וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מועצות בדרום לנתניהו: עמוד בהבטחה להעביר את אמ"ן לנגב

24.2.2019 / 13:55

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS לפיו הרמטכ"ל כוכבי ביקש לבחון מחדש את מעבר קריית אגף המודיעין לליקית שבנגב, התכנסו ראשי הרשויות של באר שבע, דימונה, בני שמעון, עומר, מיתר ולהבים וקראו לראש הממשלה לקיים את המהלך. "מצפים מראש הממשלה להצהיר על מחויבותו לפרויקט"

צילום: ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

בעקבות פרסום וואלה! NEWS על כך שהרמטכ"ל אביב כוכבי ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לבחון מחדש את העברת קריית אגף המודיעין לליקית שבנגב, פנו הבוקר (ראשון) ראשי הערים והמועצות של באר שבע, דימונה, בני שמעון, עומר, מיתר ולהבים לנתניהו במכתב וקראו לו להצהיר באופן חד משמעי על מחויבותו כי הפרויקט ימשיך להתקדם בהתאם להחלטת הממשלה ובמיקום שנקבע.

ראשי הרשויות סיכמו לפעול כדי לגייס את תמיכת כל ראשי המפלגות בנושא. רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, אמר כי "מעבר קריית המודיעין לנגב מעוגן בהחלטת ממשלת ישראל. את המדיניות קובע ראש הממשלה ולא הרמטכ"ל. לאחר השקעה של למעלה מ-300 מיליון ש"ח ומכרז שכבר נמצא באוויר, צריך להיות הסבר משכנע למה לפגוע בנגב. אנו מצפים מראש הממשלה להצהיר על מחויבותו לפרויקט במיקום שאושר - ליקית".

לקריאה נוספת
פרסום ראשון: הרמטכ"ל עצר את העברת אגף המודיעין לנגב

לא רוצים לעבור דרומה: חזון קריית המודיעין בנגב מתעכב
מחשב חכם ואנרגיה ירוקה: כך אמ"ן מפתה חיילים לקריית המודיעין בדרום

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס במלאת 22 שנה לאסון המסוקים בקיבוץ דפנה, 30 בינואר 2019. שלומי גבאי
הרמטכ"ל אביב כוכבי/שלומי גבאי

דבר פנייתו של כוכבי לנתניהו פורסם ביום שלישי שעבר. בעקבות בקשה זו של הרמטכ"ל, אותה הציג בפני ראש הממשלה כשבוע לאחר כניסתו לתפקיד, תהליך העברת האגף מתעכב. המהלך עורר ביקורת רבה במערכת הביטחון, שכן הנושא נדון לעומק בעבר ועיכב במשך שנים את הפרויקט. גורמים במערכת הביטחון התריעו כי דיונים נוספים בנושא יעכבו בעוד שנים את הקמת הקריה ומעבר לכך, לדבריהם, "לא יכול להיות שצה"ל מתנגד ללא סיבה חדשה להחלטת שר הביטחון לשעבר שנבחנה לאורך ולרוחב".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: הרמטכ"ל עצר את העברת אגף המודיעין לנגב

לכתבה המלאה
ראשי הישובים באר-שבע, דימונה, בני שמעון, עומר, מיתר, להבים,. ללא, אתר רשמי
ראשי היישובים מאחורי המחאה/אתר רשמי, ללא

במשך כעשור התנהלו דיונים סביב המעבר של אמ"ן דרומה, ומשרד הביטחון אף הכשיר את הקרקע בצומת ליקית שבנגב. לבסוף מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי אדם, הבין את הצורך לקדם את פרויקט מיליארדי השקלים שעשוי להוות מהלך משמעותי להפיכת הנגב כאזור מוביל בתחום הסייבר הלאומי, כולל חשיבות התרומה לנגב באזור שנבחר מלכתחילה והוכשר בהשקעה של מיליוני שקלים. בהתאם לכך קידם האלוף במיל' בכל כוחו את הרעיון להקים את קריית אמ"ן בצומת ליקית בנגב עד לסיכום הנושא על ידי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ושר הביטחון לשעבר ליברמן, כולל חתימה של האחרון על מסמך.

מעבר יחידות ובסיס אמ''ן לליקית. אתר רשמי
המכתב ששלחו ראשי הרשויות לנתניהו/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully