וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב חכם ואנרגיה ירוקה: כך אמ"ן מפתה חיילים לקריית המודיעין בדרום

8.1.2017 / 14:23

בעוד חמש שנים יעברו 15 אלף חיילים, קצינים ומשרתי קבע לקריה המוקמת מדרום לבאר שבע, שתשתרע על פני 2,500 דונם ועלותה נאמדת במיליארדי שקלים. בחיל מקווים שהתנאים בבסיס ישפיעו על החלטת המשרתים, שבשלב הראשון לא צפויים להתגורר באזור: "מנהלים שיח עם משרתי הקבע"

היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, מרץ 2014. דרור עינב
"סדיר יגיע וקבע ראשוני יגיע". משרתי קבע באמ"ן/דרור עינב

15 אלף חיילים וקצינים של אגף המודיעין, ובהם 5,000 משרתי קבע, יעברו בעוד חמש שנים לקריית המודיעין המוקמת דרומית לבאר שבע, שתשתרע על פני 2,500 דונם, שעליהם יוקמו מבנים בהיקף של 340 אלף מ"ר ובעלות של 5.5 מיליארד שקלים. למרות כל זאת, משרתי קבע ותיקים רבים באגף מעידים כי הם מתכוונים להתגורר במרכז ולנסוע דרומה כל יום. לכן, אגף המודיעין החל לנסות ולשכנע אותם לעבור לדרום באמצעות סיורים בבאר שבע והסביבה.

באגף המודיעין, בפיקודו של אלוף הרצי הלוי, נערכים לקראת הפצת מכרז לבניית קריית המודיעין בנגב בקיץ הקרוב. בשל ההיקף והמורכבות ההנדסית ולמרות הרגישות הביטחונית יתמודדו עליו גם חברות מחו"ל, לצד חברות מישראל. "בכנס חברות שהתקיים בחודש שעבר לקראת המכרז הגיעו חמישים נציגי חברות מהארץ ומחו"ל בשל גודל הפרויקט", אמרו גורמים באגף המודיעין, "אנחנו מעריכים כי הבנייה תסתיים בשנים 2023-2022".

לקריאה נוספת:
צה"ל יורד דרומה: 18 אלף חיילים יאכלסו שני פרויקטים ליד באר שבע
היי דרומה: על המעבר של מועדון ה-700 פלוס לנגב

עיצומים ברכבת ישראל, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
תתפתח תופעת יוממות. חיילים ברכבת/נמרוד סונדרס

בקריית המודיעין צפויים לשרת 5,000 משרתי קבע, מחציתם מעל גיל 27, שיקבלו שירותים ממרפאת ענק שתיבנה במקום. לפי התכניות של אמ"ן, בקריה עצמה ייבנו 5,000 מקומות לינה לחיילים ומשרתי קבע, והיתר ילונו בבתים להשכרה בנגב. באמ"ן חוששים מרמת המוטיבציה של משרתי הקבע לעבור דרומה וטוענים כי בשנים הראשונות הם צופים כי תתקיים בקריה תופעת יוממות, שבמסגרתה ימשיכו משרתי הקבע להגיע לבסיס ברכבת ובמכוניות וישובו לבתיהם במרכז בסוף היום, ולא יעברו להתגורר בנגב.

"סדיר יגיע. קבע ראשוני יגיע. קבע מובהק? מנהלים איתו דיאלוג", הסבירו גורמים באמ"ן. "אצלנו, בשונה מחילות אחרים, לא עוברים מבסיס לבסיס. זו לא תחנת מעבר. האופק שירות של החייל יהיה בקריית המודיעין", הוסיפו.

בעיה נוספת שעשויה לזרז את מעברם לדרום היא התחבורה הציבורית, שכן הרכבת לא ממשיכה עד לקריה. "אמ"ן לא הציב כתנאי את בניית קו הרכבת עד קריית המודיעין אך בהחלט העלה את הנושא בפני הגורמים במשרדי הממשלה השונים", טענו הגורמים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קריית המודיעין: מטווחים בפנים, מבני תרבות בחוץ

בתכנית בניית הקריה שולבו מערכות אנרגיה ירוקות, ייצור באמצעות גז, השבת מים ומפעל מזון. חברה אזרחית תהיה אחראית על הניקיון, האחזקה ועל הליך הבידוק בכניסה. עם זאת, השמירה על הבסיס תתבצע רק בידי חיילים עם נשק. בנוסף לכך, יוקמו בקריה מטווחים כדי לחסוך נסיעות וזמן אימונים מחוץ למרחב הקריה. קריית המודיעין תנוהל בידי מחשב חכם שיעקוב אחרי איוש חדרים וכיתות, צריכת האוכל, צריכת החשמל ושינה. בקריה לא יקומו מבני תרבות בשלב זה, ולכן באמ"ן מתכננים לערוך את ימי התרבות בבאר שבע.

הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב. דובר צה"ל
הדמייה של מרכז התקשוב בנגב/דובר צה"ל

גורמים בכירים באמ"ן הסבירו כי מרבית התכנון הפנימי של קריית המודיעין עדיין לא הסתיים. לדבריהם, התכנון ממתין להחלטות מקצועיות בתוך הצבא על המבנה הארגוני והתפתחות הטכנולוגיות ביחידות השונות. "כבר בשלב הזה אנחנו שוקלים את האפשרות לקלוט את ענף הסייבר בקריית המודיעין אם יוחלט בהתאם. יש מספיק מקום שטרם נוצל בתכנון", אמרו.

כדי לעודד את המעבר דרומה, כאמור, החל אמ"ן בחודשים האחרונים לערוך סיורים בנגב לכלל אנשי ההכשרות בחיל המודיעין. אחד הפרויקטים שבהם מבקרים חיילי אמ"ן הוא בית הספר לסייבר "אשלים", שנפתח בבאר שבע בתחילת 2015. בבית הספר מוכשרים לתפקיד תלמידים שיתגייסו ליחידות הסייבר של אמ"ן, בקורסי היסוד ובקורסים מתקדמים.

בשנת 2018 צפוי להיפתח בבאר שבע קמפוס חדש, הכולל מתקן להכשרות מודיעיניות קדם-צבאיות הכפוף לבית הספר למודיעין. מדובר בפרויקט בשיתוף עיריית באר שבע וקרן רש"י. כמו כן, בשנה הקרובה ייחנך בנגב מרכז המחשוב הצה"לי המרכזי הראשון, שיהיה תשתית יציבה ונוספת למערכות אמ"ן ואגף התקשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully