וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת תש"ף נפתחה: "עובדי ההוראה - עמוד השדרה של מערכת החינוך"

1.9.2019 / 9:26

יותר משני מיליון תלמידים שבו לספסל הלימודים עם סיומו של החופש הגדול. 170 אלף תלמידי נכנסו לכיתה א', לעומת 130 אלף תלמידי י"ב שהתחילו את שנתם האחרונה. למרות הסרת איום השביתה, 34 אלף תלמידים לא יפתחו את שנת הלימודים בעקבות עיצומים מקומיים

חוזרים ללימודים שר החינוך ומנכ"ל משרדו פתחו את חדר המצב לקראת סיום החופש הגדול/אתר רשמי

שנת הלימודים תש"ף נפתחה הבוקר (ראשון) ויותר משני מיליון תלמידים נכנסו בשערי גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים ברחבי הארץ. כ-168 אלף תלמידי כיתה א' החלו את דרכם בבית הספר, בעוד כ-132 אלף תלמידי י"ב יסיימו בסוף השנה את תקופתם במערכת החינוך.

יותר מ-200 אלף עובדי הוראה שבו אף הם לבתי הספר ולגנים, זאת לאחר שמשרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכמות והסירו את איומי השביתה. שר החינוך רפי פרץ, שפתח את שנת הלימודים בבית הספר "בית חינוך ממלכתי-דתי כרמים" באלקנה, אמר הבוקר כי "עובדי ההוראה הם עמוד השדרה של מערכת החינוך כולה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנכח אף הוא בטקס פתיחת השנה באותו המוסד, אמר בפני הילדים: "אנחנו לא נעקור פה אף אחד. לא יהיה יותר גוש קטיף, לא יהיו יותר עקירות, ובעזרת השם אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים". נתניהו איחל לתלמידים "שנת לימודים תוססת ומוצלחת. תחכימו, תלמדו ותקראו - אני רוצה שתקראו ספרים, הרבה ספרים. שנה טובה ומוצלחת לכולכם".

נעם חדד עלתה לכיתה א בבית ספר סאלד בירושלים. 1 בספטמבר 2019. אתר רשמי
נעם חדד עלתה לכיתה א בבית ספר סאלד בירושלים, היום/אתר רשמי

עם זאת, 34,372 תלמידים הגיעו היום ל-49 בתי ספר ו-495 גנים בשל שביתות מקומיות ועיצומים ברחבי הארץ. ראש מועצת קלנסוואה הורה בניגוד להחלטת משרד החינוך לא לקלוט מורים מחוץ ליישוב. במשרד הבהירו כי שיבוץ מורים של עובדי מדינה הוא בסמכותם והמנהלים צריכים לפעול על פי הנחיות אלו. כתוצאה מהשבתה זאת, 67 בתי ספר וגנים ביישוב ישבתו ו-6,000 תלמידים לא יגיעו ללימודים. בפזורה הבדואית אל-קאסום איים ראש המועצה כי לא יעניק שירותי הסעות לילדים בעקבות דרישה למתן תקצוב נוסף על ידי המשרד. כתוצאה מכך, 17 אלף תלמידים לא יחלו היום את שנת הלימודים. גם בית הספר השחר במועצה האזורית מטה יהודה לא יפתח הבוקר את שעריו, ברקע סכסוך בין ההורים למנהלת המוסד.

כמו כן, חמישה מוסדות לימוד (ובהם כ-2,500 תלמידים) צפויים לפתוח את שנת הלימודים באיחור של חמישה ימים, וזאת בעקבות עתירה של עמותת רגבים, אשר טענה כי המוסדות יושבים על קרקע לא חוקית. ההליך המשפטי ימשך מספר ימים עד אשר הוועדה המחוזית תיתן היתר לאכלוס התלמידים, ואז שנת הלימודים במוסדות החינוך תוכל להיפתח. בתוך כך, במחוז המרכז מאיימים הורים בהשבתת שני בתי ספר ביהוד ובגבעת שמואל. זאת במחאה של תפקוד לקוי של מנהלות בתי הספר תוך דרישה לפיטוריהן.

בנוסף לכך, 1,300 מורים בתכנית היל"ה לחינוך לילדים ונוער בסיכון ישביתו את פתיחת שנת הלימודים. זאת במחאה על הפעלת התכנית תחת חברת קבלן, שמותירה רבים מהמורים ללא משכורת בחודשי הקיץ ובחופשות משרד החינוך. כמו כן, חמישה מוסדות לימוד בנווה מדבר צפויים לפתוח את שנת הלימודים באיחור של חמישה ימים בעקבות עתירה של עמותת רגבים הטוענת כי הם נמצאים על קרקע לא חוקית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך רפי פרץ ביום הראשון ללימודים בבית הספר כרמים באלקנה , ספטמבר 2019. אבי כהן
נתניהו והשר פרץ בבית ספר באלקנה, הבוקר/אבי כהן
אופיר מתחיל את שנה הלימודים תש"פ ואת כיתה א' בבית הספר ישגב בתל אביב. 1 בספטמבר 2019.. ראובן קסטרו
כ-168 אלף תלמידי כיתה א' יחלו את דרכם. בית הספר ישגב בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

בצל המתיחות הביטחונית בצפון ובדרום, הוסיף שר החינוך כי "כרגע המצב בהגדרת רגיעה ואנחנו ערוכים ודרוכים. חדר המצב יתפקד מול הסוגיה הזאת במהלך הלילה וערוך לתת מענה".

במסגרת ההכנות לשנת הלימודים המועצה האזורית שער הנגב פרסמה מכתב להורי התלמידים בו נכתב כי "בחודש האחרון עמלנו במרץ על מנת שפתיחת השנה תעבור ללא אירועים חריגים ושכל ילד וילדה, בין אם נכנסים למערכת הגיל הרך ובין אם זו שנתם האחרונה בכיתה י"ב, ימצאו את מקומם וירגישו בטוחים ועטופים. בשנה האחרונה השגרה באזורינו הפכה שברירית יותר מתמיד. כולנו כמהים לשגרה ויודעים כי היא גם היא, סוג של חוסן. פתיחת שנת הלימודים בצורה בטוחה ונכונה מאפשרת לנו שגרה מבורכת".

ראש עיריית תל אביב עם תלמידים בפתיחת שנת הלימודים תש"פ בבית הספר ישגב בתל אביב. 1 בספטמבר 2019.. ראובן קסטרו
ראש עיריית תל אביב עם תלמידים בפתיחת שנת הלימודים בבית הספר ישגב, היום/ראובן קסטרו

במשטרה ייערכו היום בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו בקרבת מוסדות החינוך במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של התלמידים ביום פתיחת שנת הלימודים, המתאפיין בתנועה ערה של כלי רכב והולכי רגל בסביבות בתי הספר.

בנוסף לכך, במשטרה הדגישו את הוראות הבטיחות וקראו להורים לבחור עם ילדיהם את המסלול הבטוח להליכה מהבית לבית הספר ובחזרה. מומלץ לתרגל הליכה במסלול, תוך מתן הסבר על הסכנות שבדרך ועל כללי הבטיחות. עוד הדגישו את הוראות הבטיחות בנושא רכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים וציינו כי בהתאם להוראות החוק, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מעל גיל 16 בלבד. "הדגישו בפני הילדים שלא מסמסים בזמן הרכיבה ויש להקפיד על כל חוקי התנועה וכללי הזהירות", נמסר מהמשטרה.

(עדכון ראשון: 06:10)

היום הראשון ללימודים בבית הספר כרמים באלקנה , ספטמבר 2019. אבי כהן
פותחים את שנת הלימודים בבית הספר כרמים באלקנה, היום/אבי כהן
היום הראשון ללימודים בבית הספר המסורתי בירושלים , ספטמבר 2019. רוני כנפו
"המצב בהגדרת רגיעה". פתיחת שנת הלימודים בירושלים, היום/רוני כנפו
היום הראשון ללימודים- בית הספר ישגב, תל אביב ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
שנה טובה/ראובן קסטרו
ראש העיר, משה ליאון,בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר בירושלים , ספטמבר 2019. רוני כנפו
ראש עיריית ירושלים משה ליאון מבקר בבית ספר בבירה, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully