות".

נתניהו אמר את הדברים ברקע ההיערכות לקראת פרסום עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אחרי הבחירות, והקרב מול ימינה על קולות הימין.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך על "הכרזתו החשובה" של נתניהו. "כפי שאמרתי לא אחת, החלת הריבונות היא יישום בשטח של זכותנו ההיסטורית, ושולחת גם מסר חשוב לכל ארגוני הטרור המבקשים לקעקע את נוכחותנו בכל רחבי ארץ ישראל", מסר אדלשטיין. גם חבר הקבינט הבטחוני שר התיירות יריב לוין הצטרף לברכות ואמר כי "החזון שלנו הוא מיליון יהודים בשומרון בריבונות ישראלית". ראש מועצת שומרון דגן בירך על הדברים ואמר: "מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה בקדנציה הקרובה ולהחיל ריבונות על כל שטחי C".

מנגד, בשמאל נמתחה ביקורת על דברי נתניהו. "נחשפה ברית נתניהו והקיצוניים", מסר ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי), "‏כדי למלט את עצמו מהכלא, הוא מוכן לספח מיליוני פלסטינים. ‏זו הדרך אל מדינה דו-לאומית עם רוב מוסלמי או לאפרטהייד יהודי ביהודה ושומרון. זהו סוף המפעל הציוני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך רפי פרץ ביום הראשון ללימודים בבית הספר כרמים באלקנה , ספטמבר 2019. אבי כהן
"אנחנו בונים כאן בתים חדשים". נתניהו, היום/אבי כהן

אמש אמר נתניהו כי עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תיחשף זמן קצר לאחר הבחירות בישראל. "התבשרנו שהתכנית המדינית של הנשיא טראמפ תוצא החוצה אחרי הבחירות - זה יהיה קרוב מאוד אחריהן", אמר נתניהו בכנס פעילי הליכוד ליוצאי ברית המועצות בבת ים. "מי אתם רוצים שינהל את המו"מ עם טראמפ על התכנית, אני או גנץ ולפיד? אתם חושבים שטראמפ ופוטין יתרשמו במיוחד משניהם?".

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית, ג'ייסון גרינבלט, אמר כי הממשל החליט שלא לפרסם את תכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ, או חלקים ממנה, לפני הבחירות בישראל. השליח גרינבלט הודיע על כך בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, יומיים לאחר שהנשיא עצמו אמר כי ייתכן שיחשוף חלקים מהתכנית לפני הבחירות.

טראמפ אמר את הדברים בפתח פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי פסגת G7, אמר טראמפ כי הוא חושב שישראל "תשמח" לעשות שלום. לדבריו, "אני חושב שהפלסטינים ירצו לקבל את הכסף שלנו בחזרה ולהגיע להסכם".

עוד בוואלה!

"בליבי תקווה לשינוי": הנשיא ריבלין מברך את ילדי ישראל עם תחילת הלימודים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך רפי פרץ ביום הראשון ללימודים בבית הספר כרמים באלקנה , ספטמבר 2019. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו באלקנה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

דבריו של נתניהו מגיעים כאמור ברקע המאבק על קולות הימין שמנהל הליכוד נגד מפלגת ימינה. בשידור חי בפייסבוק הוא תקף בסוף השבוע את המפלגה. "יש גם את המפלגה של סמוטריץ' ושקד", אמר נתניהו. "צריך להוציא מהם באיזמל איזו המלצה על נתניהו לבחירות. טוב שניים מהם כבר היו בברית אחים עם לפיד ולך תדע מה יעשו הפעם?". שקד הגיבה לדבריו של נתניהו ואמרה כי "אני קוראת לנתניהו לחדול מיד מהקמפיין נגד ימינה ולהתמקד בהגדלת הגוש", השיבה. "ההתקפה של נתניהו נגדנו בבחירות הקודמות מנעה מהימין לקבל רוב של 61. נתניהו - אל תחזור על אותה שגיאה. במקומך הייתי משתמשת באיזמל בעיקר כדי להחזיר לגוש הימין את המנדטים שאיבדת לליברמן".

ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) אמרה בתגובה להבטחת נתניהו כי "במקום להבטיח חינוך לסובלנות ונגד גזענות, במקום להבטיח שבשנה הבאה לא תהיה ולו מורה אחת בהעסקה קבלנית, ראש הממשלה בוחר ביום הראשון של שנת הלימודים להבטיח סיפוח התנחלויות". עוד אמרה זנדברג כי "מי שרוצה לראות את אלקנה חלק ממדינת ישראל צריך לתמוך במשא ומתן להסדר מדיני שיכלול חילופי שטחים מוסכמים ולא לפזר הבטחות שיבטיחו לנו רק המשך חיים על החרב ללא שום פיתרון".

(עדכון ראשון: 09:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully