וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיכוב במעבר אמ"ן לדרום: ההבטחה של נתניהו לראש עיריית דימונה

במכתב שהעביר לידי ראש עיריית דימונה הבהיר ראש הממשלה כי הבסיסים יועברו לנגב בהתאם להחלטת הממשלה. הוא התייחס למכשול התשתיות שעיכב עד כה את המעבר: "במידה והדבר יהיה כרוך בהשקעה של מסילת רכבת - הדבר ייעשה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שלישי) כי אגף המודיעין (אמ"ן) של צה"ל יעתיק את בסיסיו לנגב כמתחייב מהחלטת הממשלה, זאת על רקע העיכובים שחלו בנושא. במכתב שהעביר לראש עיריית דימונה בני ביטון, כתב ראש הממשלה כי הוא מבקש להבהיר "צה"ל יורד דרומה, אמ"ן יורד דרומה ללקית. במידה והדבר יהיה כרוך בהשקעה של מסילת רכבת - הדבר ייעשה".

המכתב הועבר לאחר שראש עיריית דימונה הפעיל לחץ בנושא מעבר אמ"ן דרומה, זאת בעקבות המכשולים הרבים שהובילו לעיכוב בביצוע המהלך. בתקופה האחרונה ניהלו ראשי רשויות וכן גורמים שונים בנגב מאבק לקיים את החלטת הממשלה לפיה יועתקו בסיסי המודיעין לאזור.

קריית המודיעין. ללא, אתר רשמי
קריית המודיעין בנגב/אתר רשמי, ללא

לאחרונה גורמים שונים שבו והתריעו כי הדבר עלול לגרום נזק כבד לאזור, בהם פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסטית בן גוריון לשעבר. במהלך השנה קראו גם ראשי הערים והמועצות של באר שבע, דימונה, בני שמעון, עומר, מיתר ולהבים לנתניהו במכתב וקראו לו להצהיר באופן חד משמעי על מחויבותו כי הפרויקט ימשיך להתקדם בהתאם להחלטת הממשלה ובמיקום שנקבע.

עוד בוואלה!

לא רוצים לעבור דרומה: חזון קריית המודיעין בנגב מתעכב

לכתבה המלאה
מכתב של נתניהו לבני ביטון ראש עיריית דימונה - צהל יורד דרומה. אמיר בוחבוט
מכתב ראש הממשלה לראש עיריית דימונה/אמיר בוחבוט

לטענת מובילי המאבק, בין הקשיים העיקריים שהקשו על ביצוע ההחלטה הייתה התנגדות הרמטכ"ל אביב כוכבי, בשל פגיעה בתנאי אנשי הקבע ובהיעדר קו רכבת ישיר לאזור. גורמים שונים הבקיאים בהחלטת הממשלה אמרו כי "כל שינוי גיאוגרפי בפרויקט יגרור אחריו דחייה של לפחות שש שנים. אם לא יותר. לכן להבנתנו הרמטכ"ל ממית את הפרויקט באיטיות. זו מכה אנושה לנגב", אמרו הגורמים והוסיפו: "הפעילות של צה"ל היא אנטי ציונית. פועלת בניגוד גמור לחזון של דוד בן גוריון שפעל לאורך השנים ליישוב הנגב".

אינפו קריית המודיעין. עיבוד תמונה
אינפו קריית המודיעין/עיבוד תמונה

בשל כך, ראש העיר ביטון נפגש לפני כשבועיים עם הרמטכ"ל כוכבי שהבהיר כי אין התנגדות מצדו למעבר. לאחר מכן שלח ביטון מכתב לראש הממשלה בו הוא הסביר את חשיבות העברת הבסיסים לנגב וטען כי ישנם גורמים פולטיים שמנסים לצבור הון פוליטי על חשבונם ומפיצים מידע שגוי. "45% מבסיסי צה"ל כבר עברו לנגב", כתב ביטון. "יש להמשיך את מעבר צה"ל בכדי שיגיע ל-60% ובכך להמשיך את התנופה העצומה בנגב ולחולל מפנה משמעותי בכלכלה ובתעסוקה ולעודד מעבר תושבים לאזור". הוא ציין כי אף שוחח עם שר התחבורה סמוטריץ' בנושא, שהביע אף הוא עניין בהקמת קו רכבת לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully