וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכפוף לאישור הבוס": הפגישה של אלוביץ' ופילבר על עסקת בזק

ב"חברת החדשות" נחשף כי איש העסקים שבלב תיק 4000 נפגש עם מנכ"ל משרד התקשורת וסיכם עמו על ביטול ההפרדה בקבוצת בזק. האחרון דיווח ליועץ החברה אלי קמיר כי "הייתה פגישה טובה והיין היה מצוין". בביתו של חפץ נמצא פתק המתאר את ההסכמות שהושגו

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז

מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו של נתניהו שלמה פילבר נפגש בספטמבר 2015 עם איש העסקים שאול אלוביץ', לשעבר בעלי בזק ואתר וואלה! NEWS - כך נחשף הערב (שישי) על ידי העיתונאי גיא פלג ב"חברת החדשות". במהלך הפגישה, שנערכה בביתו של אלוביץ' העומד בלב תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה), סיכמו השניים על ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק בתמורה להשקעה של בזק במיזם הסיבים. פילבר כינה את המפגש הזה בחקירה בשם "מפגש התאנים והיין".

על הפגישה נודע לחוקרים בגלל שבסיומה פילבר התכתב בווטסאפ עם אלי קמיר, יועצו של שאול אלוביץ'. בהתכתבות הוואטסאפ אמר קמיר לפילבר: "הבנתי משאול שהייתה לכם פגישה טובה". פילבר השיב: "התקדמנו, יש הבנות בכפוף לאישור הבוס... הייתה פגישה טובה והיין היה מצוין.. זה הגיע עם תאנים, ענבים וגבינה- דליקטס!" ואילו קמיר השיב להודעה זו במילים: "תענוג אמיתי.. עכשיו כשאני מכיר את הסיכום יש פה הזדמנות אמיתית לבוס שלך לבוא עם בשורה אמיתית".

עוד פורסם ב"חברת החדשות" כי בביתו של עד המדינה ניר חפץ נמצא פתק המתאר את ההסכמות שהושגו באותה פגישה, כפי שנמסרו לחפץ מפי אלוביץ', כשבסוף הפתק מופיע בכתב ידו של חפץ "זה מה שסוכם עם מומו". על פי חפץ, אלוביץ' ביקש ממנו לעדכן בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שאול אלוביץ בהארכת מעצר, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
אלוביץ'/ראובן קסטרו

בפברואר האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי נתניהו יואשם, בכפוף לשימוע, בלקיחת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים בתיק 4000, בפרשת בזק-וואלה. התיק נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ובנם יאיר, נסגר. עורכי דינו של אלוביץ', החשוד במתן שוחד במסגרת הפרשה, הגיעו החודש לשימוע במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב.

אתמול נחשפו ב"חברת החדשות" של השר התקשרות לשעבר גלעד ארדן. "יכול להיות שאמרתי לאנשים שאני מרגיש ששאול אלוביץ' גרם לזה שאני לא אשאר בתיק התקשורת", אמר ארדן בתשובה לשאלת החוקר בעניין, והוסיף כי "יכול להיות שהתבטאתי בפני אנשים שזאת התחושה שלי".

מוקדם יותר השבוע פורסמה גם עדותו של פילבר, שאמר לחוקרים: "בכל הנושא של השוק הסיטונאי והאינטרנט הוא (נתניהו) לא הכיר את המושגים המדויקים, הוא אמר שאלוביץ' דיבר איתו. הוא אמר לי אל תבטל את התחרות, אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות. אז גם הבנתי שצריך לגמור את המיזוג של בזק ויס".

עוד בוואלה!

עם צוותי צילום ותצפיות: חיזבאללה מחפש מטרות לאורך הגבול

לכתבה המלאה
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully