וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות מול חיזבאללה: צה"ל הורה על עוצר יציאות בגבול לבנון

29.8.2019 / 20:31

אגף המבצעים במטכ"ל הורה על עוצר יציאות ללוחמים בגבול הצפון בעקבות המתיחות וההכנות לתגובה אפשרית של חיזבאללה על חיסול אנשי הארגון בסוריה ועל התקיפה שיוחסה לישראל בביירות. מפקד פיקוד הצפון: אנחנו נערכים לכל האפשרויות ואם נידרש - נגיב"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אגף המבצעים במטכ"ל הורה היום (חמישי) על עוצר יציאות ללוחמים בגבול הצפון בעקבות המתיחות וההכנות לתגובה אפשרית של חיזבאללה על חיסול אנשי הארגון בסוריה ועל התקיפה שיוחסה לישראל בביירות.

מוקדם יותר היום נפגש מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, עם ראשי רשויות בגזרה הצפונית. במפגש הציג מפקד הפיקוד לראשי הרשויות את עיקרי הערכת המצב והיערכות הכוחות למול השמירה על השגרה בעורף האזרחי.

ברעם אמר במפגש כי "אני מלא הערכה לראשי הרשויות על השותפות, על השיח וגם על התגובות השקולות שמצביעות על מנהיגות אזרחית חזקה. קיום חיים ושגרה אזרחית לא סותרת את העובדה שצריכים להיערך גם לחירום ולהיות מחוברים למפקדים והיחידות במרחב. אני מדגיש שאתרי תיירות, פארקים ואירועים נמצאים בשגרה מלאה. אנחנו נערכים לכל האפשרויות ואם נידרש, נגיב ולכן אני לא יכול שלא להכניס את ראשי הרשויות לתוך העניין".

חיילים בגבול לבנון, 25.08.2019. AP
לוחמי צה"ל בגבול הצפון, השבוע/AP

הכוננות הוגברה על רקע המתיחות הגוברת באזור הצפון, זאת בעקבות איומיו של מזכ"ל חיזבאללה להגיב על תקיפות המל"טים ברובע הדאחייה שבביירות, וכן תקיפת חיל האוויר בגבול סוריה - שלדברי נסראללה כוונה נגד יעדים מארגונו. "נגמרו הימים שישראל יכולה לתקוף ללא תגובה", אמר נסראללה. מוקדם יותר השבוע הנחה צה"ל על צמצום תנועת כלי רכב צבאיים בצירים הסמוכים לגבול לבנון. מתח עצום שורר ביישובים ובגבול, והכוחות נערכים לירי נ"ט, צליפה ושיגורי רקטות.


צה"ל חשף היום את תשתית פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה, ואת האופן שבו התכוון חיזבאללה להסב רקטות לטילים מדויקים. מרבית ניסיונות אלה סוכלו על ידי תקיפות שיוחסו לישראל, וחיזבאללה לא הצליח לעמוד ביעדי תוכניות דיוק הטילים. למרות העיכוב בפרויקט הטילים המדויקים יש בידי חיזבאללה עשרות לא רבות של טילים מדויקים ברמה של עשרה מטרים אך אין לה יכולות לייצור סדרתי של טילים מדויקים. עד היום לא הצליחו חיזבאללה ואיראן להקים מפעל על אדמת לבנון למרות שחשבו שמרחב לבנון מוגן מפני תקיפות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב אתמול למזכ"ל חיזבאללה ואמר כי: "אני מציע לנסראללה להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

עוד בוואלה!

אלפים ליוו למנוחות את האחיות שנהרגו בתאונה באשקלון: "זה לא נקלט"

לכתבה המלאה
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, 29.08.2019. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הצפון במפגש עם ראשי הרשויות, היום,/דובר צה"ל
חיילי צבא לבנון, 25.08.2019. AP
חיילי צבא לבנון בגבול הצפון, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully