וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם צוותי צילום ותצפיות: חיזבאללה מחפש מטרות לאורך הגבול

30.8.2019 / 19:49

בצל איומי נסראללה לנקום את מותם של שני פעילי הארגון, מתעדים אנשיו את פעילות חיילי צה"ל והאזרחים באזור. לדברי גורמים שנעו בגבול, צוותים אלה עושים שימוש באמצעים מתקדמים כדי לצלם ממרחק רב. במקביל, צה"ל הציב כוחות נוספים ועיבה את האבטחה ביישובים סמוכי הגדר

אתר רשמי

חיזבאללה מפעיל ביממה האחרונה צוותי צילום לאורך גבול הצפון ומתעד פעילות של חיילי צה"ל ואזרחים בקרבת הגדר. לדברי גורמים שנעו לאורך הגבול, פעילי חיזבאללה עושים שימוש באמצעי צילום מתקדמים ועדשות גדולות במיוחד כדי לתעד את הפעילות ממרחק רב. באחד המקרים זוהתה חוליית צילום ותצפית באזור מוצב טורמוס.

פעילות זו מגיעה על רקע איומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לנקום את מותם של שני פעילי הארגון על אדמת סוריה, שהיו מעורבים בפיגוע הרחפנים נגד ישראל. כמו כן, הוא איים את פיצוץ הרכיב הקריטי לייצור טילים מדויקים, שאותה הוא ייחס לישראל.

בצל איומים אלה תגבר צה"ל את אזור גבול הצפון בכוחות נוספים שהוצבו ביממה האחרונה לאורך הגבול. בנוסף לכך, עובתה האבטחה בתוך היישובים סמוכי הגדר מחשש לירי צליפה, שיגורי טילי נ"ט או פצצות מרגמה.

חיילים בגבול לבנון, 25.08.2019. AP
חיזבאללה מנסה לזהות פעילות חריגה. חיילי צה"ל בגבול לבנון/AP
הרמטכ"ל אביב כוכבי מסייר בפיקוד הצפון עם מפקד פיקוד הצפון אמיר ברעם ומפקד עוצבת הגליל שלומי בינדר. דובר צה"ל
מתיחות בגבול. הרמטכ"ל ומפקדי פיקוד הצפון ועוצבת הגליל בסיור בצפון, היום/דובר צה"ל

כמו כן, קיימת היערכות לאפשרות שכוחות חיזבאללה ינסו לחדור לשטח ישראל דרך גדר הגבול כדי לבצע פיגוע. גורמים בצה"ל העריכו שחיזבאללה שוקל בשבוע האחרון את אופי התגובה מחשש שצה"ל יגיב אליה בחוסר פרופורציה ויפגע באינטרסים של הארגון וכן בתשתיות לאומיות בלבנון.

במקביל, הארגון מחפש אחר פעילות חריגה של צה"ל או של אזרחים באזור כדי לפגוע בהם. לשם כך הוא מתעד את הגבול כדי ללמוד על דפוסי הפעולה החדשים של צה"ל בעת המתיחות.

לפי הדיווחים צה"ל סגר את ציר הגישה לכפר רג'ר מחשש לתגובה של חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי "לא קיימות מגבלות על תושבי הכפר עג'ר וככלל תושבי הצפון מצויים בשגרה מלאה. לאור הערכת המצב הוחלט באופן זמני לחסום את הציר הראשי המוביל לכפר ולפתוח ציר חלופי דרכו יכולים התושבים להיכנס".

עוד בוואלה!

אלפים הפגינו בגבול עזה, חייל צה"ל נפצע קל

לכתבה המלאה
תיעוד פעילות אנשי הארגון סמוך לגבול ישראל. דובר צה"ל
אנשי חיזבאללה אוספים מודיעין בגבול, בשנת 2017/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר מוקדם יותר היום בעוצבת "ברעם" ועוצבת "חירם" שבפיקוד הצפון. בסיור השתתפו מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף שלומי בינדר ומפקדי הכוחות בגזרה. לאחר מכן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully